نوشیدنی های جایگزین قهوه

یک راه آسانی که برای بیدار بودن و هشیار ماندن وجود دارد که نوشیدن قهوه است. به همین دلیل نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه پس از خواب صبحگاه می تواند گزینه مناسبی باشد

نوشیدنی های جایگزین قهوه

به گزارش ، از دیگر نوشیدنی ها می توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی ها و کامبوچا اشاره نمود که مصرف آن توصیه شده است.

یک راه آسانی که برای بیدار بودن و هشیار ماندن وجود دارد که نوشیدن قهوه است. به همین دلیل نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه پس از خواب صبحگاه می تواند گزینه مناسبی باشد، اما با توجه به اینکه همراه با هر منفعتی، مضراتی هم وجود دارد و در خصوص قهوه، مصرف زیاد کافیین خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

گفته شده است که مقدار مجاز مصرف قهوه بسته به شرایط بدنی هر شخص متفاوت است، اما در حالت کلی، مصرف بیش از 5600 میلی گرم قهوه (معادل 4 فنجان) در روز عوارض جانبی مانند بی خوابی، عصبانیت و مسائل معده به همراه خواهد داشت.

حتی اگر حد مجاز را هم رعایت کنید، پس از چند ساعت از مصرف قهوه دوباره خستگی به سراغ شما خواهد آمد.

خوشبختانه جایگزین های زیادی برای بیدار نگه داشتن شما وجود دارد که نیازی به مصرف کافیین ندارد در عین حال که شما را بیدار نگه می دارد که در اینجا به 11 مورد آن اشاره می کنیم.

چای رویبوس، چای سبز، چای یرباماته و چای ریشه قاصدک از جمله چای هایی هستند که می توانند جایگزین مناسبی برای قهوه باشند. نوشیدنی مخلوط آب و لیمو، مخلوط سرکه سیب و آب و همچنین شیر به همراه زردچوبه نیز به جای قهوه می توان استفاده نمود و به بیداری یاری می نماید.

از دیگر نوشیدنی ها می توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی ها و کامبوچا اشاره نمود که مصرف آن توصیه شده است.

منبع: اسپوتنیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 26 مهر 1398 شناسه مطلب: 306

به "نوشیدنی های جایگزین قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های جایگزین قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید