برگزاری جشنواره بومی و گردشگری باد بادک ها در شیروان

به گزارش مجله عکسفا، جشنواره بومی و گردشگری باد بادک ها در کوهستان پارک شیر کوه از توابع شهرستان شیروان برپا می شود.

برگزاری جشنواره بومی و گردشگری باد بادک ها در شیروان

هادی سعادت طلب سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز سه شنبه 21 فروردین گفت:

این جشنواره برای نخستین بار و با هدف معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری منطقه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد و از طرف فرماندار شیروان استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

او شرح داد:

یکی از مهم ترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت های گردشگری روستا ها و اشتغال زایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

او افزود:

روستاهای زیبا و گردشگرپذیر منطقه شیروان دارای قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ ها و منطقه ها طبیعی دل انگیز در کنار صنایع دستی و هنرهای سنتی و آثار تاریخی است.

سعادت طلب اضاف کرد:

در این جشنواره برنامه های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی های روستا، بازی های بومی محلی و پخت آش، برپایی سیاه چادر، غذاهای محلی و مسابقه باد بادک ها انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت که این جشنواره با مشارکت شهرداری شیروان و اداره کل میراث فرهنگی و دهیاری و شورای اسلامی روستاهای پلو و پیر شهید برگزار خواهد شد.

او بیان کرد:

با برپایی این جشنواره تلاش می شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت های گردشگری و جاذبه های این روستا و نیز پتانسیل های آن آشنا شوند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1952

به "برگزاری جشنواره بومی و گردشگری باد بادک ها در شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره بومی و گردشگری باد بادک ها در شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید