لغو انتخابی کاپ آسیا به نفع بسکتبال ایران شد

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است تعویق مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا به نفع تیم ملی بسکتبال ایران خواهد بود.

لغو انتخابی کاپ آسیا به نفع بسکتبال ایران شد

عنایت الله آتشی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره به تعویق افتادن ناگهانی مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا و تأثیر این موضوع روی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: تیم ملی برای حضور در این رقابت ها آماده بود و قصد شرکت در این مسابقات را داشت اما با تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا این مسابقات با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد که به نظرم به نفع تیم ملی ایران شد.

وی ادامه داد: دو بازیکن شاخص تیم ملی حامد حدادی و بهنام یخچالی در جریان مسابقات لیگ چین و آلمان هستند و در این مرحله همراه تیم ملی نبودند، شرایط فعلی در جهان با توجه به ویروس کرونا به گونه ای نیست که بتوانند خودشان را به تیم برسانند ضمن اینکه در جریان مسابقات لیگ تیم هایشان هستند، از طرفی بعضی بازیکنان هم آمادگی صد در صد را نداشتند و با توجه به آماده نبودن صددرصدی تیم من معتقدم دیرتر برگزار شدن این مسابقات به تیم ملی یاری کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران اضافه نمود: البته اگر مسابقات برگزار می شد فکر می کنم شرایط بازیکنان خوب بود، به این خاطر که آنها در این مدت در مسابقات لیگ برتر حضور داشتند و نسبت به پنجره دوم که مدت ها در مسابقه ای شرکت نکرده بودند شرایط بهتری داشتند.

وی در خصوص شرایط فعلی بسکتبال ایران و همچنین کیفیت مسابقات لیگ برتر گفت: به نظرم تعداد زیاد تیم هایی که سال جاری در لیگ حضور دارند یک نقطه ضعف نیست و می بینم که بعضی به این موضوع انتقاد می نماید اما واقعیت این است که مسابقات زیاد در این فصل فرصتی شد که جوانان خود را نشان دهند و همین موضوع نقطه قوت خواهد بود. خیلی از مربیان و بازیکنان در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا که بر زندگی همه تأثیر گذاشت شاغل شدند و باز هم یک فرصت خوب برای آن ها بود، در مرحله پلی آف هم اگر بازیکن خارجی جذب گردد به مراتب کیفیت لیگ بالا می رود.

کارشناس بسکتبال ایران در سرانجام گفت: این یک واقعیت است که پوست اندازی در هر رشته ای زمان بر است، کار ساده ای نیست که یک بازیکن بتواند در ترکیب تیم ملی خودش را جا بیندازد، همین مسابقات لیگ و فرصتی که در اختیار بازیکنان جوان گذاشته شد باعث می گردد آن ها برای آینده تیم ملی آماده شوند. من در مسابقات لیگ سال جاری نفراتی دیدم که اگر با همین فرایند پیش بفرایند و بتوانند خودشان را اثبات نمایند می توانند جانشین مناسبی برای نسل فعلی بسکتبال ایران باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1477

به "لغو انتخابی کاپ آسیا به نفع بسکتبال ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو انتخابی کاپ آسیا به نفع بسکتبال ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید