پکن در دریای چین جنوبی مانور برگزار می نماید

به گزارش مجله عکسفا، اداره امنیت دریایی چین امروز (یکشنبه) گفت، پکن مانورهای نظامی را در اطراف جزایر مورد مناقشه پاراسل در دریای چین جنوبی برگزار خواهد نمود؛ اقدامی که پیش از اعلام حکم دادگاه بین المللی در مورد مناقشات میان چین و فیلیپین صورت می گیرد.

پکن در دریای چین جنوبی مانور برگزار می نماید

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مرتبا مانورهایی را در دریای چین جنوبی برگزار می نماید، جایی که ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان همگی ادعاهای قلمرویی بر بخش هایی از آن را دارند.

پیش از برگزاری جلسه دادگاه حکمیت که به مناقشات میان چین و فیلیپین در مورد دریای چین جنوبی در شهر لاهه هلند رسیدگی می نماید، تنش ها افزایش یافته است.

اداره امنیت دریایی چین در بیانیه ای آنلاین گفت: این مانورها از سه شنبه پنجم تا دوشنبه یازدهم ژوئیه (15 تا 21 تیر) برگزار خواهند شد و منطقه ای را از شرق جزایر هاینان چین تا جنوب پوشش می دهد که شامل مجمع الجزایر پاراسل نیز می گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این بازه زمانی دیگر کشتی ها حق ورود به این آب ها را ندارند.

این در حالی است که ویتنام و تایوان نیز نسبت به مجمع الجزایر پاراسل ادعای مالکیت دارند.

به گفته مقامات آمریکایی، چینی بر جزیره وودی یک باند فرودگاه ایجاد و موشک های زمین به هوا را در آنجا مستقر نموده است. جزیره وودی بخشی از مجمع الجزایر پاراسل است که چین در آن بیشترین حضور را دارد.

چین می گوید، کاملا حق دارد که چنین اقداماتی را در این جزایر دریای چین جنوبی انجام دهد چرا که آن ها از زمان های باستان جزء قلمرو چین بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 386

به "پکن در دریای چین جنوبی مانور برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن در دریای چین جنوبی مانور برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید