مالکیت آب انبار یزد با اداره اوقاف است ، مرمت و پاکسازی این اثر تاریخی بلافاصله بعد از پخش در برنامه انجام شد

به گزارش مجله عکسفا، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره فیلم منتشر شده از یک آب انبار تاریخی در برنامه حالا خورشید گفت: مالکیت این آب انبار تاریخی با اداره اوقاف است.

مالکیت آب انبار یزد با اداره اوقاف است ، مرمت و پاکسازی این اثر تاریخی بلافاصله بعد از پخش در برنامه انجام شد

به گزارش خبرنگاران، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در گفت و گوی تلفنی با برنامه تلویزیونی حالا خورشید و در پاسخ به سؤال مجری این برنامه درباره وضعیت آب انبار تاریخی در استان یزدگفت: آب انباری که در این فیلم کوتاه نشان داده شد، از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است اما مالکیت آن با میراث فرهنگی نیست بلکه اداره اوقاف مالک این اثر تاریخی است.

او اضافه نمود: امیدواریم بر اساس یک تفاهم نامه، آب انبارها، کاروانسراها و دیگر آثار تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در مالکیت دستگاه های مختلف است، از سوی میراث فرهنگی به عنوان یک دستگاه تخصصی به بخش خصوصی واگذار گردد تا کار مرمت و صیانت از این آثار تاریخی به شکل بهتری انجام گردد.

طالبیان گفت: البته بلافاصله بعد از پخش این فیلم کوتاه در برنامه حالا خورشید، با اداره کل میراث فرهنگی استان یزد تماس گرفته شد و با همکاری شهرداری نسبت به پاکسازی و مرمت این بنا اقدام به عمل آمد و برای این آب انبار در ورودی نیز تعبیه شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 43

به "مالکیت آب انبار یزد با اداره اوقاف است ، مرمت و پاکسازی این اثر تاریخی بلافاصله بعد از پخش در برنامه انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکیت آب انبار یزد با اداره اوقاف است ، مرمت و پاکسازی این اثر تاریخی بلافاصله بعد از پخش در برنامه انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید