اندازه بار مجاز در پروازهای جهت آمریکا چقدر است؟

به گزارش مجله عکسفا، در حالی که شما قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارید باید از اندازه بار مجاز در سفر به آمریکا مطلع باشید و چمدان خود را بر اساس این اندازه بار مجاز بچینید تا در فرودگاه آزرده خاطر نشوید و سفر خود را بدون دغدغه های این چنینی شروع نموده و به انتها برسانید. در این مقاله به این مباحث خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

اندازه بار مجاز در پروازهای جهت آمریکا چقدر است؟

مقدار بار مجاز به چه معناست؟

مقدار بار مجاز در هر پرواز و برای هر شرکت هواپیمایی و ایرلاین فرق دارد و این مقدار بار مجاز به معنی مقدار باری است که شما می توانید در این پرواز به قسمت بارها تحویل دهید. مقدار باری را که شما می توانید با خود به داخل هواپیما ببرید از این مقدار بار مجاز جدا است. برای مثال در پروازهای بین المللی ترکیش ایرلاین شما می توانید یک ساک دستی که شامل وسایل مورد نیازتان مثل پاسپورت و مدارک شناسایی است، غذای کودک، مجله، رایانه دستی، عینک و عصا و بطری آب و عطر (در صورتی که از 100 میلی لیتر بیشتر نباشد و درست بسته بندی شده باشد) را با خود به بالا و داخل هواپیما ببریید.

علامت های روی بلیط ها که سیستم معین مقدار بار مجاز را نشان می دهند

وقتی که شما به صورت حضوری و یا آنلاین بلیط سفر به آمریکا را برای خود تهیه می کنید در قسمتی از بلیط، سیستمی را که ایرلاین انتخابی شما برای سنجش مقدار بار مجاز در سفر به آمریکا در نظر گرفته مشاهده می کنید. دو نوع سیستم سنجش برای مقدار بار مجاز در هر ایرلاین وجود دارد یکی از آنها سیستم وزنی است که ایرلاین مربوطه برای هر مسافر یک عدد را اعلام می نماید که مسافر می تواند در پرواز با خود به همراه داشته باشد. برای مثال اگر روی بلیط شما (32k/kg) نوشته شده باشد به این معنی است که شما می توانید هر تعداد چمدان که ضروری است (البته ابعاد این چمدان ها معمولاً نباید بیشتر 150 سانتی متر باشند ولی باز هم به ایرلاین مربوطه بستگی دارد) را به وزن 32 کیلوگرم به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

سیستم دومی که ایرلاین ها برای معین مقدار بار مجاز در هر سفر دارند سیستم بسته ای یا تعداد جا می باشد که در این سیستم روی بلیط شما تعداد چمدان با ابعاد استاندارد خودش را می نویسند برای مثال اگر روی بلیط شما نوشته شده باشد (3N/P/PC) به این معناست که شما می تونید 3 چمدان با ابعادی که اعلام شده به همراه داشته باشید.

مقدار بار مجاز در پرواز های خارجی

همان طور که گفتیم ایرلاین های مختلف این مقدار بار مجازی را که شما می توانید به همراه داشته باشید به شما اعلام می نمایند. برای سفر به آمریکا مقدار مجاز بار همیشه ثابت نیست و با توجه به مبدأ شما و ایرلاینی که انتخاب می کنید فرق دارد. البته همیشه به یاد داشته باشید که شما می توانید مقدار بیشتری را برای سفر به آمریکا به همراه داشته باشید ولی باید هزینه این مقدار اضافه را در فرودگاه بپردازید. بعضی از ایرلاین ها هستند که در بلیط خود مقدار باری را که مسافر می تواند به همراه داشته باشد 0 زده اند این کار به علت پایین تر آمدن هزینه بلیط است و شما باید هزینه تمام بار خود را بپردازید.

به طور کلی برای سفر به آمریکا و کانادا شما در پروازهای اکونومی سه بسته 23 کیلوگرمی و در پروازهای بیزینس کلاس سه بسته 32 کیلوگرمی می توانید همراه داشته باشید. در نهایت به یاد داشته باشید که قبل از سفر سایت ایرلاین مربوطه را چک کنید و از مسئول رزرو بلیط در رابطه با مقدار بار مجاز سؤال کنید تا به مشکل بر نخورید. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1893

به "اندازه بار مجاز در پروازهای جهت آمریکا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه بار مجاز در پروازهای جهت آمریکا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید