بمب تازه تراکتور؛ جذابیت تازه لیگ ایران

به گزارش مجله عکسفا، درحالی که تراکتوری ها تمرینات پیش فصل را با خورخه رامیرز به عنوان مربی دروازه بانان آغاز نموده بودند، مصدومیت تلخ و بدموقع او موجب شد تا آن ها مجبور شوند تمرینات پیش فصل را با مربی دیگری ادامه دهند. درهمین راستا، تی تی ها پیش از تمرین دیروز از گزینه شگفت انگیز خود، امیلیو آلوارز، مربی سازنده داوید دخیا، رونمایی کردند.

بمب تازه تراکتور؛ جذابیت تازه لیگ ایران

این مربی اسپانیایی 51 ساله اگرچه در دوران بازیگری توفیق چندانی نداشت، در دوران مربیگری عملکرد بسیار موفقی داشته و اولین حضور او در سطح باشگاهی مربوط به فصل 2004-2003 بود که تا سال 2005 به عنوان مربی دروازه بانان به عنوان عضوی از کادر خوان رامون لوپز کارو در تیم رئال مادرید کاستیا حضور داشت و پس از جدایی از رئال مادرید کاستیا به همراه کیکه سانچز فلورس در سال 2005 به والنسیا پیوست و در والنسیا طی 3 فصل حضور خود، 116 بازی به عنوان مربی دروازه بانان روی نیمکت حضور داشت.

او سپس با کیکه سانچز به بنیفکا رفت و به عنوان مربی در این تیم طی یک فصل در 43 بازی حاضر بود و در ادامه در سال 2009 به همراه کیکه سانچز به اتلتیکو مادرید عزیمت کردند و به مدت دو فصل نیز در این باشگاه حضور داشت.

اولین همکاری آلوارز با دخیا در اتلتیکو مادرید شکل گرفت، با توصیه های او به کیکه سانچز فلورس، سرمربی وقت اتلتیکو، بود که داوید دخیا 19 ساله برای اولین بار به تیم اصلی اتلتیکو مادرید پیوست و همکاری بین این دو شکل گرفت. درنهایت پس از کناره گیری کیکه سانچز در سال 2011 از اتلتیکو، آلوارز نیز به همراه او این تیم را ترک کرد. در همان سال نیز، دخیا طی انتقالی به ارزش 17 میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست.

بعد ها پس از حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستر، مورینیو که از همکاری پیشین و رابطه خوب آلوارز و دخیا مطلع بود، او را به عنوان عضوی از کادر فنی خود و به عنوان مربی دروازه بانان به اولدترافورد آورد.

باتوجه به همکاری پیشین دخیا و آلوارز و تاثیری که آلوارز در مسیر فوتبالی دخیا داشت، این دو رابطه گرم و صمیمانه ای با یکدیگر داشتند و حتی پس از آغاز بد مورینیو در فصل 2019-2018 و برکناری او نیز، به عنوان عضوی از کادرفنی اوله گنار سولشر در جمع شیاطین سرخ باقی ماند. این درحالی بود که سولشر اکثریت کادرفنی را تغییر داد، اما آلوارز در سمت خود ابقا شد که علت این امر رابطه عالی دخیا و آلوارز عنوان می شد.

همکاری سه ساله آلوارز و دخیا در منچستر موجب شد تا دخیا پردرآمدترین بازیکن دنیا لقب گیرد، اما این همکاری خاتمه چندان خوشی نداشت. مذاکرات پنهانی دخیا در تابستان سال 2019 با سران منچستر و تمدید قرارداد 4 ساله با شیاطین سرخ بدون اطلاع آلوارز موجب دلخوری آلوارز از دخیا شد و در نهایت در سپتامبر 2019 تصمیم به ترک شیاطین سرخ گرفت.

او بعد ها در مصاحبه ای درخصوص جدایی اش از منچستر گفت که باوجود سه سال کوشش بی وقفه برای دخیا، توقع داشتم که او من را در جریان مذاکراتش با منچستر بگذارد، اما این کار او باعث بی اعتمادی من به داوید شد و بخاطر احساس خیانتی که داشتم منچستر را ترک کردم.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2251

به "بمب تازه تراکتور؛ جذابیت تازه لیگ ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب تازه تراکتور؛ جذابیت تازه لیگ ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید