ایتالیا 4 هزار مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: وزیر کشور ایتالیا تاکید نمود، نیروهای گارد ساحلی این کشور حدود 4 هزار مهاجر خارجی را که قصد داشتند با عبور از دریای مدیترانه با قایق خود را به سواحل ایتالیا برسانند نجات داده است.

ایتالیا 4 هزار مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، وزیر کشور ایتالیا ضمن هشدار نسبت به تشدید بحران مهاجران خارجی توضیح داد، در دو روز گذشته نیروهای گارد ساحلی ایتالیا پیروز به نجات 4 هزار مهاجر خارجی شده اند که سعی داشتند با عبور از دریای مدیترانه با قایق خود را به خاک ایتالیا برسانند.

بر اساس این گزارش وی اضافه نمود، روند ورود مهاجران خارجی بی وقفه ادامه دارد و این مساله کار امداد و نجات را به شدت سخت و سخت نموده است. همین الان دو کشتی تجاری در حال نجات سرنشینان 2 قایق هستند که یکی از آنها 300 و دیگری 361 مسافر داشته است.

برآورد می گردد از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای دریایی ایتالیا بیش از 15 هزار مهاجر خارجی را نجات داده اند. ایتالیا راه ورودی مهمی برای پناهجویان خارجی به دروازه اروپا به شمار می رود. تعداد مهاجران خارجی که قصد ورود به ایتالیا را داشته اند طی سال گذشته نسبت به سال 2012 میلادی 3 برابر شده است. ادامه بحران داخلی سوریه و تنش های سیاسی و درگیری های داخلی در شمال آفریقا به این مساله دامن زده است.

اکتبر سال گذشته بیش از 366 مهاجر اریتره ای در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا غرق شدند. بیش از 200 مهاجر دیگر که اکثر آنها سوری بودند نیز یک هفته بعد بر اثر غرق شدن کشتی در آبهای ساحلی ایتالیا جان باختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 294

به "ایتالیا 4 هزار مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا 4 هزار مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید