داعش به دنبال حمله به جهانگردان روسی در تایلند است

به گزارش مجله عکسفا، سازمان امنیت روسیه از برنامه ریزی گروه تروریستی داعش برای حمله به جهانگردان این کشور در تایلند اطلاع داد.

داعش به دنبال حمله به جهانگردان روسی در تایلند است

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مقامات روسیه هشدار داده اند که گروه تروریستی داعش به دنبال حمله به دنیاگردان روسی در کشور تایلند است.

امروز آدینه رسانه های تایلند به نقل از پلیس این کشور گزارش کردند که گروهی متشکل از ده نفر سوری وابسته به داعش وارد تایلند شده است و اعضای آن در نظر دارند به منافع و شهروندان روسیه در این کشور حمله نمایند. با نزدیک شدن ایام کریسمس، بر شمار دنیاگردان روسی در تایلند افزوده می گردد.

سازمان امنیت فدرال روسیه با ارسال نامه ای به پلیس تایلند اطلاع داده که اعضای این گروه بین روزهای 15 تا 31 اکتبر به طور جداگانه وارد تایلند شده و به شهرهای مختلف این کشور رفته اند. براساس این گزارش، چهار نفر از این افراد به شهر پاتایا، دو نفر به پوکت، دو نفر به بانکوک و دو تن دیگر به نقطه ای نامعلوم رفته اند.

این سازمان منظور از عملیات این گروه را هدف قرار دادن شهروندان روسی و اتحاد روسیه و تایلند عنوان نموده است.

طی سال گذشته میلادی، بیش از یک میلیون و ششصد هزار شهروند روسی به تایلند سفر کردند که بیش از بازدیدنمایندگان هر کشور دیگری اروپایی بود. معمولا در طول تعطیلات کریسمس و سال نو، شمار بازدیدنمایندگان روسی از تایلند به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

تایلند همچنین مقصد دنیاگردان بسیاری دیگر از کشورهای دنیا است که به خصوص در طول تعطیلات کریسمس به این کشور سفر می نمایند. انتشار خبر برنامه ریزی داعش برای انجام عملیات مسلحانه در این کشور می تواند باعث نگرانی چند صد هزار مسافر خارجی گردد.

پلیس تایلند به دنیاگردان خارجی اطمینان داده که خطری متوجه آنان نیست و تمهیدات امنیتی لازم برای حفاظت از مناطق مورد بازدید آنان به اجرا گذاشته شده است.

روسیه که متحد اصلی حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه محسوب می گردد در سرانجام ماه سپتامبر اعلام نمود عملیات هوایی علیه مواضع داعش را در سوریه شروع می نماید هر چند گروه های دیگر مخالف حکومت سوریه گفته اند که در این مدت، هواپیماهای روسی عمدتا مواضع آنان را هدف قرار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 424

به "داعش به دنبال حمله به جهانگردان روسی در تایلند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش به دنبال حمله به جهانگردان روسی در تایلند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید