افزایش اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی و رونق کسب و کار

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته و زمانی که استاندار خراسان جنوبی منصوب شد، 25 اقامتگاه بوم گردی در استان داشتیم که سال جاری این رقم به 70 اقامتگاه رسیده است.

افزایش اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی و رونق کسب و کار

حسن رمضانی، امروز یکشنبه 29 دی، در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی به صورت انفرادی، کارگاهی و پشتیبانی تسهیلات اشتغال پرداخت می گردد که در این راستا از ابتدای سال جاری 70 مجوز انفرادی به میزان 700 میلیون تومان تسهیلات صادر شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز هفت فقره اشتغال پشتیبان در حوزه صنایع دستی استان از ابتدای سال جاری، اضافه کرد: 250 نفر زیرپوشش این طرح هستند که 300 میلیون تومان تسهیلات برای آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: از ابتدای سال جاری 220 کارت صنعتگری برای فعالان صنایع دستی صادر شده که صدور هر کارت به معنای ایجاد یک شغل است.

رمضانی ادامه داد: طی سال جاری چهار پروانه فراوری صنایع دستی به صورت کارگاهی صادر شد که تعهد اشتغال این کارگاه ها 40 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی نیز در میزان فروش صنایع دستی و اشتغالزایی اثرگذار بوده است که در این راستا سال جاری 30 استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت کردند که تعداد غرفه ها نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: در حوزه مرمت بناهای تاریخی نیز جزو معدود دستگاه هایی هستیم که بخش قابل توجهی از اعتبارات را به صورت امانی پرداخت می کنیم؛ لذا در پروژه های مرمتی تعداد زیادی نیروی انسانی به کار گرفته می گردد.

وی توضیح داد: طی سال گذشته در مرمت بناهای تاریخی 180 نفر مشغول به کار شدند و سال جاری نیز 120 نفر در این پروژه ها کار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام نمود: 13 اقامتگاه بوم گردی در سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اضافه شد که هر کدام از این اقامتگاه ها به طور متوسط 10 نفر اشتغال ایجاد می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 662

به "افزایش اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی و رونق کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی و رونق کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید