برج میلاد تهران

به گزارش مجله عکسفا، پیشینه برج میلاد تهران به سال های 1370 الی 1372 باز می گردد، به زمانی که پیشنهاد ساخت برج توسط غلامحسین کرباسچی مطرح شده و در زمان شهرداری آقای رجب پور به تصویب رسیده است. کلنگ این برج در سال 1376 بر زمین خورد و طی 11 سال ساخت در سال 1387 به بهره برداری رسید. نام این برج در ابتدا یادمان بوده و در پایان به برج میلاد تغییر نام یافت.

برج میلاد تهران

برج میلاد کجاست؟

بلندترین آسمان خراش ایران برج میلاد تهران است. این برج به عنوان ششمین برج مخابراتی بلند در جهان مطرح می باشد. برج میلاد تهران در شمال غربی این شهر و بر روی تپه ای به مساحت حدودی 14 هکتار قرار گرفته است. این بنای چند منظوره به دلیل ارتفاع بلند و نمای متفاوتش تقریباً از همه جای شهر تهران پیداست.

منطقه شهستان پهلوی با برنامه ریزی ایجاد مجموعه ای بزرگ که دارای قسمت های مختلف می باشد زمانبندی شد، بعلت اینکه پروژه مصادف با انقلاب اسلامی گشت، تعطیل شد. پس از انقلاب در سال های 1370 مهندس کرباسچی پیشنهاد ایجاد یک برج مخابراتی و تالار شهر به عنوان یک نماد و سمبل شهری را دادند. پس از بررسی های اجرا شده برای پیشبرد این پروژه در سال 1376 بعد از اتمام مطالعات-شناخت و طراحی، مرحله اول گودبرداری شروع شد.

در زمان شهرداری مسعود رجب پور با گذشت 8 سال از شروع ساخت تنها 40 درصد از پروژه پیشرفته بود و بعد از آن در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف به اصرار ایشان در 30 ماه 60 درصد باقی مانده ساخته و به بهره برداری رسید.

برج میلاد تهران چند طبقه است؟

برج میلاد تهران دارای 12 طبقه و ارتفاع 435 متر می باشد. آنچه درباره برج میلاد تهران میتوان گفت این است که این برج پس از برج های توکیو اسکای تری ژاپن، گوانجو و سیجسین گوانجو چین، سی ان تورنتو کانادا، مسکو و اورینتال شانگ های چین مقام ششم برج های مخابراتی جهان را به خود اختصاص داده است. این برج زیبا به عنوان یکی از نمادهای پایتخت محسوب می شود.

قسمت های اصلی برج میلاد تهران عبارتند از : شالوده، لابی، بدنه اصلی برج، سازه راس و دکل.

هدف از تأسیس مرکز ارتباطات بین المللی تهران در برج میلاد رفع نیازهای بخش مخابراتی و تلویزیونی بوده که شامل برج مخابراتی-تلویزیونی، مرکز همایش های بین المللی، هتل بین المللی و مرکز تجارت جهانی می باشند.

برج میلاد برای گسترش شبکه دسترسی بی سیم به اطلاعات، زیر ساخت بهینه سیستم های جدید تلویزیونی دیجیتال، پوشش و بستر سازی بهینه برای رادیو تلویزیونی، کاربردهای هواشناسی و ایجاد جاذبه و فضاهای چند منظوره مورد استفاده قرار گرفته است.

پایه اصلی سازه برج میلاد تهران از بتن آرمه ساخته شده است. در سه طرف ساختمان برج 6 آسانسور شیشه ای تعبیه شده که با سرعت متوسط 7 متر بر ثانیه افراد را به بالای برج منتقل می نماید. سوار شدن بر این آسانسورها خود جاذبه ای متفاوت را برای افراد ایجاد کرده که می توانند همراه با نظاره کردن منظر مناسب حس جابجایی در سرعت را تجربه کنند.

به منظور نصب آنتن های مخابراتی و تلویزیونی ساخت دکل آنتنی با بیش از 120 متر ارتفاع در آینده پیش بینی شده است. سازه برج میلاد جزو دسته نامتکی می باشد و بیستمین برج بلند نامتکی جهان است. این برج ها دارای سازه ای هستند که بدون هیچ نگهدارنده ای مثل سیم و دکل برپا می باشند.

رستوران گردان برج میلاد تهران

رستوران گردانی در برج میلاد تهران برای بازدیدکنندگان ساخته شده که بزرگ ترین رستوران گردان جهان می باشد. بخش متحرک رستوران در هر ساعت 360 درجه چرخش داشته تا امکان تماشای تهران برای بازدیدکنندگان در تمام سو فراهم شود.

سالن همایش ها و کنسرت های برج میلاد تهران امروزه یکی از بهترین و استانداردترین سالن های شهر تهران است که در اختیار شهروندان قرار می گیرد. این مجموعه دارای 15 سالن در حد استانداردهای بین المللی می باشد.

از دیگر امکانات برج میلاد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

رستوران گردان برج میلاد، موزه مشاهیر برج میلاد، رستوران ویژه، ایجاد فضاهای تجاری و فرهنگی، رواق های هنری، موزه هدایا، گنبد آسمان برج میلاد، فود کورت برج میلاد، واحدهای تجاری، مرکز همایش های بین المللی، پینت بال، پارک دلفین ها، فضای نمایشگاهی و …

از نظر راه های دسترسی و حمل و نقل، برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است. این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل الله نوری قرار گرفته است، همچنین خط اختصاصی از یکی از ایستگاه های مترو و تدارک امکانات حمل و نقل هوایی برای ارتباط سریع با فرودگاه نیز برای آن پیش بینی شده است.

آدرس برج میلاد تهران : بزرگراه های شیخ فضل الله، شهید همت، حکیم و چمران

عکس هایی از برج میلاد تهران

منبع: ای نشات
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 908

به "برج میلاد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج میلاد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید