آشنایی با هواپیمایی کاتای پسفیک

به گزارش مجله عکسفا، با شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک بیشتر آشنا شوید

کاتای پسفیک، (Cathay Pacific) یک شرکت هواپیمایی متعلق به هنگ کنگ است که از سوی یاتا در سال 2011، به عنوان سومین شکت هواپیمایی دنیا از نظر بازار سرمایه شناخته شده است. این شرکت هواپیمایی از سال 2010 به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل دنیا نیز شناخته می گردد. کاتای پسفیک، روزانه به 168 مسیر پرواز دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک را بهتر بشناسیم.

آشنایی با هواپیمایی کاتای پسفیک

اطلاعات کلی

شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در سال 1946 در هنگ کنگ راه اندازی شد و همانطور که در سطر بالاتر نیز گفته شد، روزانه به 200 مقصد که در 50 کشور جهان پراکنده شده اند، پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در هنگ کنگ است و از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان آشیانه مرکزی هواپیمایی خود بهره می برد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر در آشیانه هوایی خود، 145 فروند هواپیمای مسافربری و باربری در خود دارد. این شرکت در سال 2012 بیش از 27 میلیون مسافر و نزدیک به 2 میلیون بسته را به سرتاسر جهان انتقال داده است. شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در 10 ساله اخیر همواره جز 5 خط برتر هوایی در جهان بوده است. در حال حاضر بزرگ ترین سهام داران شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک، شرکت سوایر گروپ و ایر چاینا می باشند.

شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک دارای یک شرکت تابعه به نام کاتای دراگون است که به اتفاق هم در حال حاضر عضوی از وان ورلد هستند. فرودگاه های سووارنابومی بانکوک و تائویوان تایوان، به عنوان مراکز اصلی هواپیماهای شرکت کاتای پسفیک فعالیت می نمایند. میانگین سنی مسافران این هواپیما، 7.7 سال است. در حال حاضر 18 هزار و 600 نفر برای این شرکت بزرگ هواپیمایی کار می نمایند. شما می توانید با نصب برنامه کاتای پسفیک بر روی موبایل خود برای رزور پرواز ،صندلی وهر اطلاعاتس که برای سفر نیاز دارید را به وسیله این برنامه در اختیار داشته باشید.

نام ایرلاین: Cathay Pacific

کد یاتا: CX

کد ایکائو: CPA

وب سایت شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک: www.cathaypacific.com

مقاصد پروازی

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در 5 قاره جهان و در 50 مقصد، در کشورهای: آفریقای جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، چین، بحرین، بنگلادش، هند، نپال، سریلانکا، دبی، قطر، مالدیو، اتریش، جمهوری چک، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه،آلمان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، پرتغال، روسیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، هلند، انگلیس، برزیل، کانادا، شیلی، مکزیک، پرو، آمریکا، اندونزی، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام ،کامبوج، ژاپن و کره می باشد.

ناوگان هواپیمایی کاتای پسفیک

شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در حال حاضر 145 فروند هواپیما به توضیح زیر دارد:

  • هواپیمای بوئینگ 777-200: 5 فروند
  • هواپیمای بوئینگ 777-300: 12 فروند
  • هواپیمای بوئینگ 777-300 ER: 53 فروند
  • هواپیمای ایرباس A 330-300: 37 فروند
  • هواپیمای ایرباس A 350-900: 18 فروند
  • هواپیمای بوئینگ 747-400ERF: 6 فروند
  • هواپیمای بوئینگ 747-8F: 14 فروند

قابل ذکر است که شرکت کاتای پسفیک، با سفارش 51 فروند هواپیمای تازه در حال توسعه تعداد هواپیماهای شرکت خود است. فهرست هواپیماهایی که در حال حاضر این شرکت هواپیمایی سفارش داده است به این قرار است:

  • هواپیمای ایرباس A 350-900: 10 فروند
  • هواپیمای ایرباس A 350-1000: 20 فروند
  • هواپیمای بوئینگ 777-9 X: 21 فروند

امکانات مختص به کلاس پروازی

  • برای پروازهای مالی (economy)، شما دراین پروازها می توانید با خود یک کیف دستی کوچک که شامل: کیف لپ تاپ، بسته کوچک، کیف دوربین و یا کوله پشتی و کیف دستی های کوچک باشد را تا وزن 7 کیلوگرم، در داخل کابین هواپیما با خود حمل کنید.
  • برای پروازهای پریمیوم(permium)، شما می توانید به همراه خود یک کیف دستی کوچک کوچک، همانند شرایطی که در پروازهای مالی وجود دارد را با خود حمل کنید.
  • برای پرواز های بیزینس کلاس(Businuess class)، محدودیت هایی برای مقدار و تعداد برایتان اعمال خواهد شد. البته برای بعضی از خطوط هوایی محدودیت هایی اعمال می شود. پیشنهاد می شود که وسایل خود را در چمدان های بیشتری حمل کنید. در بعضی از خطوط هوایی می توانید دو قطعه و در بعضی از خطوط می توانید 3 قطعه بار درون هواپیما با خود داشته باشید. در هر بار پرواز شما طبق قوانین شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک، وزن مجاز برای بار شما در قوانین کلاس پروازی تعیین شده است و اگر بیش از حد تعیین شود باید با شرکت هواپیمایی خود تماس حاصل نمایید و هزینه اضافی بار خود را بپردازید. توجه داشته باشید که قبل از رزرو و پرواز برای اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت هواپیمایی مراجه نمایید. در رابطه با رزرو بلیط هواپیما در کاتای پسفیک برای بچه ها زیر دو سال خود، حتما برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت کاتای پسفیک مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که هزینه رزرو جایگاه مخصوص کودک، به همان مقدار هزینه بار که برایش تعریف شده است، دریافت می شود.
  • برای پروازهای فرست کلاس(First class)، هم شرایط حمل بار همانند پروازهای بیزینس کلاس است، تنها فرقی که دارد این است که پرواز شما از هر فرودگاهی که باشد، شما درون هواپیما حق بردن دو بار را با خود دارید.

توجه داشته باشید که حتما قبل از پرواز، شرایط حمل بار و دیگر شرایط موجود را در سایت رسمی شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک چک نمایید.

در صورتی که ضروری است، این موارد را با شرکت هواپیمایی خود هماهنگ کنید

به خاطر داشته باشید که هر مورد پزشکی که با شرایط عادی پرواز درباره شما مغایر است را حداقل 48 ساعت قبل از پرواز با شرکت هوایی خود هماهنگ کنید:

1- اگر نیاز به کپسول اکسیژن دارید.

2- سفر با شرایط خاص پزشکی و برانکارد

3- معلولیت های خاص و یا سفر گروهی با افرادی که معلولیت خاصی دارند و تعدادشان 10 نفر و یا بیشتر هستند.

4- سفر هایی که بیش از 8 ساعت زمان پرواز دارند و با حیوانات سفر خواهید کرد.

5- دستگاه های پزشکی خاصی همانند POC , CPAP و یا دستگاه تنفس را حتما قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی هماهنگ کنید.

به یاد داشته باشید که:

  • اگر به غذا و یا ماده خوراکی خاصی حساسیت دارید، حتما از قبل با شرکت کاتای پسفیک هماهنگ نمایید.
  • در صورتی که باردار هستید و یا همراهتان باردار است، در هنگام خرید بلیط به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2299

به "آشنایی با هواپیمایی کاتای پسفیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هواپیمایی کاتای پسفیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید