60 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان شرقی فعال است

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 60 درصد اقامتگاه های بوم گردی این استان فعال است.

60 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان شرقی فعال است

خبرنگاران تبریز - حمزه زاده مجموع واحد های مجوزدار بوم گردی در آذربایجان شرقی را 240 مورد گفت و گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سفر های گردشگری به استان، تعداد زیادی از این واحد ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند.

هرچند کمبود مشتری یکی از دلایلی اصلی و عمده غیرفعال شدن واحد های بوم گردی آذربایجان شرقی است، اما در پاره ای از موارد نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دلیل جلوگیری از توسعه کرونا و در راستای عمل به ضوابط بهداشتی مانع از فعالیت آن ها شده است.

رونق و توسعه صنعت گردشگری با فروکش کردن ویروس کرونا طی ماه های آینده را بسیار محتمل دانست .

در این زمینه از هم اکنون حوزه گردشگری آذربایجان شرقی را برای دوران پساکرونا آماده می کنیم که استانداردسازی واحد های بوم گردی را آغاز کرده ایم و با قدرت پیش می بریم.

بررسی ها نشان می دهد از نوروز امسال فرایند حضور گردشگران در استان های مختلف به خصوص آذربایجان شرقی و متعاقب آن در فصل تابستان 1401 فرایند افزایشی به خود گرفته است و آماده سازی ها باید از هم اکنون در سطح استان آغاز شود.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیش قراول در توسعه صنعت گردشگری بوم گردی است.

با توجه به توسعه این حوزه طی سال های اخیر و با بازگشت شرایط عادی در صنعت گردشگری شاهد درآمدزایی این واحد ها خواهیم بود.

بیشترین تعداد واحد های بوم گردی در آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان های اسکو (روستای گردشگری کندوان)، خداآفرین، کلیبر و ورزقان و مراغه است.

استانداردسازی هتل ها و اماکن اقامتی را از جمله طرح های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای پیک مسافرت ها با آغاز سال نو است.

این طرح از هفته ها قبل آغاز شده و ارزیابی های اولیه نشان می دهد که بیشتر این اماکن از سطح مناسب برخوردار بوده و بالاترین سطح رعایت ضوابط بهداشتی را دارا هستند.

افزایش کیفیت خدمات گردشگری روستایی با استانداردسازی را مورد تاکید است.

در پی بازدید از محل اقامتگاه ها و دیدار با مالکان بوم گردی استان، توانمندی های واحد های اقامتی با موضوع افزایش کیفیت خدمات بر اساس استاندارد های ابلاغی وزارتخانه متبوع و همچنین لزوم بازاریابی و تبلیغات در این اماکن مورد بررسی قرار می گیرد.

با توجه به اینکه روستای ملی کندوان در شهرستان اسکو یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است و همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بیشماری می باشد، لذا تقویت زیرساخت های گردشگری و توانمندسازی واحد های بوم گردی آن در دستور کار واقع شده است.

ک

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2043

به "60 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان شرقی فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان شرقی فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید