تور ارزان قطر: آمادگی فارس برای برطرف احتیاج های کشور قطر در جام جهانی فوتبال

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - استاندار فارس گفت با شناسایی احتیاجهای کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، استان فارس می تواند تامین کننده وسایل و موارد مورد احتیاج این کشور اعم از مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، مرکبات و... باشد.

تور ارزان قطر: آمادگی فارس برای برطرف احتیاج های کشور قطر در جام جهانی فوتبال

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

محمدهادی ایمانیه در نشستی با سرمایه گذاران کشور قطر ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تازه و عید نوروز، گفت: با شناسایی احتیاج های کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، استان فارس می تواند تامین کننده وسایل و موارد مورد احتیاج این کشور اعم از مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، مرکبات و... باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ایجاد نمایشگاه از سوی جمهوری اسلامی ایران در دوحه مرکز کشور قطر، اضافه نمود: در این نمایشگاه می توان ظرفیت های ایران مخصوصا در صنایع دستی و توریستی را معرفی کرد.

وی ظرفیت های بیشمار توریستی در استان فارس را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: می توان از حضور تماشاچیان جام جهانی در استان زیبا و پهناور فارس بهره برد و زمینه را برای اسکان، توریستی و حتی درمان فراهم کرد؛ لذا باید تور چند روزه توریستان در این استان قبل یا بعد از سفر به کشور قطر در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به همکاری دراز مدت استان فارس با کشور قطر، پیشنهاد داد که گلخانه هایی در فارس برای فراوری محصولات کشاورزی، باغی و گل با سرمایه گذاری قطری ها ایجاد گردد و محصولات آن نیز به سایر کشور های منطقه خلیج فارس صادر گردد.

استاندار فارس اضافه نمود: با احصا محصولات وارداتی کشور قطر، استان فارس می تواند در برطرف مهم ترین واردات این کشور موثر واقع گردد؛ لذا با سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه جات در استان گام های خوبی می توان برداشت.

ایمانیه ضمن تشریح ظرفیت ها و بستر های فارس، آمادگی استانداری فارس را برای تفاهم و تعامل با کشور قطر طی سریع ترین زمان اعلام نمود.

وی کمبود آب را یکی از مسائل استان فارس اعلام نمود و گفت: برای تامین آب در شهر تازه صدرا به علت وجود باغ شهری ها، دو شبکه فاضلاب با هزینه 5 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که برای حل این مشکل سرمایه گذاران قطری نیز می توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند.

رقابت های جام جهانی فوتبال از 30 آبان ماه 1401 تا 27 آذر به مدت 28 روز در کشور قطر برگزار گردد. برای نخستین بار است که شاهد برگزاری این رقابت ها در خاورمیانه و در کشوری در همسایگی ایران هستیم.

برگزاری جام جهانی 2022 در قطر از منظر فعالان توریستی فارس، فرصتی برای جذب توریست محسوب می گردد؛ به گفته آنها، این استان زیرساخت مناسبی در این زمینه دارد اما بهره گیری از این فرصت احتیاج به برنامه ریزی مدون در سطح کلان و افزایش خطوط هوایی قطر به شیراز دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1999

به "تور ارزان قطر: آمادگی فارس برای برطرف احتیاج های کشور قطر در جام جهانی فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: آمادگی فارس برای برطرف احتیاج های کشور قطر در جام جهانی فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید