برلیناله 2016 اولین فیلم های بخش رقابتی خود را معرفی کرد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین که از 11 تا 21 فوریه 2016 برگزار می گردد، فیلم هایی را که تاکنون حضورشان در بخش رقابتی قطعی شده است معرفی کرد.

برلیناله 2016 اولین فیلم های بخش رقابتی خود را معرفی کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

نابغه نخستین فیلم بلند داستانی مایکل گراندیج با بازی کالین فرت، جود لاو، نیکول کیدمن، لورا لینی و گای پیرس یکی از این فیلم هاست. این فیلم که بر مبنای فیلمنامه جان لوگان نویسنده فیملنامه اسکای فال نوشته شده با اقتباس از کتاب اسکات برگ شکل گرفته و داستان واقعی رابطه پیچیده توماس وولف غول ادبیات (با بازی جود لاو) و مکس پرکینز ویراستار معروف (با بازی کالین فرت) را روایت می نماید.

ویژه نیمه شب فیلم جدید جف نیکولز که فیلم هایی چون پناه بگیر و ماد را در کارنامه دارد، فیلم دیگر بخش رقابتی برلین است. این فیلم بر پدر و پسری متمرکز است که پس از آن که پدر می فهمد پسرش دارای قدرت های خاص است، جهت متفاوتی را طی می نمایند. مایکل شانون، جوئل ادگرتن، کریستن دانست، آدام درایور، جیدن لیبرهر و سم شپرد بازیگران این فیلم هستند.

آلکس گیبنی مستندساز جنجالی فاش شدن: ساینتولوژی و زندان باور و دروغ آرمسترانگ نیز برای اولین بار فیلم روزهای صفر را که درباره جرایم سایبری و بقا در اینترنت است در بخش رقابتی برلین به نمایش درمی آورد.

در بخش رقابتی فیلم تنها در برلین (هر کسی تنها برای خودش می میرد) به کارگردانی ونسان پرز بازیگر فرانسوی نیز جای گرفته است. این فیلم انگلیسی زبان با بازی برندان گلیسن، اما تامپسن، دانیل برول و میکائیل پارشبرانت، برمبنای داستان واقعی زوجی از طبقه کارگر که در جنگ جهانی دوم در برلین دست به اقدامات متعددی علیه نازی ها می زنند، شکل گرفته است.

بوریس بدون بئاتریس درامی کانادایی ساخته دنیس کوته که سال 2013 جایزه آلفرد باوئر را از جشنواره برلین برای فیلم ویک+فلو یک خرس دیدند برد، دیگر فیلم بخش رقابتی است.

سه فیلم مستند نیز به عنوان بخشی از برنامه های ویژه برلین معرفی شده اند که شامل بعد کجا را اشغال کنیم ساخته مایکل مورد مستندساز آمریکایی است که اولین بار در ماه سپتامبر در تورنتو به نمایش درآمد.

دو عنوان دیگر شامل موسیقی بیگانه ها: یویو ما و مجموع جاده ابریشم اثر موگران نیول کارگردان برنده اسکار برای 12 پا از استاردام و فصل ها در کویینسی: چهار پرتره از جان برگر ساخته کالین مک کیبی، کریستوفر راث، بارتک ژیادوس و تیلدا سوینتون بازیگر است.

همان طور که پیشتر اعلام شد درود بر سزار! ساخته جوئل و اتان کوئن فیلم افتتاحیه شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین خواهد بود و در بخش رقابتی جایی نخواهد داشت.

سال جاری مریل استریپ بازیگر آمریکایی رییس هیات داوران بخش رقابتی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 281

به "برلیناله 2016 اولین فیلم های بخش رقابتی خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلیناله 2016 اولین فیلم های بخش رقابتی خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید