استان مرکزی باید به مقصد سفر تبدیل گردد، افزایش پوشش ارتباطی در جاده های استان

به گزارش مجله عکسفا، استاندار مرکزی گفت: پوشش مخابرات و ارتباطی در جاده های استان افزایش یافته است.

استان مرکزی باید به مقصد سفر تبدیل گردد، افزایش پوشش ارتباطی در جاده های استان

سید علی آقازاده امروز دوشنبه 28 بهمن ماه در کارگروه ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه یکی از دلایل برگزاری ستاد خدمات سفر نوروز ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط است، اضافه نمود: آنچه نباید مورد غفلت قرار گیرد تبدیل شدن استان مرکزی از یک استان عبوری به مقصد سفر است. در این جلسات و برنامه ریزی های سالانه باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که استان مرکزی به جای محل عبور، مقصد سفر باشد.

وی با اشاره به راه اندازی فضاهای اقامتی مناسب در استان طی یک سال اخیر، گفت: ده ها خانه بومگردی و ارگ میشیجان در خمین پس از چند سال افتتاح شد، ارگ دودهک تا خاتمه سال افتتاح می گردد، غارچال نخجیر دلیجان نیز ساماندهی شده است. با همه این ظرفیت ها رویکرد استان باید مقصد شدن این استان در سفرها باشد و اگر این امر محقق گردد می توان روی درآمد، فرصت های شغلی و خلق ثروت حساب کرد.

آقازاده توضیح داد: فرمانداران از امکانات در اختیار، امکانات ایجاد شده و حمایت بخش خصوصی باید نهایت استفاده را ببرند تا صندلی مطلوب گردشگری استان بواسطه جاذبه های تاریخی و طبیعی اش محقق گردد.

وی با بیان اینکه سال جاری مقرر بود که پای تورهای گردشگری کشور به استان باز گردد و باید در این خصوص کار گردد تا در سال 99 شاهد تحقق این هدف باشیم، گفت: سرمایه گذاری های خوبی در استان صورت گرفته است و باید از این ظرفیت بهینه استفاد گردد، همچنین ارتقای شرایط هتل ها، راه اندازی اماکن بومگردی و بازسازی ارگ های گردشگری صورت گرفته است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها همچون پلیس راه، نیروی انتظامی و راهداری و دستگاه های خدمات رسان مستقیم و غیرمستقیم جاده ای مانند هلال احمر و اورژانس و... باید به مانند گذشته آمادگی لازم را برای سفرهای نوروزی داشته باشند، بیان نمود: خوشبختانه بسیاری از نقاط کور جاده های استان با دستور وزیر ارتباطات اصلاح شد و برای نوروز سال جاری شبکه ارتباطات در استان توسعه یافته است.

وی اضافه نمود: فرمانداران درخصوص پاکیزگی و رنگ آمیزی تاسیسات شهری نظارت داشته باشند، سرویس های بهداشتی بین راهی و داخل شهرها باید آماده باشند. تنظیم بازار برای تمام طول سال مهم است، اما در آستانه نوروز و شب عید اهمیت بیشتری دارد و باید در کنار فرمانداری ها، تعزیزات و سازمان صمت و اصناف کوشش نمایند که نظارت ها تشدید گردد تا قیمت ها مناسب و کالا به وفور به دست مردم برسد.

آقازاده توضیح داد: زمزمه هایی در مورد سهمیه بنزین نوروزی از سمت دولت شنیده می گردد و اگر به تایید هیات وزیران برسد، اطلاع رسانی خواهد شد تا مردم از این سهمیه استفاده نمایند. هرچند که اختصاص این سهمیه نوروزی سه هزار میلیارد تومان درآمد و یارانه بنزین را کسر خواهد نمود، اما تصمیم گیری در این خصوص با دولت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 617

به "استان مرکزی باید به مقصد سفر تبدیل گردد، افزایش پوشش ارتباطی در جاده های استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان مرکزی باید به مقصد سفر تبدیل گردد، افزایش پوشش ارتباطی در جاده های استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید