بهره برداری از 2 طرح گردشگری در استان مرکزی هم زمان با هفته گردشگری

به گزارش مجله عکسفا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت گردشگری در امسال دو طرح تاسیسات گردشگری به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 2 طرح گردشگری در استان مرکزی هم زمان با هفته گردشگری

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی سید حسن حسینی امروز 24شهریور 1400 گفت: حجم سرمایه گذاری این طرح ها حدود 860 میلیارد ریال است.

معاون گردشگری استان مرکزی ادامه داد: طرح های قابل افتتاح در هفته گردشگری شامل یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قلعه نو و یک مجتمع گردشگری تفریحی در شهرستان اراک است که با بهره برداری از آن ها برای 90 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می گردد.

حسینی اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی به بارت در روستای قلعه نو دارای 2000 متر مربع مساحت، 8 سوئیت اقامتی و ظرفیت 50 نفر، دو طبقه سفره خانه سنتی و فضای پذیرایی و یک فضای دم نوش خانه تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 800 میلیارد ریال برای تجهیز و آماده سازی پروژه گردشگری سپنتا به وسیله بخش خصوصی گفت: این مجموعه گردشگری دومین پروژه آماده بهره برداری استان است که با اشتغال حدود 40 نفر در فاز اول این پروژه؛ شامل تالار پذیرایی، پمپ بنزین و تالار پذیرایی در هفته گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی یادآور شد: با توجه به فرایند فعلی توسعه گردشگری انتظار می رود در چند سال آینده سهم صنعت توریسم و فرایند صعود گردشگری در صورت فروکش شدن همه گیری کرونا شدت بیشتری پیدا کند.

او اضافه نمود: امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها و سایر طرح های گردشگری تحول مناسبی همراه با تنوع در حوزه سرمایه گذاری بخش گردشگری استان انجام گردد و انتظار می رود با حمایت از این طرح ها زیرساخت های گردشگری در استان بیش از گذشته تقویت گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1767

به "بهره برداری از 2 طرح گردشگری در استان مرکزی هم زمان با هفته گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 2 طرح گردشگری در استان مرکزی هم زمان با هفته گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید