خبرنگاران مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و فارس راه اندازی می گردد

به گزارش مجله عکسفا، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت:در راستای تحقق گردشگری سلامت، بدنبال این هستیم تا با استان های یزد و فارس بتوانیم مثلث طلایی گردشگری را راه اندازی کنیم.

خبرنگاران مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و فارس راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، عباس رضایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح 2 طرح توسعه فرودگاهی در اصفهان که با دستور رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه نمود: اقدامات اولیه، کارهای نرم افزاری و نوگرایانه بسیاری با همکاری معاون هماهنگی امور مالی استانداری و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان در زمینه مثلث گردشگری اجرا شده است.

وی گفت: برنامه ریزی بسیاری برای راه اندازی گردشگری سلامت با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان انجام شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

استاندار اصفهان ادامه داد: نخستین کنفرانس مثلث طلایی گردشگری، هفته گذشته بین سه استان یزد، فارس و اصفهان برگزار گردید و به نتایج خوبی در این زمینه رسیدیم و قرار شد نشست سه جانبه ای بین استانداران و شهرداران این سه استان برگزار گردد.

پنجشنبه هفته گذشته نشست مثلث گردشگری اصفهان، یزد، شیراز بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییسان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و معاونان استاندار سه استان تشکیل شد تا مقدمه تشکیل جلسه اصلی با حضور استانداران باشد.

رضایی اضافه نمود: از مجمع نمایندگان اصفهان تقاضای همکاری در زمینه تحقق مثلث طلایی گردشگری بین سه استان را داریم.

رضایی گفت: شیوع کرونا خسارت زیادی به گردشگری استان های فارس، یزد و اصفهان وارد کرد اما بیشترین زیان ناشی از شیوع این ویروس بین استان های مختلف کشور به گردشگری اصفهان وارد شده است.

وی اعلام کرد: برنامه ریزی های خوبی برای برگزاری اصفهان 2020 در زمینه گردشگری سلامت اجرا شده بود اما شیوع ویروس کرونا، همه این برنامه ها را برهم ریخت.

طرح اصفهان 2020 در نظر داشت تا با اخذ دیدگاه های فعالان گردشگری و شهروندان، این شهر را تا سال2020 در جهت توسعه مبتنی بر ظرفیت های گردشگری قرار دهد. این طرح در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدفگذاری شده و بر توسعه پایدار شهری و توسعه فراصنعتی اصفهان تأکید دارد.

استاندار اصفهان همچنین گفت: زحمات بسیاری برای راه اندازی پرواز مُختص اصفهان اجرا شده اما بدلیل بروز مشکلاتی از جمله شیوع کرونا، هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی اضافه نمود: بدنبال این هستیم که تا خاتمه آذر سالجاری هر یک ساعت یک پروازی را در جهت اصفهان - تهران برقرار کنیم.

رضایی اضافه نمود: گردشگران و مسافران نباید برای پرواز به تهران و بازگشت به اصفهان بیش از یک ساعت معطل شوند و در این پیوند، اقدامات و مذاکرات مقدماتی با 2 ایرلاین اجرا شده است.

وی گفت: بطور قطع باید سوبسیدی(یارانه) را در این زمینه بدهیم اما ارائه این طرح در رونق و توسعه مالی و گردشگری استان بسیار موثر است .

استاندار اصفهان اعلام نمود: صاحبان سرمایه، گردشگران و اصفهانی ها بیش از یک ساعت برای پرواز به تهران و بازگشت به اصفهان منتظر نخواهند بود.

استاندار اصفهان اعلام نمود: شرایط پیشین فرودگاه اصفهان بعنوان شهر گُنبدها و آثار تاریخی برای پروازهای خارجی بسیار بد بود.

وی توضیح داد: سالن ترمینال پروازهای بین المللی در گذشته بگونه ای بود که سنخیتی با کرامت انسان ها و مُستقبلین در فصول مختلف سال نداشت اما امروز فضای خوب و مناسبی فراهم شده است.

2 مشکل اصلی برای توسعه باند فرودگاه اصفهان

استاندار اصفهان گفت: با پیگیری بسیار مُقرر بود حدود 400 هکتار زمین برای توسعه باند فرودگاه اصفهان الحاق گردد و مراحل زیادی از این کار هم طی شده است که وزارت راه و شهرسازی و یا شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران باید پیگیری های تکمیلی را در این زمینه انجام دهد تا مشمول بند د گردد و هرچه سریعتر این زمین ها به فرودگاه الحاق پیدا گردد.

وی ادامه داد: در صورت الحاق این زمین ها، فرودگاه اصفهان بعنوان سومین فرودگاه عظیم کشور و از نظر حجم پروازها پنجمین فرودگاه کشور خواهد شد.

رضایی با تاکید براینکه باید هرچه سریعتر این 400 هکتار را برای توسعه باند به فرودگاه اصفهان اضافه گردد، اعلام نمود: امروز همه زیر ساخت های لازم در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان فراهم شده است و بعنوان نخستین فرودگاه پشتیبان فرودگاه امام خمینی(ره) تهران محسوب می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر طرح الحاق این 400 هکتار زمین به فرودگاه اصفهان محقق گردد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به افتتاح آزادراه کنار گذرشرق گفت: مهمترین مزیت بهره برداری این آزادراه کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه هیچ مساله ای مهمتر از توجه به سلامت مردم نیست، توضیح داد: سال گذشته تنها 24 روز هوای پاک در شهر اصفهان داشتیم اما بطور قطع افتتاح این آزادراه به کاهش آلودگی هوا و افزایش روزهای پاک این کلانشهر یاری خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، امروز بهره برداری همزمان از 10 پروژه فرودگاهی، 63 کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، 97 کیلومتر از کُریدور عظیمراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان به ارزش سه هزارو 143 میلیارد تومان با حضور رییس جمهوری در سراسر کشور شروع شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1297

به "خبرنگاران مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و فارس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و فارس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید