خبرنگاران 25 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای ICT کردستان پرداخت شد

به گزارش مجله عکسفا، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال 96 و با آغاز اجرای طرح تکاپو، تا به امروز 25 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه ICT در این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 25 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای ICT کردستان پرداخت شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

فردین سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 23 متقاضی (طرح) در قالب اشتغال پایدار روستایی 14 میلیارد و 300 میلیون ریال و در حوزه مشاغل خانگی نیز 62 طرح هفت میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در طرح اشتغال فراگیر هم یک متقاضی یک میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت کرده است، اضافه کرد: در قالب وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات نیز به چهار طرح 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: از سال 96 و با آغاز اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) تا به امروز 75 میلیارد و 780 میلیون ریال توسط نهادهای مختلف توسعه اشتغال بخش خصوصی استان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

سعیدی اضافه کرد: با این میزان سرمایه گذاری 108 شغل، 30 تیم کسب و کار جدید ایجاد و 95 تیم قبلی نیز توسعه داده شد ضمن اینکه با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط نهادهای تکاپو رسته فناوری اطلاعات 70 دوره آموزشی با هدف افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی و ورود به بازار کار برای 921 نفر برگزار شد.

وی گفت: این وزارتخانه پرداخت حدود 46 میلیارد ریال مشوق مالی را برای توسعه نهادهای پشتیبان کسب و کار کردستان با موضوع تجهیز این نهادها و توسعه آموزش های مهارتی را در سال 96 مصوب کرد که 25 درصد آن معادل 11 میلیارد و 650 میلیون ریال به دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات برای توسعه کسب و کارهای حوزه ict در استان پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تاکید کرد: 6 میلیارد و 650 میلیون ریال از این مبلغ به تجهیز نهادهای پشتیبان کسب و کار اختصاص پیدا کرده و مبلغ پنج میلیارد ریال از محل این اعتبارات به هشت نهاد و با هدف توسعه آموزشهای مهارتی اختصاص یافت.

سعیدی اضافه کرد: مبلغ پنج میلیارد ریال برای توسعه آموزش های مهارتی مرکز تولید گیم - انیمیشن و محتوای دیجیتال شهرستان های سنندج، مریوان، سقز، مرکز نوآوری تولید اپلیکیشن، مرکز بین المللی نرم افزارهای برون سپاری، توسعه رسانه های اینترنتی، مرکز نوآوری و فناوری سلامت کردستان و فروشگاه اینترنتی محصولات زندانیان و گروه های خاص اجتماعی هزینه شده است.

وی به 23 مورد ثبت نام و درخواست تسهیلات طرح نوآفرین (از طریق سامانه ایران کارفا) از سال 96 تا به امروز اشاره کرد و گفت: برگزاری 1500 نفر - ساعت آموزش برای 56 نفر در قالب طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح و برگزاری 30 دوره آموزشی و یک رویداد کارآفرینی و یک بوت کمپ آموزشی در قالب طرح توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات ایران، از دیگر عملکردهای وزارت ارتباطات در حوزه اشتغال است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و 268 هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و 461 روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران 25 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای ICT کردستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 25 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای ICT کردستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید