آمریکا مجددا خواهان احتیاط بیشتر شهروندانش در سفر به چین شد

به گزارش مجله عکسفا، وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواسته هنگام سفر به چین بیشتر احتیاط نمایند.

آمریکا مجددا خواهان احتیاط بیشتر شهروندانش در سفر به چین شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی افزایش تنش ها بین چین و آمریکا، راهنمای سفر وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواسته تا در سفر به چین احتیاط بیشتری داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری رویترز وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار خود را در مورد سفر شهروندان آمریکایی به چین تجدید کرد. این نهاد علت هشدار خود را بالا رفتن تنش دیپلماتیک به دلیل دستگیری معاون یک شرکت تکنولوژی چینی در کانادا مطرح نمود.

در به روزرسانی راهنمای سفر این وزارت خانه هشدار در سطح 2 نگه داشته شده است اما در مورد بازرسی امنیتی بیشتر و افزایش حضور بیشتر پلیس در مناطق خودمختار سین کیانگ، اویغور و تبت اخطار داده است.

همچنین این واحد به دستگیری کانادایی ها در چین به جرم به خطر انداختن امنیت ملی اشاره نموده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در مشاوره سفر پیشین خود در 22 ژانویه سال گذشته، به شهروندان آمریکایی رعایت احتیاط بیشتر را توصیه نموده بود. با این حال راهنمای اخیر با تکرار همان هشدار اعتراف می نماید: تدابیر امنیتی بیشتر نظیر بازرسی امنیتی و افزایش حضور پلیس در مناطق خودمختار سین کیانگ، اویغور و تبت امری عادی است. مقامات ممکن است مقررات منع رفت و آمد و محدودیت سفر را برای مدتی کوتاه اعمال نمایند.

تنش میان چین و آمریکا زمانی شدت یافت که پلیس کانادا مدیر مالی شرکت هواوی را در شهر ونکوور به درخواست آمریکا دستگیر کرد. دادستان ارشد چین نیز روز پنجشنبه خاطرنشان کرد دو کانادایی دستگیر شده در این کشور بدون شک قانون را نقض نموده اند.

همچنین جنگ مالی با معین تعرفه های گمرکی بر محصولات مبادله شده بین دو کشور و دخالت آمریکا در عدم پیوستن مجدد تایوان به چین از جمله عوامل تنش میان این دو کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 246

به "آمریکا مجددا خواهان احتیاط بیشتر شهروندانش در سفر به چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مجددا خواهان احتیاط بیشتر شهروندانش در سفر به چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید