بازسازی اتاق عمل

به گزارش مجله عکسفا، سالانه به دلیل، تصادفات جاده ای، حوادثی که توسط عوامل طبیعی و توسط انسان رخ می دهد مانند آتش سوزی، قتل، حمله حیوانات وحشی، دعوا، تصادف اتوموبیل، بریدن اعضای بدن و …. همه و همه نیازمند یک جراح حرفه ای و از آن مهم تر نیازمند یک اتاق عمل مجهز در بیمارستان مطمئن است.

بازسازی اتاق عمل

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهم ترین بخش بیمارستان که افراد برای کوشش در راستای زنده ماندن زیر تیغ جراحی و عمل های طولانی مدت می فرایند، اتاق عمل است.

پزشک ها و متخصیین در اتاق عمل مهم ترین وظایف خود را انجام می دهند و اگر شرایط و جو اتاق به گونه ای باشد که حواس افراد پرت گردد، نور کافی نباشد، زمین سر باشد و افراد نتوانند با عجله وسایل و ابزار را به پزشک برسانند، دیوارهای عایق صدا نباشند، سیستم سرمایش و گرمایشی به خوبی عمل نکند و …

به همین دلیل بازسازی ساختمان بیمارستان و بازسازی اتاق عمل از جمله عملیاتی است که باید توجه زیادی برای برطرف نواقص و ساخت آن، کنید.

اهمیت بازسازی اتاق عمل

اهمیت بازسازی اتاق عمل

اتاق های عمل باید از متراژ کافی برخوردار باشند، به اندازه کافی عظیم باشند که هم فضای کافی برای عبور و حرکت پرسنل و پزشکان باشد و هم تخت های متحرک و تجهیزات پزشکی به طور کامل در اتاق قرار بگیرد.

بعضی اتاق های عمل احتیاج به عکس برداری و تصویر برداری از استخوان ها و قلب و اندام های داخلی بدن، دارد. شخصی که عملیات بازسازی اتاق عمل را بر عهده می گیرد باید به تمامی این موضوعات دقت کند و از مدیریت بیمارستان، نوع کار هر اتاق را جویا گردد تا بدون هماهنگی و دقت، اقدام به بازسازی و یا نوسازی اتاق عمل نکند.

زیرا برای اتاق هایی که احتیاج به تضویر برداری دارند، ضروری است که شما از دیوارها و سقف های عایق و ضد عبور اشعه بهره ببرید تا اشعات خطرناک در همان اتاق محبوس بماند و به بیرون از محیط اتاق عمل راه پیدا نکند.

سوالات متداول بازسازی اتاق عمل

1آیا شیوه بازسازی همه اتاق های عمل به یک شکل است؟

عملکرد هر اتاق عمل با دیگری متفاوت است، بنابراین مهم است که بدانید برای چه نوع اتاق عملی به دنبال مصالح و تجهیزات می شد.

در آنجا چه روش هایی به کار خواهد رفت، آیا از اشعه و موارد خطر آمیز برای بدن استفاده می گردد یا خیر، چه نوع مواد شیمیایی و تمیز کننده ای برای محیط قرار است به کار برود و تمرکز بر چه قسمت هایی در این مرکز درمانی و بیمارستان مهم تر است.

2روشنایی اتاق عمل باید چه میزان باشد؟

با توجه به این که عملیات جراحی ممکن است گاهی اوقات طولانی مدت و طاقت فرسا باشد، بهتر است که اتاق از روشنایی مطلوبی برخوردار باشد. در واقع اگر در قسمت مرکزی یا قسمتی که تخت بیمار قرار می گیرد، نور بیشتر بتابد، تمرکز و دقت پزشک بالاتر می رود.

زیرا گاهی اوقات به دلیل نبود نور کافی، چشم خسته شده و پزشک نمی تواند برای ساعت طولانی در یک محیط کم نور و کوچک و یا حتی گرم، به انجام جراحی بپردازد.

3بهترین ناحیه بیمارستان برای ساخت اتاق عمل کدام قسمت است؟

بهترین ناحیه بیمارستان برای ساخت اتاق عمل کدام قسمت است؟ معمولا اتاق عمل را خیلی دور از بخش های حیاتی و مهم نمی سازند، تا وقتی بیمار حالش وخیم شد، سریع او را به اتاق عمل برده و تاخیری در کار به وجود نیاید.

اما اگر اتاق عمل در طبقات دیگری از بیمارستان قرار گرفته است، باید تخت های متحرک و بخش هایی که بیماران در آنجا نگه داری می شوند، به آسانسور های حمل و نقل تخت نزدیک باشد تا بدون وقفه با سرعت، بیمار را به اتاق عمل برسانید.

بازسازی بیمارستان

قبل از انجام هرگونه عملیات بر روی اتاق های عمل و انتخاب نوع مصالحی که باید به کار برده گردد، در ابتدا ضروری است تمامی نواقص های بیمارستان و راهروها بر طرف گردد.

زیرا اگر تمامی بخش ها به خوبی عمل نکنند و به طور استاندارد ساخته نشوند، ممکن است اتاق عمل اصلا کاربرد خاصی در بیمارستان نداشته باشد!! به عنوان مثال اگر اندازه طول و عرض راهروها استاندارد نباشد و خیلی تنگ باشد، نمی توان تخت های متحرک را به سرعت حرکت داد و به اتاق عمل برد.

یا اگر راهروها دارای پیچ و خم زیادی باشند، ممکن است سرعت را کم کند و برای بعضی از بیماران که جراحات وخیمی دارند، هر ثانیه ارزش مند است و ممکن است جانشان به خطر بیفتد.

بنابراین قبل از انجام عملیات بازسازی اتاق عمل بر بخش های اصلی و مهم بیمارستان، کار کنید و بعد از طراحی کلی آن به سراغ اتاق های همل بروید.

بازسازی بیمارستان

نکات مهم بازسازی اتاق عمل

  • توجه به نوع مصالح انتخاب شده برای دیوار و کفپوش اتاق عمل و دوام بالای آن ها
  • مقاومت در برابر لکه و آلودگی
  • قابل شست و شو بودن
  • مقاوم در برابر زلزله های خفیف یا نسبتا شدید
  • استفاده نکردن از رنگ های خیلی روشن یا خیلی تیره که هردو ممکن است خطا ایجاد کند یا تمرکز را بر هم بزند.
  • استفاده از روشنایی و نورپردازی کافی در اتاق عمل
    نکاتی درمورد بازسازی

جمع بندی

اگر قصد بازسازی اتاق عمل را دارید، باید حتما قبل از انجام هرکاری به بازسازی بیمارستان توجه کنید، زیرا در صورتی که اتاق عمل را به خوبی بسازید و تغییرات بسزایی در آن ایجاد کتید، اما ساختمان اصلی بیمارستان مشکلاتی از قبلی خرابی سیستم سرمایشی گرمایشی، عدم برق کشی صحیح و اصولی، خرابی لوله ها، نم زدگی دیوارها، توجه نکردن به استانداردهای بیمارستان و … داشته باشد، مجبور به تخریب بخش هایی از بیمارستان حتی اتاق عمل می شوید.

منبع: رویا مال
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1154

به "بازسازی اتاق عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اتاق عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید