استقبال فرانسه از نگهداری اطلاعات با استفاده از فناوری گوگل و مایکروسافت

به گزارش مجله عکسفا، دولت فرانسه خاطرنشان کرد بخشی از اطلاعات حساس دولتی و شرکتی این کشور می توانند با استفاده از فناوری رایانشی ابری گوگل و مایکروسافت به شکل ایمن نگهداری شوند.

استقبال فرانسه از نگهداری اطلاعات با استفاده از فناوری گوگل و مایکروسافت

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات بخشی از طرح استراتژیکی بود که توسط برونو لومر، وزیر دارایی و دو وزیر دیگر فرانسه تشریح شد و به فزونی تکنولوژیک آمریکا در این بخش اذعان شد و برخلاف درخواستهای پیشین سیاستمداران اروپایی برای گزینه های کاملا بومی بود.

گوگل و مایکروسافت به همراه آمازون حوزه نگهداری اطلاعات در سراسر دنیا را تحت نفوذ دارند و نگرانیهایی را در اروپا بر سر ریسک جاسوسی توسط آمریکا در پی تصویب شدن قانون 2018 کلود آمریکا به وجود آورده اند.

لومر گرفت: با این حال یک گزینه رایانش ابری مطمئن می تواند در اروپا طراحی گردد با این ضمانت که محل سرورها در خاک فرانسه باشد و مالکیت شرکتهایی که اطلاعات را نگهداری و پردازش می نمایند اروپایی باشد. وی در ادامه اضافه کرد: ما تصمیم گرفتیم که بهترین شرکتها - و من به مایکروسافت و گوگل فکر کردم - می توانند مجوز استفاده از تمام یا بخشی از فناوری خود را به شرکتهای فرانسوی بدهند. اما لومر از آمازون نامی نبرد.

گوگل خاطرنشان کرد از روشنگری دولت فرانسه استقبال نموده و از ضرورت احتیاج به بالاترین سطح امنیت حمایت می نماید. مایکروسافت خاطرنشان کرد این خبر خوبی برای تحول دیجیتالی فرانسه با استقلال کامل است.

جورلین گروئس، مدیرکل رایانش ابری آمازون در فرانسه به رویترز گفت: آمازون هم به وسیله شراکت با شرکتهای فرانسوی عظیم متعدد شامل شرکت مخابراتی اورانج، در این کشور همکاری داشته است. این کاری است که سالها انجام می دهیم.

لومر مجوزهای ذکر شده برای فناوری رایانش ابری را با مجوزهای دهه 1960 در حوزه انرژی هسته ای غیرنظامی میان فرانسه و آمریکا مقایسه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، برچسب ابری قابل اطمینان به شرکتهایی تعلق خواهد گرفت که خدمات رایانش ابری عرضه نمایند که اصول مورد اشاره لومر و سایر شرایط معین شده توسط آژانس امنیت سایبری ANSSI فرانسه را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1636

به "استقبال فرانسه از نگهداری اطلاعات با استفاده از فناوری گوگل و مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال فرانسه از نگهداری اطلاعات با استفاده از فناوری گوگل و مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید