تور روسیه: جاهای دیدنی روسیه : تفریحات مسکو و یک سفر متفاوت

به گزارش مجله عکسفا، تجربه سفر به روسیه و تماشا مسکوی اسرارآمیز و سن پترزبورگ افسانه ای، مجذوب کننده است و خاطره ای فراموش نشدنی برای تان خلق می نماید. اگر جزو گردشگرانی هستید که به تماشای های خاص و متفاوت علاقه دارید، روسیه از این نظر هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. این بار در مجله خبرنگاران قصد داریم به هواداران گشت وگذارهای هنری و ادبی و کسانی که به جاهای کمتر توریستی و دنج علاقه دارند، مقصد متفاوتی را معرفی کنیم. تفریحات مسکو از این جنس بسیار متفاوت هستند. منطقه ای بسیار زیبا، آرام در نزدیکی مسکو، جایی که هم از زیبایی طبیعت بهره زیادی دارد و هم از فرهنگ غنی روسیه. برای تجربه سفر متفاوت به مسکو با خبرنگاران همراه باشید.

تور روسیه: جاهای دیدنی روسیه : تفریحات مسکو و یک سفر متفاوت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سفر متفاوت به مسکو : بهشت گمشده

خانه ییلاقی چخوف در مِلیخوو

در ادبیات کلاسیک روسی، هیچ اثری به خوبی نمایش نامه باغ آلبالوی آنتوان چخوف ایده بهشت گمشده را توصیف نمی نماید. برای تماشا بهشت گمشده واقعی کافی ست از بزرگراه ام2 مسکو به طرف جنوب بروید. پس از طی 80 کیلومتر به منطقه ای می رسید به نام مِلیخوو که خانه ییلاقی آنتوان چخوف را هم در خود جای داده است که به موزه تبدیل شده است. این جا یک جای خاص در میان جاهای تماشای روسیه است و در سرگرمیات مسکو کار متفاوتی است.

اما برای رسیدن به باغ آلبالوی اصلی و تجربه سفر متفاوت به مسکو هنوز 50 کیلومتر دیگر به جای مانده است. در 130 کیلومتری جنوب مسکو، در دره رودخانه آکا، حوالی شهر تاروسا به منطقه ای پر از کلبه های روستایی می رسید، این کلبه های روستایی که سبک بوهمینی دارند در زبان روسی داچا نامیده می شوند.

این منطقه از اواخر قرن نوزدهم پناهگاه کسانی بود که میل داشتند گاهی از شهر و زندگی شهری گریخته و چند روزی در دل طبیعت به آرامش و خوشی بگذرانند. در زمان حکومت کمونیست ها هم، به لطف دولت وقت، بازماندگان اردوگاه های کار اجباری که اغلب نویسنده، هنرمند و موزیسین بودند و اجازه نداشتند بیش از 100 کیلومتر به مسکو نزدیک شوند، به اینجا نقل مکان کردند و نقش مهمی در ساختن فرهنگ هنری-ادبی این منطقه داشتند.

جاهای تماشای روسیه ؛ همه چیز درباره جاذبه های گردشگری مسکو

قایق سواری روی رودخانه ی پلنوو

یکی از جنبه های منحصربه فرد تجربه سفر و بازدید از جاهای تماشای روسیه ، تماشا شهرهای کوچک و منطقه ها ییلاقی این کشور است. در طول سفر انقدر چشم انداز ها زیبا و بکر می بینید که تا مدت ها این تصویر ها و چشم انداز ها را فراموش نخواهید کرد. سفر به بهشت گمشده هم سفر متفاوت به مسکو را برایتان رقم می زند، سفر لذت بخشی که دوست دارید بارها تکرارش کنید.

تماشای های منطقه و مراکز سرگرمیی مسکو

خانه واسیلی پُلِنُفِ نقاش در پلنوو

در میان جاهای تماشای روسیه ، خانه ی پلنوو که در بخش جنگلی زیبای تاروس، روبه روی رود آکا قرار گرفته است، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه است. واسیلی پُلِنُفِ نقاش یکی از اولین ساکنان این منطقه بود که در اواخر قرن نوزدهم با پولی که از فروش یکی از آثارش به تزار به دست آورد، ملکی خرید. بنای داخل ملک که پُلِنُف شخصاً آن را طراحی نموده است شیفتگی او به فرهنگ و معماری آلمان و ایتالیا و نیز فرهنگ بومی روسیه را نشان می دهد.

یک سرگرمی هنری و زیبا در مسکو

راستا پیاده روی ملک که در احاطه درختان بلند صنوبر است، کاخ های پادشاهانِ داستان های پریان را به یاد می آورد و در انتهای آن یک تئاتر تابستانی روباز به سبک معماری یونان و گوتیک قرار گرفته است که با پیچک های سرخ آمریکایی پوشیده شده. پیش از انقلاب روسیه دهقانان محلی برای تماشا نمایش به این جا دعوت می شدند و به همین دلیل ملک پُلِنُف از مصادره به وسیله حکومت انقلابی در امان ماند.

مسکو را متفاوت ببینید!

برای اینکه این سفر متفاوت به مسکو برایتان لذت بخش تر گردد، قدم زدن در میان جنگل و راستا رودخانه و ساحل شنی فوق العاده اش را از دست ندهید. در تابستان آب رودخانه برای شنا و آب تنی به مقدار کافی گرم است اما در برخی قسمت های رودخانه جریان آب بسیار قوی است. هنگام قدم زدن در راستا دلپذیر رودخانه، به روستای بِخوو می رسید که کلیسای سبک آرت نوو که پُلِنُف در سال 1904 ساخته است، توجه تان را جلب می نماید. کمی دورتر و در همان راستا، در دهکده پُدمُکلوو یک کلیسای جالب با سبک معماری ایتالیایی وجود دارد که محل برگزاری جشنواره سالانه موزیک قرون وسطایی با استفاده از سازهای آن دوره است.

راستاهای دسترسی به جاهای تماشای

آرامش و زیبایی را کنار رودخانه پلنوو تجربه کنید

برای این سفر متفاوت و لذت بردن از جاذبه های گردشگری مسکو ، از ایستگاه قطار کورسک مسکو قطاری به مقصد سِرپوخُو سوار شوید و از آن جا هم تاکسی و اتوبوس برای تاروسا و پُلِنُوو وجود دارد. اگر گواهینامه بین المللی دارید می توانید از مسکو اتومبیل کرایه کنید و به شیوه دلخواه تان به این ناحیه سفر کنید. اگر فرصت کردید به بخش تاریخی شهر سِرپوخُو هم سر بزنید. میدان اصلی شهر پر از کافه های دنج و زیباست. در کافه ماتریونا که کافه ای خانوادگی است می توانید غذاهای سنتی روسی میل کنید و راستاتان را به طرف بهشت گمشده ادامه دهید.

سرگرمیات مسکو و شکم گردی

تاروسسکویه ورِمیا کافه ای است که به خاطر بلینی یا همان پنکیک روسی اش معروف است

تجربه سفر به روسیه بدون سر زدن به رستوران های محلی کامل نمی گردد و سفر متفاوت به مسکو هم بدون چشیدن خوراکی های محلی و سر زدن به پاتوق های خوراکی چیزی کم دارد. خوراکی بخش مهمی از سرگرمیات مسکو است و جاذبه های گردشگری مسکو بدون امتحان کردن غذاهای خوشمزه محلی چیزی کم دارد.

برای یک شکم گردی متفاوت کجا برویم؟

در فاصله 5 کیلومتری ملک پُلِنُف، رستوران مارک و لِو قرار گرفته است که آنچه در فرهنگ غذایی فضاهای خاص و هنری مسکو مورد پسند است را به شما ارائه می دهد. مزیت این رستوران به جز فضای بسیار دلنشین و غذاهایی با طعم بی نظیر و فراموش نشدنی، این ست که از تولیدات غذایی محلی حمایت می نماید و مواد اولیه موردنیازش را تازه از مزرعه های مجاور تهیه می نماید. ماهی خاویاری پخته شده روی هیزم همراه با کواس خانگی (نوشیدنی سنتی روسی که از چاودار تهیه می گردد) را حتما امتحان کنید.

تاروسسکویه ورِمیا هم کافه ای است که به خاطر بلینی یا همان پنکیک روسی، عالی و خوشمزه اش و مجموعه ساعت های دوره شوروی، معروف است. چِبورشنایا که برای چِبورِکی یا همان پیراشکی گوشت تاتار و پِلمِنی هایش مشهور است، جایی خوب برای خوردن یک وعده غذای ساده و مقرون به صرفه است.

اقامتگاه های بهشتی در قلب بهشت

اتاق ناهارخوری خانه واسیلی پُلِنُفِ نقاش در پلنوو

اگر دوست دارید جایی اقامت کنید که حال و هوای هنری داشته باشد، هتل ییلاقی بُلُتوو داچا که در دهکده دوُریانینوو قرار گرفته است، برترین گزینه است؛ جایی که حتی در میان مراکز سرگرمیی مسکو یک جای متفاوت به شمار میرود. در این عمارت چوبی آبی رنگ که به سبک باغ آلبالوی چخوف و فرهنگ هنری معاصر مسکو دکور شده، درکنار هنرمندانی که سخت مشغول کارهایشان هستند، می توانید از فضا و وعده های غذایی دلپذیر که با محصولات مزرعه مارک و لِو آماده می شوند، لذت ببرید. اگر قصد دارید شب را هم در این منطقه بهشتی اقامت کنید، اتاق های زیبایی در طبقه دوم وجود دارد. در این صورت یک سرگرمی متفاوت را در میان سرگرمیات مسکو برای خود انتخاب نموده اید و از جاهای تماشای روسیه و جاذبه های گردشگری روسیه به شکل خاصی لذت برده اید.

هاستل دوبرووسکی هم یکی دیگر از پیشنهادات ما برای اقامت در این منطقه زیباست. برای هر شب اقامت در این مهما ن خانه که فضایی اسرارآمیز و شبیه به هزارتو دارد، در اتاق های یک تخته و دو تخته باید به ترتیب 1000 و 1200 روبل بپردازید.

اقامت در یک جای لوکس

اگر ترجیح می دهید در جایی لوکس تر و با امکانات بیشتر اقامت کنید، پیشنهاد ما اقامتگاه-اسپای بومگردی ولنا ست که خارج از تاروسا قرار گرفته است. طراحی این ساختمان با داشتن استخرهای روباز و روبسته، مجموعه اسپای بزرگ با دو نوع سونای فنلاندی و روسی و حمام ترکی و غار یخ، طوری است که اقامت در یک داچای کلاسیک و راحتی اقامتگاه مدرن را همزمان تجربه کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2085

به "تور روسیه: جاهای دیدنی روسیه : تفریحات مسکو و یک سفر متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: جاهای دیدنی روسیه : تفریحات مسکو و یک سفر متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید