کسری بودجه خط قرمز دولت است، جلوگیری از هرگونه اقدام منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی دولت، خط قرمز بودجه 1401 را داشتن کسری بودجه برشمرد و گفت: کوشش شده است تا از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه گردد، جلوگیری گردد.

کسری بودجه خط قرمز دولت است، جلوگیری از هرگونه اقدام منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای علی بهادری جهرمی توضیح داد: همزمان سعی شده است باقی ابزار هایی که به هر نحو منجر به افزایش نقدینگی و تورم گردد مانند تسهیلات تکلیفی که برای بانک ها رایج بوده ممانعت گردد.

سخنگوی دولت اضافه نمود: صرف نظر از افزایش حقوق کارکنان، هزینه های امسال دولت 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. دولت به منظور جلوگیری از تورم سعی نموده است که هزینه های خود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بودجه 1401 به سمت تقویت و توسعه جایگاه مردم در اقتصاد جهت گیری خواهد داشت گفت: به همین دلیل صندوقی به نام پیشرفت و عدالت پیش بینی شده که از منابع این صندوق بتوان جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی به منظور انجام طرح های استانی و ملی بهره برد.

آقای بهادری جهرمی ادامه داد: در توزیع منابع بودجه سعی شده است که هم به آمایش سرزمینی منابع و هم در راستای افزایش عدالت در توزیع منابع در استان های مختلف کشور به ویژه استان های محروم توجه ویژه گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سخنگوی دولت بعلاوه با بیان اینکه سعی شده است که اولویت های اصلی استان ها در نظر گرفته گردد گفت: اختیار نیز امسال به خود استان ها واگذار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1901

به "کسری بودجه خط قرمز دولت است، جلوگیری از هرگونه اقدام منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه خط قرمز دولت است، جلوگیری از هرگونه اقدام منجر به ایجاد تورم و کسری بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید