بالا بودن میانگین مصرف آب خانگی در لرستان

به گزارش مجله عکسفا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: میانگین مصرف آب خانگی در شبانه روز در لرستان بیشتر از معادل مصرف خانگی در دنیا است.

بالا بودن میانگین مصرف آب خانگی در لرستان

به گزارش اختصاصی خبرنگاران لرستان: حمیدرضا کرم وند اضافه نمود: مصرف سرانه آب خانگی در شبانه روز در دنیا معادل 130 تا 150 لیتر در شبانه روز است اما این در حالی است که در استان لرستان میانگین مصرف 170 تا 200 لیتر در شبانه روز است.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در در دو ماه اول سال جاری و گرم شدن هوا تنها راه برون رفت از بحران کم آبی را در ماههای آینده مدیریت مصرف و تقاضا دانست.

کرم وند گفت: میزان بارش در لرستان نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش داشته است. با توجه به این خشکسالی بایستی مدیران استان برای مدیریت منابع آبی در تابستان و پاییز سال جاری تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت از 441 حلقه چاه و 168 چشمه و قنات تامین می شودبا توجه به این که در سال گذشته شاهد کاهش شدید نزولات آسمانی در لرستان بوده ایم که منجر به افت شدید سطح منابع آبی استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان شرح داد: برای خروج از این بحران از کلیه شهروندان شهری و روستایی درخواست داریم که با رعایت الگوی مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب این شرکت رایاری دهند همچنین در صورت مشاهده شکستگی لوله آب حتما با سامانه 122 تماس گرفته تا مانع از هدر رفت آب شوند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1664

به "بالا بودن میانگین مصرف آب خانگی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بودن میانگین مصرف آب خانگی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید