ثبت نام اولیه دو هزار ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - تا به امروز بیش از دو هزار ناشر داخلی برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ثبت نام کرده اند.

ثبت نام اولیه دو هزار ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگاران، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت ماه به دو صورت مجازی و فیزیکی برگزار می شود.

مصلای تهران میزبان این دوره از نمایشگاه کتاب است. در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ناشران داخلی و خارجی حضور خواهند داشت. بیش از دو هزار ناشر داخلی برای حضور در این رویداد ادبی ثبت نام کرده اند.

از این تعداد، هزار و 231 ناشر در بخش فیزیکی و 821 ناشر صرفاً در بخش مجازی برای ثبت نام اولیه اقدام کردند. ناشران بخش فیزیکی همزمان در بخش مجازی نیز حضور خواهند داشت.

به منظور تحقق عدالت فرهنگی، دسترسی همه مردم کشور به کتاب و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ناشی از ویروس کرونا، ناشرانی که در بخش فیزیکی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت حضور مستقل یا ثبت نام موقت اقدام کرده اند، در نمایشگاه مجازی کتاب نیز شرکت داده خواهند شد.

ثبت نام این دسته از ناشران در شکل مجازی به صورت پیش فرض انجام خواهد شد. همچنین ناشرانی که در نمایشگاه فیزیکی، کنندگی اعطا کرده اند باید در شکل مجازی به صورت جداگانه ثبت نام کنند و ناشرانی که تمایل به شرکت در این دوره از نمایشگاه به صورت فیزیکی ندارند می توانند صرفاً در شکل مجازی شرکت کنند.

ثبت نام ناشران خارجی برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 19 فروردین آغاز شده و تا 25 فروردین ماه 1401 ادامه خواهد داشت. این دسته از ناشران با توجه به نوع فعالیتشان در یکی از بخش های آثار لاتین و عربی شرکت می کنند.

سال مبنای عرضه کتاب ها از 2018 به بعد خواهد بود و فروش مجازی فقط برای شرکت کنندگانی امکان پذیر است که در نمایشگاه حضور دارند و به صورت مستقیم نیز کتاب های خود را عرضه می کنند.

علیرضا مقدسی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در امور تسهیل ورود کتاب های خارجی به کشور، امکان راه اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه، کاهش هزینه ها و تعرفه های گمرکی، تسهیل حضور ناشران خارجی، کاهش مراحل اداری در گمرک اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2036

به "ثبت نام اولیه دو هزار ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام اولیه دو هزار ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید