ووژن، شهر آبی چین با قدمتی 1300 ساله!

به گزارش مجله عکسفا، ووژن، شهر آبی چین | Wuzhen

کشور پهناور چین به دلیل وسعت و تنوع آب و هوایی که دارد، جاذبه های بسیاری نیز دارد. برای دیدن و بازدید یکی از جاذبه های چین می بایست به جنوب چین و کناره رود یانگ تسه بروید. در این منطقه ووژن، شهر آبی چین یکی از شهرهای شناور بر روی آب قرار گرفته است. بسیاری از گردشگران تصور می نمایند که تنها ونیز ایتالیا شهری ساخته شده بر روی آب است. در صورتی که در اطراف جهان و در کشورهای مختلف جهان می توان مشابه آن را پیدا نمود. ووژن، شهر آبی چین یکی از شهرهای توریستی چین است که امروزه بازدید از آن در بیشتر تورهای تفریحی به چین گنجانده شده است. مجله خبرنگاران اگر چه بیشتر مسیرهای گردشگری را معرفی کرده است اما گشت زنی در میان آبراهه های شهر ووژن چین آن هم با تاکسی های آبی جاذبه دیگری است.

ووژن، شهر آبی چین با قدمتی 1300 ساله!

تنها تصور خود را به قایق رانی در میان ساختمان های این شهر، محدود نکنید. در اینجا، با قدمت 1300 ساله روبرو هستید. بنابراین پل های سنگی قدیمی، کنده کاری های چوبی بی نظیر طبعا تاریخی و حتی کرجی ها و قایق های قدمت دار، برای بازدید شما مسافران وجود دارد. در ادامه نه تنها با تک تک جاذبه های ووژن، شهر آبی چین آشنا می شوید، بلکه می توانید نحوه دسترسی به این شهر، اقامتگاه ها و تصاویر آن را نیز، بخوانید و ببینید.

این شهر از هانگزو تنها 50 دقیقه با اتوبوس فاصله داشته و دارای دو بخش شرقی و غربی است. بخش شرقی دونگژا پر از جاذبه های دیدنی و دنیاگرد هاست. در بخش غربی شیژا هم بیشتر مغازه ها و اقامتگاه ها قرار گرفته اند. پیشنهاد ما برای بازدید و اقامت در این شهر تاریخی بین یک تا 3 روز اقامت است.

بهترین زمان بازدید از ووژن

بهار را بهترین فصل بازدید از ووژن، شهر آبی چین می دانند. ماه های فروردین تا خرداد، آب و هوا و دما در ووژن بسیار مطبوع بوده و مناظر هم بسیار دیدنی و دل انگیز هستند. مه صبحگاهی هم، صحنه های تاریخی شهر را بسیار دیدنی می نماید. برای بازدید، پاییز را هم به شما پیشنهاد می دهیم. آسمان صاف و هوای خنک پاییزی، سفر به ووژن چین را در اولویت بیشتر گردشگران قرار می دهد.

زمستان هر چند که هوا تقریبا سرد است رطوبت هوا تا حدی این سرما را کاهش داده و خلوتی شهر، موقعیت مناسبی برای گردش است. قیمت های پایین تر و دنیاگرد کمتر موقعیت خوبی برای گردشگران است.

اگر در هوای گرم و مرطوب اذیت می شوید، تابستان را برای سفر به ووژن، شهر آبی چین پیشنهاد نمی دهیم.

جاذبه های منطقه دونگژا:
  • نمایش سایه
  • نمایش های رزمی
  • نمایش آکروبات بازی بر روی شاخه های بامبو
جاذبه های منطقه شیژا:
  • مناظر آرام و ساکت آبراهه ها در روز و محیطی مناسب قایق رانی و تماشای محیط زندگی مردم و خانه های چوبی (بیشتر ساخت و سازها و خانه های قدیمی را در این قسمت از شهر خواهید دید)
  • بسیاری از خانه های این منطقه دوباره بازسازی شده تا نشان دهنده معماری قدیمی و اصیل ووژن، شهر آبی چین باشد.

شکم گردی در میان ووژن، شهر آبی چین

در کناره های رود و مخصوصا در مناطقی که رفت و آمد گردشگران و ترویست ها زیاد است، به راحتی می توانید غذاهای دریایی چینی را سفارش دهید. این منطقه تنها به خاطر غذاهای دریایی اش معروف نیست. بلکه در اینجا می توانید کینگ توآن (Qing Tuan) یا همان کوفته برنجی های رنگی شیرین، کیک گوسائو و گوشت نیم پخته با سس سویا را هم امتحان کنید.

جاذبه های دیدنی شهر ووژن چین

اگر می خواهید که بیشتر به شما خوش بگذرد، همرنگ جماعت شوید. به این معنی که غذاهای چینی و محلی این ناحیه را سفارش دهید. لباس هایی محلی با چاپ های آبی رنگ را بگیرید. در جهتها و خیابان های قدیمی قدم بزنید، در حالی که چتر مدل چینی را بر روی سرتان گرفته اید. اینگونه یکی از تجربه های زیبای زندگی تان را بسازید.

تنها به قدم زدن در خیابان های سنگی و قدیمی اکتفا نکنید. در بازدید خود، سعی کنید که در فعالیت های محلی هم شرکت کنید. به طور مثال، در طول خیابان طولانی شهر، جشنی برگزار می گردد. این جشن عموما در طول فصل زمستان برپا می گردد. در این جشن، میزی طویل و عظیم در خیابان اصلی و طولانی شهر می چینند و بر روی آن انواع غذاها را می گذارند. تمام مردمی که از گوشه و کنار دنیا برای بازدید وارد ووژن، شهر آبی چین شده اند، در پشت این میز غذا می نشینند. با یکدیگر صحبت می نمایند و خوش می گذرانند.

در طول تابستان اما جاذبه های دیگری انتظار شما را می کشد. در این فصل سبزیجات تازه فصلی به همراه میوه های تابستانی بر روی قایق ها و در آبراه ها به فروش می رسند. بازار قایق های شناور ووژن، شهر آبی چین یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است.

در مواجهه با فرهنگ قدیمی و تاریخی چینی، باید بگوییم که ووژن، شهر آبی چین در واقع از بسیاری از جهات، مدرن به حساب می آید. به طور مثال در هر گوشه از شهر و آبراهه ها، می توانید به اینترنت وای فای رایگان شهر دسترسی داشته باشید. همچنین گردشگران و دنیاگرد هایی که کارت های پرداخت بین المللی دارند، در هتل ها و رستوران ها می توانند از آن ها استفاده نمایند.

از مهم ترین اتفاقات و همایش های دنیای که در این شهر اتفاق افتاده است، می توان به کنفرانس دنیای اینترنت اشاره نمود. این کنفرانس در 19 نوامبر سال 2014 در این شهر برگزار گردید که از دستاوردهای آن برای ووژن، شهر آبی چین اینترنت رایگان وای فای برای آن بود.

کجا اقامت داشته باشید؟

هتل تونگ آن هتل (Tong An Hotel) از هتل هایی است که در شیژا قرار گرفته و عظیمترین هتل این منطقه است. امکانات و انواع اتاق ها، به شما امکان انتخاب اتاق مورد نظرتان می دهد. همچنین بیشتر اتاق ها رو به آبراهه ها، تراسی کوچک دارند. برخی از اتاق های استاندارد نیز نمایی از دریاچه یوآنبائو دارند.

هتل ژائومینگ (Zhaoming Hotel) از هتل های نوساز در این منطقه بوده که با درخت های بومی طراحی شده است. این هتل تنها یک نوع تایپ روم داشته و فضای جالبی با دو تخت یک نفره برای اجاره در اختیار مسافران قرار می دهد.

چطور خود را به ووژن، شهر آبی چین برسانید؟

از 3 شهر مهم و عظیم چین می توانید برای بازدید از ووژن، شهر آبی چین اتوبوس سوار شوید. همچنین اگر به دنبال قطار هستید، می توانید تا تانگشیانگ (Tongxiang) قطار گرفته و از آنجا جهت کوتاهی را اتوبوس سوار شوید.

از شانگهای (Shanghai):

بیشتر گردشگران چین وارد شانگهای می شوند، به همین خاطر جهت دسترسی به ووژن، شهر آبی چین را از شانگهای شرح می دهیم. خود را به ایستگاه اتوبوس جنوبی بین شهری شانگهای برسانید. هر یک ساعت اتوبوس های ووژن با مبلغ 55 یوآن حرکت می کننند. پس از رسیدن به این شهر آبی هم، باید اتوبوس های محلی K350 را به مقصد شیژا سوار شوید. اتوبوس های K350 هر 5 تا 10 دقیقه این جهت را طی می نمایند. در نتیجه اگر صبح زود راه بیفتید، به راحتی می توانید تور یک روزه ای را برای بازدید از این شهر روی آب داشته باشید.

از هانگزو (Hangzhou):

از ایستگاه مرکزی مسافربری هانگزو (Jiubao Passenger Transport Center) اتوبوس سوار شوید. اتوبوس های ووژن هر 25 دقیقه و با کرایه 31 یوآن حرکت می نمایند. حرکت این اتوبوس ها از ساعت 07:00 صبح تا 18:20 هر روز انجام می گردد. اگر چه قطار را جزو راحت ترین وسایل نقلیه می دانیم اما برای رسیدن به ووژن، شهر آبی چین چون بایستی زیاد خط عوض کنید، پیشنهاد ما همان قطار است.

یکی از خوبی های سفر از هانگزو به ووژن این است که می توانید از فرودگاه بین المللی هانگزو اتوبوس های ووژن را سوار شده و پس از 110 دقیقه به این مقصد دنیاگردی و گردشگری برسید. هزینه این اتوبوس ها 42 یوآن است. در ووژن برای رسیدن به منطقه گردشگری و تفریحی شیژا می بایست اتوبوس K350 را سوار شوید. اتوبوس های فرودگاه به مقصد ووژن، از ساعت 09:10 صبح تا 21:10 حرکت دارند.

از سوژو (Suzhou):

از ایستگاه جنوبی اتوبوس سوژو می توانید به ووژن، شهر آبی چین ووژن اتوبوس بگیرید. هر روزه 6 حرکت به سمت این شهر دنیاگردی وجود دارد. قیمت و هزینه این اتوبوس ها 35 یوآن برایتان تمام می گردد.

چطور بین دو منطقه دونگژا و شیژا در ووژن، شهر آبی چین رفت و آمد کنید؟

بیشتر تورها و قایق هایی که شما را در میان محله های ووژن، شهر آبی چین جابه جا می نمایند، ساعت های مخصوصی برای حرکت دارند. اگر زمان برای شما اهمیت ندارد، در طول روز هر زمان که به این شهر دنیاگردی و گردشگری وارد شدید، می توانید سوار این قایق های اتوبوسی شوید. برای کسانی که ساعات دقیق حرکت این قطارهای اتوبوسی را می خواهند و از معطل شدن دوری می نمایند، جدول زیر را تهیه کرده ایم:

  • حرکت از شیژا به دونگژا: 07:30 تا 17:30
از دونگژا به شیژا:

روزهای دوشنبه تا پنج شنبه: 07:40 - 17:20

روزهای آدینه تا یکشنبه: 07:40 - 17:35

  • نکته: برای سوار شدن به قایق تفریحی شیژا باید 5 یوآن چین بپردازید. اگر کارت اقامتگاه هتل داشته باشید، با ارائه آن می توانید رایگان در این تور قایق سواری شرکت کنید.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 918

به "ووژن، شهر آبی چین با قدمتی 1300 ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووژن، شهر آبی چین با قدمتی 1300 ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید