طرز تهیه چیز کیک آلبالو به روش تنوری با نکات کلیدی و عکس

به گزارش مجله عکسفا، چیزکیک را همه میشناسیم و یکی از کیک های خیلی خوشمزه و محبوب است که با یک لایه کراست و یک لایه پنیری تهیه می گردد. چیز کیک را میتوان هم به صورت یخچالی تهیه کرد که احتیاج به ژلاتین دارد و هم در فر آن را پخت. هر کدام از این مدل چیزکیک ها هم هواداران خاص خود را دارند. الان که فصل تابستان است و میوه های تابستانی تنوع بسیار زیادی دارند ما در خبرنگاران چیزکیک تنوری آلبالو را تدارک دیده ایم که چیزکیکی بسیار خوشمزه و خوش طعم است. این چیزکیک را با هر میوه دیگری مثل گیلاس، توت فرنگی و غیره به همین روش میتوانید تهیه کنید. این چیزکیک تنوری ست و همان طور که از نامش پیداست در فر پخته می گردد. این چیزکیک را به راحتی میتوانید تهیه کنید و دیگر نگران رفتن به کافی شاپ هم نباشید! چیز کیک های تنوری برخلاف تصور عموم که شاید درست کردنشان سخت باشد، بسیار راحت است و نتیجه ای که بعد از پخت حاصل میگردد آنقدر دلپذیر و لذیذ است که مطمئنا ارزش دارد یک بار آن را در منزل تهیه کنید و چه بسا قطعا از مشتری های ثابت این نوع چیز کیک ها خواهید شد.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو به روش تنوری با نکات کلیدی و عکس

با ما همراه باشید با طرز تهیه این چیزکیک مجذوب کننده در خبرنگاران بلاگ!

مواد لازم برای تهیه کراست چیزکیک آلبالو:
بیسکوئیت دایجستیو یا پتی بور 350 گرم
کره150 گرم
مواد لازم برای تهیه مواد پنیری کیک:
پنیر ماسکارپونه چهارصد گرم
خامه ترشصد و پنجاه گرم
شکریک پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش یک قاشق چایخوری
آلبالو هسته گرفته نصف پیمانه
نمک کمی

1- برای آماده سازی و تهیه چیز کیک، ابتدا بیسکوئیت ها را کمی خرد کنید و در غذاساز یا بلندر بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید بیسکوئیت به طور کامل و یکدست پودر گردد.

2- کره را روی حرارت ذوب کنید. و بعد از سرد شدن به بیسکوئیت پودر شده در غذاساز اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و این بار احازه دهید تا کره با بیسکوئیت مخلوط گردد و حالتی چسبنده و منسجم پیدا کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی

3- حالا باید مخلوط بیسکوئیت و کره را به قالب منتقل کنید.

برای تهیه یک چیز کیک تنوری یا نیویورکی به قالب کمربندی به یک قالب کمربندی احتیاج دارید. فقط کافیست کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید و دیواره ها را کمی چرب کنید. در صورتی که به قالب کمربندی دسترسی ندارید، باید کف ودیواره های قالب ساده را با کاغذ روغنی کاملا پوشش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک های خوشمزه

برای پوشش دهی به قالب به روش زیر عمل کنید. ابتدا دو برگ کاغذ روغنی را به شکل مستطیل بلند برش دهید و به شکل (بعلاوه+) کف قالب قراردهید طوری که از دیواره های قالب بیرون بزند.

سپس کف قالب هم کاغذ بیندازید.

4- و برای اطمینان بیشتر بهتر است دور تا دور و دیواره های قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مخلوط کره و بیسکوئیت را در قالب بریزید.

5- باید بیسکوئیت را کاملا در کف و دیواره های قالب پخش کنید. برای این کار میتوانید از یک لیوان یا ابزاری شبیه به آن یاری بگیرید و با فشار دست روی لیوان کاملا بیسکوئیت را کف قالب فیکس کنید و به دیواره ها بکشید تا کاملا یکدست در قالب پخش گردد.

6- بعد از اینکه مخلوط بیسکوئیت کامل در فالب پخش شد قالب و کراست آماده ست! قالب را در یخچال قرار دهید و در آن فاصله مواد داخلی را آماده کنید.

قبل از آن فر را با دمای 180درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن

برای تهیه مواد پنیری چیزکیک، پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه را داخل ظرف مناسب و گودی بریزید. سپس شکر را به پنیر اضافه کنید.

7- آغاز کنید به هم زدن و با همزن برقی پنیر و شکر را مخلوط کنید. سپس خامه ترش را به مخلوط پنیر ماسکارپونه و شکر اضافه کنید.

8- مجدد با همزن هم بزنید تا خامه ترش هم با پنیر و شکر مخلوط و یکدست گردد. یک قاشق چایخوری آب لیموترش را اضافه کنید. سپس نوبت به اضافه کردن تخم مرغ ها می رسد.

هر تخم مرغ را یکی یکی به مواد پنیری اضافه کنید. به این صورت که ابتدا یک تخم مرغ را اضافه کنید.

9- بعد با همزن چند ثانیه هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی را اضافه کنید. مجدد هم بزنید و بعد تخم مرغ سوم را به همین ترتیب اضافه کنید. و دوباره هم بزنید.

یک قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه کنید.

10- و نمک را نیز بیفزایید. در انتها نشاسته ذرت را به مواد اضافه کنید و کمی مخلوط کنید تا یکدست گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت لیمو ترش و مرنگ

11- حالا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید. مواد پنیری را روی بیسکوئیت ها بریزید و بعد آلبالوهایی که هسته آن را جدا کردید داخل مواد پنیری بریزید.

سپس قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. و یک ساعت زمان بدهید تا چیز کیک بپزد و روی آن طلایی گردد.

وقتی روی چیز کیک کمی طلایی شد و وقتی قالب را کمی تکان دهید وسط و مرکز مواد پنیری کمی حالت لرزان داشت، زمان پخت چیز کیک کافیست!

حالا فر را خاموش کنید کمی درب فر را باز بگذارید و اجازه دهید چیز کیک یک تا دو ساعت در فر خاموش استراحت کند. تا دمای آن کم کم کاهش پیدا کند.

یکباره خارج کردن چیز کیک وقتی هنوز داغ است باعث ایجاد شوک در چیزکیک می گردد و ممکن است سبب ترک خوردن رویه چیز کیک گردد.

زمان پخت چیزکیک بین یک تا یک ساعت و ربع با توجه به دمای فر متغیر است. دمای فر برای پخت چیزکیک بسیار مهم است.

بعد از اینکه چیزکیک در فر خاموش استراحت کرد و سرد شد از فر خارج کنید و حداقل برای چهار ساعت و ترجیحا یک شب در یخچال قرار دهید.

بعد از این مدت چیزکیک را از یخچال خارج نموده و اگر از قالب کمربندی استفاده کردید کافیست کمربند قالب را باز کنید و اگر هم از قالب ساده استفاده کردید کافیست لبه های کاغذ روغنی که به شکل علامت مثبت در قالب گذاشته بودید را بکشید تا چیز کیک از قالب خارج گردد.

حالا کافیست روی چیزکیک را با میوه های فصل مثل آلبالو، توت فرنگی و غیره پر کنید کمی روی آن پودر قند الک کنید.

یک فنجان چای یا قهوه خوش عطر آماده کنید و بعد یک برش از چیز کیک مجذوب کننده و خوش رنگ ببرید و درکنار چای و قهوه نوش جان کنید.

و لذت ببرید از یک تجربه شیرین و خوشمزه!

میتوانید از سس آلبالو یا گیلاس و حتی مربای آلبالو برای سرو چیزکیک بهره ببرید و این چیزکیک خوشمزه و مجذوب کننده را نوش جان کنید.

نکات تهیه چیزکیک آلبالو:

  • برای تهیه چیزکیک در این دستور از خامه ترش استفاده شده که میتوانید از فروشگاه ها و هایپر مارکت ها تهیه کنید. در صورتی که دسترسی نداشتید میتوانید ماست یونانی یا ماست خامه ای جایگزین کنید. حتی میتوانید به همان اندازه خامه صبحانه به جای خامه ترش بریزید. ولی طعم این چیزکیک با خامه ترش بهتر می گردد.
  • این چیزکیک را در قالب سایز هجده تا بیست و سه میتوانید تهیه کنید. فقط در نظر داشته باشید. هر چقدر قطر قالب بیشتر و بزرگتر باشد، ارتفاع آن با این مواد کمتر خواهد شد.
  • من دوست داشتم چیزکیک ارتفاع بیشتری داشته باشد، برای همین به جای قالب کمربندی که سایز بزگتری داشت از قالب ساده استفاده کردم.
  • حتما قالب را با کاغذ روغنی به شکل علامت مثبت پوشش دهید تا موقع خارج کردن چیزکیک، به راحتی بتوانید کاغذ روغنی را بکشید و چیز کیک را خارج کنید.
  • برای کراست کیک حتما احتیاج نیست دیواره های قالب را هم با بیسکوئیت پوشش دهید میتوانید بیسکوئیت را فقط کف قالب پخش کنید.
  • میتوانید بعد از پوشش دهی قالب با کراست بیسکوئیتی، کراست را بپزید برای اینکار کافیست ده دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بعد مواد پنیری را داخل آن بریزید.
  • دقت کنید که دمای فر در تهیه این نوع چیزکیک خیلی حائز اهمیت است و نکته مهم دیگر اینکه نباید به یکباره بعد از پخت چیزکیک را از فر داغ خارج کرد بلکه باید اجازه دهید چیزکیک در فر خاموش کم کم و به آرامی سرد گردد سپس از فر خارج کنید.
  • چیزکیک را زباد نپزید چون هم کراست یا پایه بیسکوئیتی آن خیلی خشک می گردد و هم مواد چیزکیک بیش از حد سفت خواهد شد.
  • وقتی بعد از یک ساعت پخت و طلایی شدن روی چیزکیک، هنوز مرکز آن کمی لرزان بود چیزکیک آماده است.
  • یک چیزکیک خوب نباید روی آن بعد از پخت ترک بخورد. عوامل زیادی موجب ترک خوردن روی چیزکیک بعد از پخت میگردد که یکی از آنها میتواند این باشد که شما مواد پنیری چیزکیک را زیاد از حد هم زده اید.
  • بعد از انتها پخت و خاموش کردن فر، یک قاشق چوبی بین درب فر قرار دهید تا هوای فر و حرارت آن به آرامی خارج گردد و کم کم چیزکیک سرد گردد.
  • این چیزکیک را با هر میوه دیگری از جمله گیلاس، توت فرنگی، هلو و زردآلو و غیره میتوانید تهیه کنید.
  • برای کراست چیزکیک به جای بیسکوئیت حتی میتوانید از کیک بهره ببرید. کافیست یک کیک برای پایه چیز کیک بپزید و بعد از سرد شدن کف قالب قرار دهید.
  • حتی میتوانید از کیک آلبالو برای پایه کیک بهره ببرید که با کرم چیز یا مواد پنیری بخاطر وجود آلبالو هم خوانی داشته باشد.
  • انتخاب پایه یا کراست چیزکیک سلیقه ای ست و هرکس ممکن است به یک روش کراست را انتخاب کند که کیک باشد یا بیسکوئیت! در هر دو حالت هم خوشمزه و مجذوب کننده است.
  • از هرنوع پنیر خامه ای برای تهیه این چیز کیک میتوانید بهره ببرید.

امیدواریم این دستور تهیه مورد توجه شما قرار بگیرد و از تجربه شیرین و لذت بخش پخت چیزکیک در منزل بهره ببرید و چیزکیک های متنوعی را در منزل تهیه کنید. بعلاوه برای تهیه غذاهای مختلف به سرویس آشپزی خبرنگاران بلاگ سر بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1895

به "طرز تهیه چیز کیک آلبالو به روش تنوری با نکات کلیدی و عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک آلبالو به روش تنوری با نکات کلیدی و عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید