اخبار ضد و نقیض از سقوط چند شهرستان دیگر در افغانستان

به گزارش مجله عکسفا، در حالی که سقوط سریالی بعضی مناطق در افغانستان ادامه دارد، منابع محلی در این کشور از سقوط سه شهرستان، خان آباد، صیاد و اوبه در حملات طالبان خبر می دهند.

اخبار ضد و نقیض از سقوط چند شهرستان دیگر در افغانستان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع امنیتی به رسانه ها در افغانستان گفته اند که شهرستان خان آباد در ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان که به تصرف طالبان درآمده بود، بار دیگر به کنترل نیروهای دولتی در آمده است.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: شهرستان خان آباد در کنترل نیروهای دولتی است و عملیات پاکسازی نیز ادامه دارد.

گفته می گردد که شهرستان خان آباد صبح امروز در حمله طالبان سقوط نموده است اما ساعتی قبل نیروهای امنیتی بازار و ساختمان های فرمانداری و فرماندهی پلیس را پس گرفته اند.

منابع خبری در هرات نیز می گویند که طالبان به مواضع ارتش در شهرستان اوبه این ولایت حمله نموده اند و نیروهای دولتی نیز پس از تخلیه فرمانداری، از این شهرستان عقب نشینی نموده اند.

از سوی دیگر، گفته می گردد که در شهرستان غوریان ولایت هرات نیز طالبان از شب گذشته حملات را شروع کردند و گفته می گردد که این شهرستان به تصرف طالبان درآمده است.

بعضی رسانه ها اعلام کردند که شهرستان صیاد در ولایت سرپل در شمال افغانستان نیز به تصرف طالبان درآمده است.

عطامحمد دهقان پور نماینده مردم غور در مجلس افغانستان نیز اظهارداشت که شهرستان تولک در حمله گسترده طالبان سقوط نموده است.

وی اضافه کرد که در پی حمله سنگین طالبان و بیش از 3 ساعت درگیری، انتها نیروهای امنیتی عقب نشستند.

حملات طالبان در دو ماه اخیر در حالی تشدید شده است که مذاکرات دولت افغانستان و این گروه در دوحه قرار است از سرگرفته گردد و نیروهای خارجی نیز در حال ترک افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1660

به "اخبار ضد و نقیض از سقوط چند شهرستان دیگر در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار ضد و نقیض از سقوط چند شهرستان دیگر در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید