اهدای گنجینه کتاب های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران در خرم آباد، سیدسجاد راستخانه پیش از ظهر دوشنبه در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه فاز اول ساختمان کتابخانه مرکزی خرم آباد به عنوان بزرگ ترین پروژه فرهنگی استان تکمیل شده و این اداره کل با مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال تجهیز و باز طراحی این کتابخانه است، اضافه کرد: در کتابخانه مرکزی خرم آباد 40 خدمت به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

اهدای گنجینه کتاب های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد

وی با بیان اینکه طراحی کتابخانه مربوط به سالیان گذشته بوده و بازطراحی کاربری کتابخانه بسیار لازم است، بیان نمود: همزمان با خرید تجهیزات و ثبت کتاب ها، عملیات بازطراحی در حال اجرا است .

وی با اشاره به اینکه تاریخ و فرهنگ استان یک فرهنگ بسیار کهن و غنی است، اضافه نمود: در نظر است در باز طراحی و بخش لرستان شناسی کتابخانه مرکزی از المان های سنتی و بومی استفاده گردد که در این باره نیازمند مساعدت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در این ملاقات ضمن تاکید برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان بچه ها و نوجوانان، بیان نمود: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل گیری شخصیت است، آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی دارد.

حسن پور گفت: توجه به امر مهم مطالعه موجب تربیت افرادی سالم و درنهایت شکل گیری جامعه سالم خواهد شد.

وی رسانه های نوظهور را یکی از مسائل تاثیرگذار در کاهش آمار کتابخوانی بیان کرد و اضافه نمود: فناوری های تازه و نوین همانند؛ تلفن همراه، اینترنت و پیغام رسان بی تأثیر در فاصله گیری از یار مهربان (کتاب) نبوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کتابخانه های عمومی در بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم آباد، اظهار کرد: نگاه مجموعه کتابخانه های عمومی به موضوع لرستان شناسی و نصب المان های بومی استان در کتابخانه مرکزی جای تقدیر و تشکر داشته و مجموعه میراث فرهنگی با همه امکانات و توان در این مورد در کنار کتابخانه های عمومی خواهد بود.

حسن پور گفت: به منظور غنی سازی مخزن کتابخانه مرکزی، گنجینه کتاب های لرستان شناسی که در اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد به کتابخانه مرکزی خرم آباد اهدا خواهد شد تا عموم علاقه مندان از این کتاب های ارزشمند بهره مند شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2209

به "اهدای گنجینه کتاب های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای گنجینه کتاب های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید