حذف یک هزار و 100 کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور

به گزارش مجله عکسفا، عمو عابدینی گفت: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که جوان ما مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پشت سر بگذارد اما شغلی نداشته باشد.

حذف یک هزار و 100 کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود یک هزار و 100 کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد که هیچ شغلی برای آن وجود نداشت، از دفترچه کنکور حذف شد.

به گزارش ایرنا، قاسم عمو عابدینی شامگاه پنجشنبه در جمع هیات رئیسه دانشگاه مازندران در بابلسر اعلام کرد: اگر بعضی از دانشگاه ها همچنان اصرار بر برقراری این کد رشته محل ها را داشته باشند در دفترچه جلوی این رشته ها با علامت قرمز تعیین می کنیم که برای این رشته، شغلی وجود ندارد و اگر تحصیل نمایند، بیکار می شوند.

وی گفت : رشته هایی که در زمینه اشتغال مسئله ای ندارند با علامت سبز در دفترچه تعیین است و ظرفیت آنها هم اعلام می گردد.

وی ادامه داد : رشته هایی که صنعت اعلام احتیاج نموده باشد و شغل برای آنها وجود داشته باشد ظرف مدت سه ماه برای دانشگاه ها مجوز صادر خواهد شد.

معاون وزیر علوم گفت : باید در دانشگاه ها ریل گذاری تازه صورت بگیرد و تحصیل رشته های دانشگاهی را در راستای اعلام احتیاج جامعه و اشتغال برقرار کنیم.

وی اضافه نمود : در پنج سال آینده دانشگاه های جهان در تمامی رشته های نظری و بخشی از رشته های عملی مدرک تحصیلی و شغل تضمینی ارائه می نمایند.

عمو عابدینی گفت: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که جوان ما مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پشت سر بگذارد اما شغلی نداشته باشد.

وی گفت: طرح تحول در آموزش عالی در دانشگاه های کشور باید با موضوع استانی انجام گردد.

وی ادامه داد : هر استان باید با مشارکت دانشگاه های تعیین احتیاجها را رصد کند و رشته دانشگاهی را که زمینه اشتغال آن فراهم است معرفی نمایند.

معاون وزیر علوم گفت : طرح تجمیع دانشگاه های دولتی در 20 شهرستان کشور شروع شد که تمامی دانشگاه های دولتی زیر نظر یک دانشگاه دولتی فعالیت خواهند داشت.

عمو عابدینی گفت: در امسال رتبه های زیر 200 در علوم پایه در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی که پذیرفته شدند تا مقطع دکتری تحصیل و عضو هیات علمی خواهند شد.

معاون وزیر علوم اضافه نمود : این دانشجویان نخبه در زمان تحصیل هم حقوق دریافت می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2237

به "حذف یک هزار و 100 کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف یک هزار و 100 کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید