بازسازی داخل منزل بدون تخریب

به گزارش مجله عکسفا، بازسازی چیست؟

بازسازی یعنی بازسازی، یعنی اینکه شخص و یا تیمی روی یک بنا برای افزایش عمر آن کار می نمایند. بازسازی عمدتا برای بنا به کار می رود. احتیاج به بازسازی ساختمان و بازسازی داخل منزل بدون تخریب معمولا پس از گذشت ده سال احتیاج می گردد. تغییر در نمای خانه، نورپردازی و تغییر ظاهر خانه از اقداماتی است که در جهت بازسازی ساختمان و منزل انجام می گردد. برای داشتن خانه ای زیبا باید بازسازی بنا انجام بگیرد.

بازسازی داخل منزل بدون تخریب

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نمایی از بازسازی و خانه قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی ضرورت زیادی دارد. از آنجایی که با گذشت زمان اختلالاتی در سیستم لوله کشی ممکن است پیش بیاید و اهالی منزل متوجه آن نشوند تا تا جایی که دیوارها نم بدهند و گچ دیوار ریخته گردد. یا در سیستم فاضلاب و چاه مشکل گرفتگی پیش بیاید و بوی نامطبوع فضای خانه را پر کند. کار تعمیرات باید پس از بازسازی ساختمان صورت بگیرد و در وهله اول بازسازی داخل منزل بدون تخریب است که برای صاحبخانه جذاب است.

با بالا رفتن عمر ساختمان، نیاز ساختمان به تعمیرات و بازسازی بیشتر می گردد. سیستم های ساختمان به دلیل فرسودگی و استهلاک آسیب دیده اند و به مصالح ساختمانی صدمه وارد نموده اند. دیوارهای نم کشیده شده و یا چکه کردن قطرات آب از ساختمان همه به علت فرسودگی و نیاز به تعمیر و بازسازی است. اما همواره اینگونه نیست که حتما خرابی باید باشد تا نوسازی ساختمان اقدام گردد. گاهی ممکن است برای ایجاد یک دکوراسیون و یک طراحی جدید داخلی باشد.

تبدیل آشپزخانه قدیمی به اپن

بازسازی داخل منزل بدون تخریب

بازسازی داخل منزل بدون تخریب شامل کارهایی است که تغییرات جزیی می گردد ولی موثر و چشم گیر است. با تغییرات کم می توان یک خانه قدیمی و دلگیر را به فضایی باز و دلنشین تبدیل کرد.

در بازسازی یک ساختمان قدیمی مولفه های جدیدی را برای ایجاد طراحی روز اضافه می کنیم. مثلا آشپزخانه بسته را با برداشتن یک دیوار می توان اپن کرد. یا طاقچه ها را تخریب کرد و طراحی های روز اجرا کرد. پله های قدیمی و سخت را شیک و امروزی کرد و اتاق های تو در تو را با برداشتن درها تغییر داد و به شکل های مدرن و امروزی تبدیل کرد. این ها همه کار راحت و جذابی است به شرطی که زیر نظر یک موسسه مطمئن و کارشناس در امور بازسازی ساختمان انجام بگیرد.

مراحل بازسازی داخل منزل

انجام کارهای بازسازی و امور آن یک کار تیمی است و یک نفر توان انجام همه آن کارها را ندارد. نیاز به یمک تیم تخصصی متشکل از بنا، نقاش، طراح دکور، برق کار و لوله کش است. و همه اینها هم باید زیر نظر یک مهندس و متخصص ساختمان انجام گیرد.

بازسازی هر منزل با منزل دیگر متفاوت است و بستگی به خرابی و عمر ساختمان و از همه مهمتر تغییراتی که مد نظر صاحب خانه است، بستگی دارد. اطمینان از استقامت منزل هم مورد مهمی است.

در ابتدا بهتر است که برای بازسازی داخل منزل بدون تخریب همه جوانب آنالیز گردد. به طور مثال اگر قصد انجام بازسازی ساختمان به شکال U را دارید باید کابیت ها و رنگ دیوارها هم تغییر کند و شاید تغییرات به نور و طراحی نور و روشنایی هم برسد.

بازسازی دیوارها

تخریب دیوارها و پارتیشن بندی فضا، تیغه چینی، نازک کاری، سیمان کاری و سرامیک کاری توسط یک تیم حرفه ای و معماری و گروه فنی باید انجام گردد.

در بیشتر بازسازی ها دیوارهای فرسوده به جز دیوارهای حمال را از بین می برند. تخریب این دیوارها باید با نظارت و حضور مهندسین انجام بگیرد. دیوارهای نم دار و خراب تراشیده گردد و گچ دیوار را تا رسیدن به اجرا بتراشیم. بعد از آن دیوار را گچ و خاک کنیم تا خشک گردد. سپس سفیدکاری با گچ را آغاز می کنیم تا ظاهری خوب و مرتب و زیبا را بگیرد.

بازسازی سرویس ها

پس از اینکه بازسازی دیوارها تمام شد، نوبت به بازسازی و تغییرات در سرویس های بهداشتی می رسد. در بسیاری موارد نمنامک بودن دیوارها به دلیل ایرادی در سیستم وسایل سرویس های بهداشتی است. عایق رطوبتی این فضاها در گذر زمان فرسوده می شوند و از بین می فرایند. بهتر است که ایزوگام و قیرگونی داخل ساختمان تعویض گردد. تا نم به دیوارها نرسد. کف تخریب می گردد و عایق سازی و قیرگونی انجام می گردد. البته عایق کاری فقط مخصوص سرویس های بهداشتی نیست.

بازسازی آشپزخانه

آشپز خانه در زیبایی منزل بسیار اهمیت دارد و در واقع قلب خانه است. امروزه با در نظر ندریافت اپن جلوی اشپزخانه و یاری کردن به بیشتر عظیم دیده شدن خانه نقش اشپزخانه در زیبایی منزل دو چندان شده است. قبل از هر چیزی این مهم است که آیا می خواهید جای آشپزخانه را تغییر دهید یا نه و سپس عایق کاری را انجام دهید. سپس مراحلی که در طراحی باید پیش رود انجام می گردد.

آنالیز سقف و ستون نیز از اهمیت زیادی در بازسازی ساختمان برخوردار است. ستون ها را اگر نیاز به مقاوم سازی دارند را مقاوم باید کرد و سقفی که در اثر گرما و نم و سرما آسیب دیده باید تعمیر گردد. اگر بالای سقف پشت بام است بهتر است عایق کاری هم بگردد.

بازسازی کمد و طراحی داخلی

تعویض در و پنجره ها

برای زیبایی و نیز بهینه کردن مصرف انرژی می توانید در و پنجره ها تعویض کنید و به روز نمایید. پنجره ها علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی هم می شوند و از آلودگی صوتی در آرامش هستید.

سوالات متداول درباره بازسازی داخل منزل بدون تخریب

1در بازسازی ساختمان از چه درب هایی بهتر است برای حمام و دسشویی استفاده کرد؟

در بازسازی ساختمان بهتر است که از درب های مدرن و پلاستیکی استفاده کرد تا نم و آب آن را خراب نکند و ظاهری زشت را در منزل ایجاد نکند.

2بازسازی داخلی که فقط جهت زیبایی منزل باشد شامل چه کارهایی می گردد؟

می تواند سقف و ستون باشد، دیوار باشد و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی باشد. با در نظر دریافت سبک خانه می توان بهترین گزینه ها را برای بازسازی ساختمان ایجاد کرد.

3فرایند بازسازی چه مراحلی را دارد؟

پس از دیدن نقشه جدید و دادن نظر و ایده به تیم بازسازی، نوبت به ایجاد مراحل بازسازی است مه دو فرایند دارد. یکی بازسازی بخش هایی که در استحکام خانه موثر است و دیگری بازسازی داخل منزل برای ایجاد دکوراسیون و طراحی داخلی است.

سخن آخر

برای یک نتیجه خوب و دلخواه از بازسازی منزل بدون تخریب بهتر است که با یک تیم حرفه ای مشورت بگیرید و در ارتباط باشد. کارشناسان امور با مصرف کمترین وقت و هزینه در ایجاد یک بازسازی ایده آل و مطلوب کوشش می نمایند.

منبع: رویا مال
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1150

به "بازسازی داخل منزل بدون تخریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی داخل منزل بدون تخریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید