ابراز تردید پمپئو نسبت به کارآمدی موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی

به گزارش مجله عکسفا، وزیر امور خارجه آمریکا نمایش یک موشک دوربرد عظیم جدید توسط کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد و گفت: توافقات حاصل شده میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در کاهش خطرات و تهدیدات پیروز بوده است.

ابراز تردید پمپئو نسبت به کارآمدی موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان مانور نظامی روز شنبه در پیونگ یانگ از یک موشک بالستیک قاره پیما دیدن کرد؛ موشکی که به گفته تحلیل گران عظیم ترین موشک پرتاب شونده از سکوهای متحرک با سوخت مایع در دنیا است.

اما مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که نشست تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورش با رهبر کره شمالی را در سال 2018 میلادی ترتیب داد، گفت: تنها آزمایش می تواند اطمینان دهد که یک موشک کارآمد و عملی هست.

وی اضافه نمود: کره شمالی سال گذشته هیچ آزمایش موشک بالستیک قاره پیمایی انجام نداده است. این مساله درخصوص سال 2018 میلادی نیز صدق می نماید. بنابراین این توافق و درک های متقابل که البته به هدف نهایی ما درخصوص کره شمالی نرسیده، قطعا منجر به کاهش خطرات برای آمریکا شده است.

این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با سو ووک، همتای کره جنوبی خود در پنتاگون ملاقات کرد و گفت: واشنگتن و سئول همچنان به دنبال خلع تسلیحات اتمی کامل و قابل تایید کره شمالی هستند.

به گفته تحلیل گران، اگر این سیستم موشکی که کره شمالی روز شنبه از آن رونمایی کرد، عملی گردد می تواند سیستم های دفاع موشکی آمریکا را در هم بکوبد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1252

به "ابراز تردید پمپئو نسبت به کارآمدی موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تردید پمپئو نسبت به کارآمدی موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید