طباطبایی: بازی افتتاحیه تیم ملی بسکتبال در المپیک ماندگار می گردد

به گزارش مجله عکسفا، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) هنوز زمان جدید پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را معین ننموده است، گفت: به فیبا آسیا اعلام نموده ایم زمان جدید باید به گونه ای اعلام گردد که فرصت یک تا یک و نیم ماهه برای آماده سازی و اعزام تیم داشته باشیم نه اینکه در معذوریت دو هفته ای قرار بگیریم. این کنفدراسیون اما فعلاً نه محل جدید مسابقات را معین نموده و نه زمان جدید را.

طباطبایی: بازی افتتاحیه تیم ملی بسکتبال در المپیک ماندگار می گردد

وی توضیح داد: با این شرایط اولویت ما لیگ برتر است و به پایان رساندن این فصل مسابقات؛ به گونه ای که بتوانیم به موقع تمرینات آماده سازی تیم ملی را برای المپیک آغاز کنیم. فعلاً ملاقاتهای دور نخست پلی آف در حال پیگیری است. تکلیف دو تیم مهرام و شهرداری گرگان برای صعود به یک چهارم نهایی معین شده است. اگر سایر تیم ها هم در دو بازی شرایط خود را برای صعود معین نمایند، این مرحله از مسابقات تا 24 - 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت. اگر بازی های سوم معین نماینده گردد، ملاقاتها تا 26 - 25 اسفندماه ادامه پیدا می نماید.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به آغاز مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر از پنجم فروردین ماه ادامه داد: بهترین راه حل همین بود که مسابقات را در ایام نوروز هم ادامه دهیم. روز گذشته یعنی 17 اسفندماه کار مهرام و شهرداری گرگان در پلی آف نخست تمام شد. اگر قرار بود پیگیری مسابقات به بعد از نوروز موکول گردد، باید مثلاً از 15 فروردین مسابقات را آغاز می کردیم و این یعنی وقفه حدوداً یک ماه در آماده سازی و ملاقاتهای تیم ها؛ بنابراین چاره ای نداشتیم جز اینکه در نوروز هم برنامه داشته باشیم. در واقع بهترین راه حل همین بود به خصوص که ماه رمضان هم در پیش است.

طباطبایی با یادآوری اینکه ملاقاتهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر همچون دور نخست پلی آف به صورت 2 از 3 برگزار می گردد و برگزاری ملاقاتهای مرحله نیمه نهایی و نهایی هم به صورت 3 از 5 پیش بینی شده، توضیح داد: با توجه به این شیوه برگزاری ملاقاتها و در نظر دریافت حداکثر تعداد بازی در هر مرحله، مسابقات نهایتاً تا هفته اول ماه رمضان ادامه خواهد داشت. بعد از آن بازیکنان آزاد می شوند و ما هم می توانیم برای تیم ملی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی یادآور شد: مبنای کار این است که اردوهای آماده سازی تیم ملی را از اردیبهشت ماه آغاز کنیم و تا قبل از اعزام به محل برگزاری بازی های المپیک در توکیو، برای هر ماه حضور در یک تورنمنت داخلی یا خارجی را داشته باشیم. اگر طبق آنچه ما به فیبا آسیا پیشنهاد داده ایم، برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به اردیبهشت ماه موکول گردد، همین رویداد می تواند حکم تورنمنت موردنظر در این ماه را داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: برای خردادماه هم حضور در تورنمنت بین المللی ژاپن را در برنامه داریم که قرار است با حضور دو نماینده از قاره اروپا و آمریکا برگزار گردد. ژاپنی ها به دلیل شرایط کرونایی دنیا و اینکه برنامه ریزی قطعی را مشکل ساز نموده، تاریخ دقیقی برای این تورنمنت چهارجانبه معین ننموده اند اما بازه زمانی را برای این ماه معین نموده اند.

به گفته رامین طباطبایی، برای تیم ملی بسکتبال و ملاقاتهای تدارکاتی این تیم در تیرماه مذاکراتی با اسپانیایی ها صورت گرفته است. وی در این زمینه گفت: پیش از تعویق المپیک قرار بود اسپانیا میزبان یک تورنمنت با حضور تیم ملی ایران و ونزوئلا باشد که به خاطر لغو المپیک در سال 2020 این تورنمنت هم لغو شد. فدراسیون ایران اما مذاکراتی داشته که در صورت امکان بتوانیم برای تیرماه ملی پوشان خود را به این کشور اعزام کنیم تا ملاقاتهای تدارکاتی با تیم ملی کشورشان داشته باشند.

وی تاکید نمود: در عین حال با روسیه و یونان هم مذاکراتی داشته ایم تا اگر به هر دلیل از رایزنی با اسپانیا نتیجه نگرفتیم، بتوانیم با ملی پوشان یکی از این دو کشور ملاقات داشته باشیم. در کل اینکه اینها برنامه های مورد نظر ما هستند که پیگیر اجرایی شدن شان هستیم اگرچه به خاطر کرونا هنوز برنامه هیچ کشوری نهایی نشده و به همین دلیل نمی توانیم روی برنامه های مورد نظر حساب دقیقی باز کنیم. فقط اینکه با جدیت آنها را دنبال می کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص برنامه زمان بندی ملاقاتهای تیم ملی بسکتبال در المپیک و اینکه ملی پوشان ایران 3 مردادماه 1400 برگزارنماینده بازی افتتاحیه با تیم برتر مسابقات انتخابی بین قاره ای کانادا (کانادا، کرواسی، لیتوانی و صربستان) خواهند بود، گفت: به نظرم فرصت خوبی است که برای بسکتبال ایران مهیا شده است. همواره ملاقاتهای افتتاحیه اهمیت خاص خود را دارد و حالا ملی پوشان ما باید این ملاقات مهم را مقابل تیمی برگزار نمایند که از قدرت های آمریکای شمالی به حساب می آید و قطعاً با ستارگانش به توکیو می آید. این بازی برای تماشاگران المپیک جذابیت بالایی خواهد داشت و موقعیت تبلیغاتی خوبی در اختیار بازیکنان ایران قرار می دهد. اطمینان دارم که بازی افتتاحیه ملی پوشان ایران در المپیک در تاریخ ماندگار خواهد شد.

رامین طباطبایی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی بسکتبال ایران بتواند به عنوان تیم سوم از گروه اول بازی های المپیک صعود کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1521

به "طباطبایی: بازی افتتاحیه تیم ملی بسکتبال در المپیک ماندگار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: بازی افتتاحیه تیم ملی بسکتبال در المپیک ماندگار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید