شروع رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه در مشهد

به گزارش مجله عکسفا، رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه (FCPC) با شرکت 150 نفر از دانشجویان و دانش آموزان برتر کشور در این حوزه امروز 21 آذر در دانشگاه فردوسی مشهد شروع شد.

شروع رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه در مشهد

به گزارش از، میلاد عامری دبیر اجرایی رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه (FCPC)، هدف این رقابت ها را تشویق دانشجویان و دانش آموزان به فعالیت بیشتر در حوزه برنامه نویسی کاربردی رایانه برای استفاده در بازار کار کشور بیان نمود و گفت: هم اینک شرکت های ایرانی تولیدکننده نرم افزار در حال رشد و توسعه روزافزون هستند، زیرا دستاورد های این حوزه فنی تخصصی به شدت مورد احتیاج است.

او همچنین با اشاره به تقاضای 180 گروه دانش آموزی و دانشجویی از سراسر کشور برای حضور در این رقابت علمی تخصصی توضیح داد: با برگزاری مسابقه انتخابی 50 گروه از این تعداد برای شرکت در رقابت های نهایی انتخاب شدند.

دبیر اجرایی رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه (FCPC) گفت: از مجموع گروه های منتخب 18 گروه از مشهد و 32 گروه از دیگر نقاط کشور و همچنین 19 گروه دبیرستانی و 31 گروه دانشجویی هستند.

عامری ادامه داد: دانشجویان حاضر در رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه (FCPC) افراد برتر این رشته از دانشگاه هایی همچون فردوسی مشهد، تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، علم و صنعت، خواجه نصیر و اصفهان و دانش آموزان حاضر در آن نفرات برتر المپیاد ها و استعداد های برتر کشوری هستند.

او توضیح داد: گروه های شرکت کننده در این رقابت ها ملزم به پاسخگویی به مسائل تخصصی الگوریتم در زمان معین هستند.

مرحله نهایی رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه (FCPC) فردا 22 آذر ماه در محل سایت رایانه دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 563

به "شروع رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رقابت های ملی برنامه نویسی رایانه در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید