راهنمای سفر به کراکوف در لهستان

به گزارش مجله عکسفا، راهنمای مسافرتی به کراکوف | Travel Guide To Krakow

کراکوف شهری بزرگ و بسیار دیدنی در کشور لهستان است که در گذشته مرکز این کشور هم محسوب می شده است. در حقیقت عده زیادی از افراد لهستان را با شهر ورشو می شناسند، اما باید بگوییم که کراکوف از لحاظ جاذبه های دیدنی چند پله از ورشو بالاتر است و بعلاوه ضروری است بدانید که این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. همانطور که سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در زندگیشان انجام دهند اما داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها وهتل هایی که در این شهر وجود دارد و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به کراکوف سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کراکوف مرکز کشور لهستان همراهی کنید.

راهنمای سفر به کراکوف در لهستان

موقعیت جغرافیایی کراکوف

شهر کراکوف از لحاظ جغرافیایی در جنوب کشور لهستان و کنار رودخانه ویسلا قرار گرفته است و از مهمترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی به شمار می رود، به طوری که لقب فلورانس لهستان را به آن داده اند. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2017 در این کشور صورت گرفته است حدود 766 هزار نفر در مساحت 326 کیلومتری این شهر زندگی می نمایند.

اطلاعات کلی شهر کراکوف

زبان رسمی: لهستانی

واحد پول رسمی: زلوتی لهستانی (هر 10 زلوتی = 3 دلار آمریکا)

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم عقب تر است.

شماره های ضروری:

  • پلیس: 997
  • آتش نشانی: 998
  • آمبولانس: 999

فرودگاه ها: فرودگاه کراکوف

آب و هوای شهر کراکوف

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر کراکوف در کشور لهستان به طور کلی باید انتظار هوای خنک و تقریبا سردی را به خصوص در زمستان ها داشته باشید. این شهر در تابستان دارای آب و هوای گرم است و برترین زمان برای بازدید از این شهر ماهای مرداد و شهریور است. اگرچه این زمان از سال جمعیت زیادی به کراکوف می آیند و بسیار شلوغ است، بنابراین مقدار هزینه ها هم بالاتر می رود. سعی کنید در ماه های اردیبهشت و تیر برنامه سفرتان را تنظیم کنید زیرا هم تعداد مسافران کمتر است و هم شهر پر از شکوفه است.

هزینه اقامت در شهر کراکوف

زمانی که قصد سفر به شهرهای توریستی نظیر ونیز، پاریس یا مادرید را دارید باید بدانید که به علت ازدحام مسافر در این شهرها هتل های بسیار مناسبی ساخته شده است تا گردشگری را در این شهر وسعت بدهند. شهر کراکوف هم یکی از همین شهرهای توریستی است که اصلا نیازی به نگرانی بابت اقامت در این شهر لازم نیست که داشته باشید. بازه انتخابی شما از لوکس ترین های 5 ستاره تا مالی ترین های های 2 الی 3 ستاره باز است. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کراکوف به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر کراکوف

  • هتل شرایتون گرند کراکوف | Sheraton Grand Krakow

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به کراکوف می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل شرایتون گرند است که یکی از کامل ترین و برترین هتل های این شهر به شمار می آید. اگر بخواهیم تعدادی از امکانات این هتل را نام ببریم عبارت از استخر، اتاق کسب و کار، اتاق بدنسازی، اسپا، اینترنت رایگان، صبحانه، سرویس حمل و نقل فرودگاهی و خدمات خشک شویی می باشد. اگر سفری مالی مد نظرتون نیست این هتل می تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد.

شماره تلفن: 048126621000

وب سایت: www.sheraton.pl

آدرس: Powiśle 7, 31-101 Kraków, Poland

  • هتل رادیسون بلو کراکوف | Radisson Blu Hotel Krakow

دیگر هتل پیشنهادی در این شهر هتل 5 ستاره رادیسون بلو است که در از جمله هتل های زنجیره ای در دنیا به شمار می رود و امکانات فوق العاده ای را دارا هست. موقعیت محلی این هتل بسیار عالی است و به مراکز خرید شهر نزدیک می باشد. از جمله بعضی امکاناتی که این هتل داراست عبارت از اینترنت رایگان، پارکینگ، بوفه صبحانه و سرویس حمل و نقل فرودگاهی می باشد. البته باید بدونین که سیگار کشیدن در این هتل ممنوع می باشد.

شماره تلفن: 048126188888

وب سایت:www.radissonblu.com

آدرس: Straszewskiego 17, 31-101 Kraków, Poland

  • هتل هیلتون گاردن کراکوف | Hilton Garden Inn Hotel Krakow

دیگر هتل عالی که در این شهر وجود دارد و چیزی کمتر از هتل های پنج کم ندارد هتل 4 ستاره هیلتون گاردن است. این هتل بسیار شیک و لوکس طراحی شده و اگر بخواهیم به بعضی ازامکاناتی که در این هتل در اختیار مسافران قرار می گیرد اشاره کنیم، عبارت از اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، بوفه صبحانه و حمل و نقل فرودگاهی می باشد. در این هتل هم سیگار کشیدن ممنون است.

شماره تلفن: 048123999000

وب سایت: hiltongardeninn3.hilton.com

آدرس: Marii Konopnickiej 33, 30-302 Kraków, Poland

هزینه خورد و خوراک در شهر کراکوف

لهستانی کشوری است که در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری داشته است، از همین رو فرهنگ غذایی این کشور بسیار متنوع بوده و بیشتر غذاهای این کشور ترکیبی از گوشت و سبزیجات می باشد. یکی از خوراکی هایی حتما در طول سفرتان باید میل کنید شیرینی رولی است. این شیرینی برای عید پاک و کریسمس تهیه می شود و از گردو و خشخاش تهیه می شود. دیگر غذای محبوب در این شهر هات داگ کراکوف است که از دیگر هات داگ های معمول در رستوران ها بزرگتر است.

در ادامه راهنمای سفر به کراکوف به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 30 زلوتی را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 100 زلوتی پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کراکوف به نسبت ارزان تر است و مبلغ 18.50 زلوتی می باشد.

برای تهیه آب معدنی3.22 زلوتی و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 8.04 زلوتی بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کراکوف

  • رستوران لو پیزت | Le Pizzette

خوب برای اینکه در سفر به کراکوف سردرگم نشوید ما چند رستوران خوب را در این شهر که مسافران در سایت تریپ ادوایزر از آن تعریف نموده بودند را نام می بریم. رستوران لو پیزت یکی از رستوران مناسبی است که در این شهر می توانید انتخاب کنید. در رستوران لو پیزت می توانید انواع پیتزاهای دنیا را میل کنید.

هزینه خورد و خوراک در این رستوران مناسب است و کیفیت غذاها هم بسیار عالی هستند.

آدرس: Beera Meiselsa 9، 33-332 Kraków، Poland

  • رستوران اینترولگتورنیا ناماکو | Introligatornia Smaku

دیگر رستورانی که در راهنمای سفر به کراکوف می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران اینترولگتورنیا است. غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند در انواع غذاهای سنتی لهستان، غذاهای اروپایی، اروپای مرکزی، گیاهی و رژیمی می باشد.

هزینه ای که بابت غذا در این رستوران بپردازید در سطح قیمتی میانه است و کیفیت بسیار عالی را برایتان ارائه می دهد. ساعت کاری این رستوران 12 ظهر تا 11 شب است.

آدرس: Józefa 20، 33-332 Kraków، Poland

  • رستوران سیرانو د برژراک | Cyrano de Bergerac

رستوران لوکس دیگری به نام سیرانو د برژراک در شهر کراکوف وجود دارد که به علت طراحی ویژه ای که دارد نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. در این رستوران می توانید انواع غذاهای فرانسوی، اروپایی و رژیمی را میل کنید.

هزینه ای که بابت غذا در این رستوران کراکوفی باید بپردازید بسیار بالاست و ساعت کاری آن از 11 صبح تا 12 شب است.

آدرس: Sławkowska 26، 33-332 Kraków، Poland

هزینه حمل و نقل در کراکوف

هزینه بلیط تک سفره 4 زلوتی

هزینه بلیط ماهانه 110 زلوتی

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 8 زلوتی و به ازای هر یک کیلومتر 2 زلوتی به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 40 زلوتی باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 4 زلوتی

جاذبه های گردشگری در کراکوف

  • کلیسای جامع سنت ماری | Marys Basilica

کلیسای جامع سنت ماری با نمای آجری و معماری مجذوب کننده گوتیک در نزدیکی میدان اصلی بازار کراکوف قرار گرفته است. با وجود اینکه قدمت زیربنای اصلی کلیسا به اوایل قرن 13 برمی شود اما ساختش در قرن 14 به انتها رسید. این کلیسا جاذبه ای منحصربفرد و ویژه است که معمولا کمتر گردشگری پیدا می شود که تا کراکوف برود و از آن بازدید نکند.

آدرس: plac Mariacki 5, 31-042 Kraków, Poland

  • پارک پلانتی | Planty Park

پارک پلانتی یکی از بزرگترین پارک های در این شهر است و منطقه قدیمی کراکوف را محاصره نموده است. این باغ دارای مساحتی حدود 5 هکتار بوده و از تحمع 20 پارک کنار هم تشکیل شده است. لذت پیاده روی در این پارک را پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

آدرس: Westerplatte 20، 33-332 Kraków، Poland

  • کلیسای ویرجین مری | Church of the Virgin Mary - Kosciol Mariacki

کلیسای ویرجین ماری در گوشه جنوب شرقی میدان Rynek قرار گرفته است و عمدتا به خاطر تاجک های مخروطی شکلش تحسین می شود. برج شمالی این کلیسا 80 متر ارتفاع دارد. راس هر ساعت، موزیکی به نام Hejnał mariacki در این برج نواخته می شود. این بنای گوتیکی آجری در اوایل قرن سیزدهم ساخته شد، ولی در قرن چهاردهم بازسازی شده است. کلیسای یاد شده به خاطر شمایل مقدس حجاری شده چوبی معروفیت دارد که اثر ویت اشتاوس است. بازدید از این بنای باشکوه جزو بایدهایی است که در سفر به کراکوف پیشنهاد می شود از دست ندهید؛

آدرس: plac Mariacki 7، 30-001 Kraków، Poland

  • خیابان فلوریانسکا | Ulica Florianska

در تمام شهرهای دنیا خیابان هایی هستند که بسیار مشهور باشند و علت آن موقعیت مناسب آنها و بعلاوه وجود تعداد زیادی مرکز خرید و رستوران و … است که در این خیابان ها وجود دارد. از همین رو گزینه مناسبی هستند برای کسانی که اولین بار است به این شهر سفر نموده اند و می خواهد به راحتی خریدهایشان را انجام دهند در سطح شهر بچرخند و غذایی هم در کنار فعالیت هایشان میل نمایند. خیابان فلوریانسکا در کراکوف مانند خیابان ولیعصر تهران است. خیابان مذکور از راستا سلطنتی کراکوف آغاز و در امتداد شمال غربی میدان اصلی (Rynek) تا دروازه سنت فلورین کشیده می شود.

  • شهر قدیمی کراکوف | Historic Old Town

شهر قدیمی کراکوف، بافت قدیمی از شهر کراکوف است که همچنان در این شهر حفاظت شده است و جزئی های این شهر به شمار می رود و می توانید در کاخ ها و کلیساهای با شکوه قدیمی به جا مونده از قرن 14 را در آن مشاهده کنید. و مهم تر از همه کلیسای جامع گوتیک که در آن پادشاهان لهستان دفن شده اند.

آدرس: Świętego Marka 18، 33-332 Kraków، Poland

  • کوه های تاتراس | Tatry Mountain

رشته کوه های تاتراس بخشی از محدوده کوه کارپات محسوب می شوند که طبیعتی خشن و در عین حال زیبا دارد. این رشته های مرتفع و برفی 53 کیلومتر طول دارند که از قله های بلند تا دریاچه دره های زیبا را شامل می شود. دریاچه هایی که نشانه ای از رسیدن به مرز اسلواکی محسوب می شوند. طبیعت ناب این منطقه کوهستانی میزبان جنگل های صنوبر است که خود محل زندگی حیواناتی از جمله گوزن، سیاه گوش ، شوکا، خرس قهوه ای (به ندرت) و انواع پرنده شکاری به شمار می رود. این کوه های زیبا تعدادی از برترین راستاهای پیاده روی و کوهنوردی لهستان را از ماه مه تا سپتامبر و بعلاوه برترین پیست های اسکی از ماه نوامبر تا ماه می را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارند. اصلی ترین پیست اسکی لهستان در کوه های تاتراس، Zakopane است.

  • پارک ملی اوجکوف | Ojcow National Park

اوجکوف پارکی ملی و بسیار زیبا در کراکوف است که در سال 1956 تأسیس شده و نامش از روستایی به همین نام گرفته شده است. بد نیست بدانید فردیک شوپن در سال 1829 میلادی از این روستا بازدید کرد. پارک اوجکوف در واقع کوچک ترین پارک ملی لهستان محسوب می شود که ناحیه ای به وسعت 14.40 کیلومتر مربع را دربرمی گیرد.

آدرس: Ojców 9, 32-045 Sułoszowa, Poland

مراکز خرید در شهر کراکوف

  • مرکز خرید پاساژ 13 | Pasaz Rynek 13

آدرس: Rynek Główny 13، 33-332 Kraków، Poland

  • مرکز خرید گالریا | galeria krakowska

آدرس: Pawia 5، 31-154 Kraków، Poland

بایدها و نبایدها در شهر کراکوف

  • قایق سواری در رودخانه دوناجک را نیز هرگز نباید فراموش کنید، چشم اندازهای ناهمواری در این شهر لهستانی وجود دارد که حیف است آن ها را مشاهده نکنید. در سفر به کراکوف باید کمی ماجراجو باشید.
  • اگر شرایط جوی مناسب بود پیشنهاد می کنیم که بالن سواری را هم نباید فراموش کنید، تماشای منظره ها شهر بر روی بالون حال و هوای دیگری دارد.
  • در صورتی که می خواهید مالی عمل کنید، می توانید از سرویس کوچ سرفینگ برای سرفتان بهره ببرید و با ثبت نام در این سایت با یک محلی در شهر کراکوف دوست شوید تا همراه شما در سفرتان به کراکوف باشد.
  • کراکوف هم مانند ورشو شهر امنی است، اما سعی کنید در اماکن مراقب وسایل و مدارکتان باشید؛ بعلاوه سعی کنید دیر وقت تنها در خیابان های این شهر قدم نزنید.
  • نوشیدنی های الکلی در ملا عام ممنوع است.
  • در خصوص مذهب صحبتی به میان نیاورید.
  • جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزا می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2010

به "راهنمای سفر به کراکوف در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کراکوف در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید