ایران در صندلی برترین طراحان و سازنده های توربین گازی

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا)-مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت که ایران اکنون صاحب دانش طراحی و ساخت تنوعی از توربین های گازی کلاس جدید در مقیاس جهانی شده است.

ایران در صندلی برترین طراحان و سازنده های توربین گازی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی روز شنبه در مراسم امضای قرارداد نصب و راه اندازی توربین گاز با شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی ایران در محل این شرکت اضافه نمود: توربین گازی یکی از افتخارآمیزترین ساخته دست بشر است که بیشترین خدمت را هم اینک به انسان می نماید.

وی کاربرد توربین گازی را در هواپیماها، کشتی ها و فراوری برق مطرح کرد و خاطر نشان ساخت: اکنون با افتخار اعلام می کنیم که کشورمان هم در این زمینه(توربین گازی) صاحب فناوری شده است.

مدیرعامل مپنا اضافه نمود: ایران اکنون صاحب دانش برای طراحی تنوعی از توربین های گازی است و هر احتیاجی در کشور در این زمینه باشد قادر به تامین است.

علی آبادی گفت: این توربین ویژهMGT-75 متناسب با شبکه برق کشورمان طراحی شده که برای توسعه و ارتقای این شبکه در آینده مناسب است.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا خاطرنشان ساخت: این توربین کاربرد یک شبه ندارد بلکه طراحی شده تا احتیاجهای آینده شبکه برق کشور را برآورده سازد.

وی اضافه نمود: این توربین قادر است راندمان نیروگاه های کشور را به 60 درصد ارتقا دهد.

علی آبادی ادامه داد: توربین از نظر اندازه به گونه ای طراحی شده تا شبکه برق کشورمان را هنگام استفاده دستخوش نوسان نکند.

به گفته مدیرعامل گروه مپنا این توربین ضمن ارتقای راندمان نیروگاهی کم ترین نوسان را به شبکه برق تحمیل خواهد نمود.

وی با اشاره به مشخصات فنی این توربین گفت :علاوه بر 220 مگاوات مقیاس حدود 60 درصد نیز افزایش راندمان دارد و مهمترین ویژگی آن قابلیت مصرف هیدروژن است.

علی آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه این توربین در شهر تهران نصب می گردد و حساسیت زیست محیطی در تهران زیاد است این توربین امکان این را دارد هیدروژن بسوزاند و خروجی محصولات احتراق آن گازهای گلخانه ای نباشد و بخار آب فراوری کند که این مساله می تواند تاثیر مثبتی در محیط زیست شهر داشته باشد.

مدیرعامل مپنا اضافه نمود: این محصول داخلی بوده و با توجه به اینکه گردش اقتصادی آن داخلی است به طورقطع ارزان تر از مدل خارجی است و برای کشور ارزآوری نیز در پی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: به زودی این توربین را در بازار جهانی عرضه خواهیم کرد و بی شک استقبال خوبی از آن می گردد.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه ما امروز یکی از صادر کنندگان توربین به جهان هستیم و از این محل ارزآوری داریم گفت: این اولین نمونه ای است که قرارداد آن امضاء شده و مطمئن هستیم تا مقیاس ملی در بسیاری از صنایع از آن استفاده می گردد .

وی در باره اینکه آیا توربین MGT-75 امکان استفاده در پروژه های کشورهای عراق و سوریه را دارد شرح داد: در حال حاضر در عراق از توربین MGT-70 استفاده می گردد و شرایط سوخت در عراق اقتضاء می نماید که از توربین که پایداری ایجاد می نماید استفاده کنیم. تا به امروز نیز رکورد خوبی را برجا گذاشته اند اما از توربین MGT-75 بعد از این در دیگر نقاط جهان استفاده خواهید کرد.

علی آبادی درباره مصرف آب این توربین گفت: یکی از ویژگی های نیروگاه جدید نسبت به نیروگاه های قدیم مصرف بسیار کم آب است که به گونه ای که مصرف آب این نیروگاه به یک دهم کاهش می یابد و قصد داریم این عدد را بیش از این نیز کاهش دهیم.

وی درباره نیروگاه های هیدروژن سوخت گفت: آنچه که مسلم است نه تنها ما بلکه جهان در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گام برداشته اما مکان فراوری و محل مصرف آنها یکی نیست بنابراین احتیاج به یک واسطه دارند که این انرژی را منتقل و از آن استفاده گردد. روش های شیمیایی مثل باطری ها مقرون به صرفه نیست بنابراین جهان به این سمت حرکت نموده که از هیدروژن استفاده کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1500

به "ایران در صندلی برترین طراحان و سازنده های توربین گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در صندلی برترین طراحان و سازنده های توربین گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید