پیست اسکی شهدای سربند در انتظار پیست کوب

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/مرکزی رئیس هیات اسکی استان مرکزی گفت: امیدواریم با تامین اعتبار، دستگاه پیست کوب خریداری شده برای پیست اسکی شهدای سربند شهرستان شازند بزودی وارد استان شود.

پیست اسکی شهدای سربند در انتظار پیست کوب

محمد رئوفی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در این خصوص پیگیری های خوبی از سوی اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است، افزود: دستگاه پیست کوب از آلمان توسط پیمانکار خریداری شده و با پرداخت هزینه آن که حدود 400 میلیون تومان است، وارد استان خواهد شد، در غیر این صورت به یکی از سه استان دیگری که متقاضی پیست کوب هستند، منتقل خواهد شد.

رئوفی با بیان اینکه بدون داشتن دستگاه پیست کوب امکان استفاده از پیست اسکی شهدای سربند برای ورزشکاران این رشته وجود ندارد، ادامه داد: خوشبختانه هم استعداد و هم علاقه مندان زیادی در استان مرکزی در رشته اسکی وجود دارد که با راه اندازی پیست اسکی شهدای سربند، شاهد توسعه هر چه بیشتر این رشته در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از آغاز به کار پیست اسکی شهدای سربند حدود دو دهه می گذرد، اظهار کرد: انتظار داریم با حمایت مسئولان، تا آغاز فصل زمستان شاهد راه اندازی این پست جهت استفاده ورزشکاران باشیم.

گفتنی است، پیست اسکی شهدای سربند شازند از لحاظ شرایط جغرافیایی در شرایط مناسبی واقع شده و در صورت مشارکت بخش خصوصی می توان آن را توسعه داد و به عنوان یکی از ظرفیت های ورزش استان مرکزی معرفی کرد.

پیست اسکی شهدای سربند شهرستان شازند با فاصله حدود 25 کیلومتر از شهرستان شازند و 55 کیلومتر از اراک، مکانی مناسب و جذاب برای ورزش اسکی و تفریحات زمستانی است، این پیست در نزدیکی روستای پاکل واقع شده است، این منطقه به دلیل وجود ارتفاع مناسب دارای زمستان زود هنگام و بارش سنگین برف است.

پیست 600 متری برای اسکی و سه دستگاه تله سیژ، رستوران، تجهیزات برفروبی و ساختمان اداری فضای ورزشی و تفریحی امکانات این مکان گردشگری و ورزشی است.

این پیست در ارتفاع 2760 متری از سطح دریا قرار گرفته و طبیعت بکر مناطق و روستاهای اطراف آن فرصتی استثنایی تماشای طبیعت را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 495

به "پیست اسکی شهدای سربند در انتظار پیست کوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیست اسکی شهدای سربند در انتظار پیست کوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید