تور فرانسه: برترین کافه های پاریس فرانسه را می شناسید؟

به گزارش مجله عکسفا، هر گوشه ای از پاریس یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد است و کافه های پاریس به تنهایی می توانند هر گردشگری را شیفته خود سازد. گفته می گردد پاریس بیش از 7000 کافه دارد و مسلما با توجه به تعداد کافه های پاریس، سر زدن به تمام آنها غیر ممکن است.

تور فرانسه: برترین کافه های پاریس فرانسه را می شناسید؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

اما در این مقاله از وبلاگ ققنوس کوشش کردیم تا با معرفی تعدادی از مشهورترین و بهترین کافه های پاریس را برای شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید در تور پاریس یک عصرانه و غذای خوشمزه را تجربه کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشهورترین کافه های پاریس

Café de la Paix

در میان کافه های معروف پاریس، شاید هیچکدام به مقدار Café de la Paix معروفیت نداشته باشد. این کافه زیبا و قدیمی در سال 1975 میلادی در لیست آثار تاریخی فرانسه ثبت شده است و ردپای آن را در داستان ها، اشعار، فیلم ها و نقاشی های متعددی می توان پیدا کرد. تزئیات داخلی و نقاشی های دیواری این کافه در کنار نزدیکی آن به سالن اپرای گارنیه (Garnier) باعث شده تا این کافه بیشتر از یک کافه معمولی، به یک موزه شبیه باشد. جالب است بدانید که این کافه از قدیمی ترین کافه های پاریس است و چهره های سرشناسی چون امیل زولا (Émile Zola) شیفته این کافه بوده اند. بعلاوه پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی به دستور محمدعلی شاه و تبعید تعدادی از مشروطه خواستار، این کافه به محل تجمع آنها تبدیل شده بود.

آدرس: 5 Place de lOpéra, 75009, 9th arrondissement

Le Select

بدون هیچ تردیدی، کافه Le Select را می توان یکی از بهترین کافه رستوران های پاریس به شمار آورد که در منطقه مجذوب نماینده و دوست داشتنی مونتپارناس (Montparnasse) واقع شده است. کافه Le Select نه تنها امروزه، بلکه در گذشته نیز از معروف ترین کافه های پاریس بوده و هنرمندان بزرگی چون هنری میلر (Henry Miller)، ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) ترجیح می دادند در حالی که در تراس این کافه نشسته اند و قهوه می خورند، غروب آفتاب را دیدن نمایند. شاید تنها تفاوت کافه با آن موقع، ممنوعیت کشیدن سیگار در فضای بسته باشد!

آدرس: 99 Boulevard du Montparnasse, 6th arrondissement

Les Deux Magots

احتمالا تصاویر زیادی از کافه های خیابانی پاریس دیده اید که میز و جایگاه های متعددی در کنار پیاده رو چیده اند و مردم مشغول خوردن قهوه و شیرینی های پاریس یا گپ زدن هستند. اگر چند دهه پیش به کافه Les Deux Magots سر می زدید، بدون شک می توانستید سیمون دوبوار (Simone de Beauvoir) و ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre) را نیز در این کافه ببنید. پیشنهاد می کنیم یک دسر فرانسوی خوشمزه این کافه را سفارش دهید و روزهایی را تصور کنید که این کافه میزبان همینگوی، آلبر کامو (Albert Camus) و … بوده است.

آدرس: Place Saint-Germain des Pres, 6th arrondissement

اگر چند دهه پیش به کافه Les Deux Magots سر می زدید، بدون شک می توانستید سیمون دوبوار (Simone de Beauvoir) و ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre) را نیز در این کافه ببنید

Cafe de Flore

درست در مقابل کافه Les Deux Magots یکی دیگر از کافه های پاریس واقع شده است که آن نیز زمانی میزبان چهره های شناخته شده ادبیات و فرهنگ فرانسه بوده است. Cafe de Flore اگرچه بعد از جنگ جهانی دوم کمی تغییر نموده است و شاید دیگر نتوان آن را در زمره کافه های دنج پاریس قرار داد، اما هنوز ارزش بازدید کردن را دارد. ضمن اینکه Cafe de Flore شیرینی ها و دسرهای خود را از بهترین شیرینی فروشی های پاریس تهیه می نماید و ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس: 172 Boulevard Saint-Germain, 6th arrondissement

Bar Hemingway

در شمال باغ های تویلری پاریس (Tuileries Garden) و در حاشیه میدان وندوم (Place Vendome)، هتل ریتز پاریس (Hôtel Ritz Paris) واقع شده است که از لوکس ترین هتل های سرتاسر جهان به شمار می رود. در اهمیت این کافه همین بس که کوکو شانل (Coco Chanel)، طراح بزرگ مد و فشن، بیش از 30 سال در یکی از سوئیت های این هتل زندگی می نموده است!

اما این هتل میهمانان مشهور دیگری چون ژان پل سارتر، جیمز جویس (James Joyce) و ارنست همینگوی نیز داشته است و امروزه بار این هتل که یکی از بهترین کافی شاپ های پاریس به شمار می رود، به افتخار همینگوی نامگذاری شده است. پیشنهاد می کنیم نوشیدنی های این کافه را از دست ندهید.

آدرس: 15 Place Vendome, 1st arrondissement

Le Procope

در میان اسامی کافه های پاریس، یک نام بیش از همه می درخشد و آن کافه Le Procope است. اما علت آن چیست؟ کافه Le Procope قدیمی ترین کافه پاریس است که از 1686 میلادی افتتاح شده است و در تاریخ خود میزبان چهره های مطرحی چون ولتر (Voltaire) و بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) بوده است. بازدید از این کافه با آن سقف بلند و چلچراغ زیبا و نقاشی های آنتیکی که بر دیوارهایش آویزان است، به مانند سفر به تاریخ می ماند و تجربه ای بینظیر در پاریس خواهد بود.

آدرس: 13 Rue de lAncienne Comédie, 6th arrondissement

منبع: ققنوس
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور فرانسه: برترین کافه های پاریس فرانسه را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: برترین کافه های پاریس فرانسه را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید