کل تاریخِ معاصر دنیا را در این 22 قاب ببینید!

به گزارش مجله عکسفا، در آن موقع چنین محافظی را می شد از هر فروشگاهی تهیه کرد و به این ترتیب این مادران بچه هایشان را برای منفعتِ خودش درون قفس قرار می دادند.

کل تاریخِ معاصر دنیا را در این 22 قاب ببینید!

مانند همواره قرار است همراه هم در این مقاله تاریخ نسبتا معاصر را با چند تصویر مرور کنیم

و به یاد بیاوریم بشر برای رسیدن به اینجا چه راه طولانی و پرخطری را طی نموده است.

برگزاری کلاس ها در فضای باز

تقریبا در دهه های ابتداییِ قرن بیستم بود که برگزاری کلاس های درس در فضای باز و طبیعت در کشور های اروپایی هوادارانی پیدا کرد. اعضای این جنبش اعتقاد داشتند محبوس کردن دانش آموزان در کلاس ها و فضای بسته، بخش بزرگی از پتانسیل آن ها را از بین می برد.

هواداران این ایده معتقد بودند برگزاری کلاس های درس در طبیعت و در شرایطی که بچه ها در معرض هوای پاک و نور خورشید هستند، شرایط روانی و فیزیکی آن ها را بهبود می بخشد. این عکس در سال 1957 در کشور هلند گرفته شده است.

جنگی که حیوانات را هم آواره کرد

حوالی سال 1945 و هم زمان با نزدیک شدن نیرو های ارتش شوروی به برلین، کارکنانِ باغ وحشِ این شهر به شدت نگران سلامتی حیوانات بودند. در نهایت تصمیم بر این شد که این افراد تا جای ممکن از حیواناتی که نگهداریشان راحت تر بود، مواظبت نمایند و به این ترتیب این کارکنان برای مدتی از بسیاری از این حیوانات در منزلشان نگهداری کردند.

این عکس در سال 1945 و در شهر برلین گرفته شده است و ما شاهدِ حمامِ منزلِ یکی از کارمندانِ باغ وحش برلین هستیم که تبدیل به خانه تازهِ لک لکِ رود نیل (Shoebill) شده است.

استتار به سبکِ جنگ جهانی دوم

حتما با تماشای این عکس حس می کنید دچار خطای دید شده اید، اما باید بگویم به چشم هایتان اعتماد کنید چرا که شما شاهد یکی از ترفند هایی هستید که در زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از جاده ها و مردم غیر نظامی استفاده می شده است.

در این ترفند همان طور که مشاهده می کنید درختانی از طریق طناب از آسمان آویزان می شد و به این شکل برج های دیده بانی یا هواپیما های دشمن قادر به تشخیصِ جاده ها و راه های ارتباطی نمی شد. این عکس در ماه ژوئنِ سال 1941 در کشور فنلاند گرفته شده است.

متالیکا در جوان ترین حالت ممکن

اگر حتی اهل گوش دادن به موسیقی های سبک راک نباشید حتما تابحال نام گروه متالیکا که از قضا در ایران هم هواداران بی شماری دارد، به گوشتان خورده است. در این عکس که حدودا در سال 1983 گرفته شده است می توانید اعضای گروه محبوبتان را در جوان ترین حالت ممکن ببینید.

آخرین عکس از ببرِ تاسمانی پیش از انقراض

این عکس در سال 1933 گرفته شده است از آن جهت قابل توجه است که در آن می توانید ببرِ تاسمانیِ حالا منقرض شده را پیش از انقراض ببینید. سوژه این عکس احتمالا یکی از آخرین گونه های این پستاندار است و در باغ وحش هوبرت در تاسمانی نگهداری می شده است. جالب است بدانید ببر تاسمانی یک گربه سان نبود و در حقیقت از خانواده سگ سانان بود.

حاضری سرش شرط ببندی؟

این عکس از فرود یک هواپیمای کوچک در خیابانی واقع در منهتن، داستان جالبی دارد. داستان از آن جا شروع شد که توماس فیتزپاتریک یک سرباز نیروی دریایی سابق در باری در همین خیابان در میانه یک بحث داغ با بقیه حاضران شرط بست که می تواند در طی 15 دقیقه به نیوجرسی برود، یک هواپیمای کوچک بدزد و بعد آن هواپیما را در خیابانی در منهتن دقیقا روبروی بار فرود بیاورد.

جالب است بدانید توماس که انگار خیلی شوخی سرش نمی شده دو سال بعد وقتی متصدی تازه بار خاطره او مبنی بر نشاندن یک هواپیما در خیابان جلوی بار را باور نکرد، دوباره دقیقا همان کار را تکرار کرد. این عکس در سال 1956 و اولین کوشش توماس برای اثبات توانایی اش گرفته شده است.

داستان خلق یک لوگوی آشنا

حتما تابحال هزاران بار چشمتان به لوگوی معروفِ بازیافت خورده است. این لوگو که در عین سادگی به بهترین شکل ممکن طراحی شده بود، کار جی اندرسون است. جی اندرسون که در این عکس با مدادی در دست معین است در زمان طراحی این لوگو 23 سال داشت. این عکس در سال 1970 گرفته شده است.

پیش به سوی آرواره های مرگ

حتما درباره حمله به سواحل نورماندی از طریق ارتش متفقین در جنگ جهانی دوم یا D Day به اندازه کافی شنیده اید. این عکس منحصر بفرد در همان روز و در لحظه پیاده شدن نیرو های متفقین از درون یکی از شناور ها گرفته شده است.

نیکولا تسلا؛ این نابغه قدرنادیده

شما در حال تماشای عکس اشعه ایکس از پای نیکولا تسلا هستید. این نابغه

چند رشته ای این عکس را در سال 1896 (باورنکردنی است نه؟) از طریق دستگاهی که خودش طراحی نموده بود گرفته است.

اولین روز پس از تغییر قوانین رانندگی

این عکس در کشور سوئد و فردای روزی گرفته شده است که قوانین رانندگی در این کشور دچار تغییر شد. طبق این تغییر قرار شد از آن پس رانندگان در این کشور به جای رانندگی در سمت چپ جاده، در سمت راست برانند. همان طور که می بینید شهروندان سوئدی نتوانستند خودشان را خیلی خوب با این تغییر وفق بدهند.

آرشیو اثر انگشتِ اِف بی آی

این عکس در سال 1944 گرفته شده است و نشان می دهد انسان ها پیش از پیشرفت تکنولوژی چه کار سختی برای نگهداری اسناد داشتند. تمام این سالن بزرگ برای نگهداری فایل های اثر انگشتِ مجرمان از طریق FBI استفاده می شده است.

از حال رفتن در هنگام رژه

این عکس در ژوئن سال 1966 گرفته شده است و از آن جهت مورد توجه نهاده شد که واقعه از حال رفتن یکی از سربازان در هنگام مراسم رژه را نشان می دهد. طی این اتفاق یکی از سربازان گاردِ ایرلند به علت گرمازدگی در حین مراسم از حال رفت و با این وجود بقیه سربازان به کارشان ادامه دادند.

دالای لامای 2 ساله

چه به علت رهبری بودائیان و چه به علت مسائل سیاسیِ فراوان با دولت چین، حتما نام و تصویر دالای لاما برایتان آشناست. این عکس که در سال 1937 گرفته شده است رهبر بودائیانِ جهان را در سن دو سالگی نشان می دهد.

نگهداری نوزاد در قفس

در اوایل دهه 30 میلادی بود که مد تازهی بین مادران آمریکایی محبوب شد. این مادران که نگران این بودند که نوزادشان به اندازه کافی در معرض نور خورشید و هوای تازه قرار نمی گیرد، راهکارِ عجیبی پیدا کردند. در آن موقع چنین محافظی را می شد از هر فروشگاهی تهیه کرد و به این ترتیب این مادران بچه هایشان را برای منفعتِ خودش درون قفس قرار می دادند.

یک کت فروشی در کپنهاگ

هرچند این عکس راوی واقعیت تاریخی خاصی نیست، اما حیفم آمد آن را نبینید. این عکس در سال 1936 در کشور دانمارک و شهر کپنهاگ گرفته شده است و به نوعی ویترین یک فروشگاهِ فروش کت را نشان می دهد.

اگر قرار است مزاحم براندو شوید، کلاه ایمنی فراموش نشود!

این عکس در سال 1973 گرفته شده است و شما در آن مارلون براندو و پشت سر او یک عکاس پاپاراتزی به نام ران گالِلا را می بینید. این عکس از آن جهت جالب است که چند ماهی قبل از آن وقتی در مکانی دیگر ران گاللا برای گرفتن عکس مزاحم مارلون براندو شده بود، براندو با مشت به او حمله کرد و باعث شد فکِ عکاس و پنج دندانش بشکند.

ران گاللا تا مدت ها بعد برای شوخی یا طعنه به براندو وقتی قرار بود از او عکاسی کند با کلاهِ فوتبال آمریکایی حاضر می شد.

اهمیت موی زنان در دوره ویکتوریا

ظاهرا در این دوره مو برای زنان بیش از هرچیز دیگری اهمیت داشت و بلندی و زیبایی مو نه تنها باعث می شد زنان زیباتر به نظر بیایند بلکه طبقه اجتماعی و اندازه زنانگی زنان هم با موهایشان قضاوت می شد. این عکس در همین دوره گرفته شده است.

غولِ گرجستانی واترپلو و نوه اش

فرد درشت هیکلِ حاضر در این عکس پتر مشوِنیِرداتزه، اسطوره گرجستانیِ واترپلوی شوروی است و او این عکس را در سال 1990 و به همراه نوه اش گرفته است.

رولینگ در حال خلق هری پاتر

جی کی رولینگ این عکس را در سال 1998 در کافه ای در کشور اسکاتلند گرفته است. حتما برای هواداران هری پاتر جالب است که ببینند داستان مورد علاقه شان در چه مکانی خلق شده است.

یک عکس عجیب از کودک عجیبِ یک معدنچی

همه چیز این عکس عجیب است. کودکِ یک معدنچی در حال وارد شدن به اتاق از حفره ایجاد شده در درب است. به دستان کودک دقت کنید. او در یکی از دستانش یک پیپِ روشن و در دست دیگرش یک اسلحه آماده شلیک دارد. این عکس در بِرِتا هیل در ویرجینیای غربی در سال 1938 گرفته شده است.

یک صیدِ حسابی

این ماهیگیر ادوارد لایوِلِن نام دارد. او با این صید توانست تا مدت ها نامش را به عنوان رکورددار صید بزرگترین ماهی خاردارِ سیاهِ دریایی ثبت کند. این ماهی 192 کیلوگرم وزن داشت.

اسبِ مجهز به ماسکِ ضدِ گاز

این عکس در سال 1940 و در بحبوحه جنگ جهانی دوم و ترس شهروندان بریتانیایی از حمله هوایی آلمان ها گرفته شده است. این فرد ترجیح داده برای احتیاط اسبِ احتمالا گران قیمتش را به ماسک مجهز کند.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2135

به "کل تاریخِ معاصر دنیا را در این 22 قاب ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل تاریخِ معاصر دنیا را در این 22 قاب ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید