معرفی تعدادی از طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

به گزارش مجله عکسفا، بسیار اتفاق اتفاده است که گردشگران برای استفاده بهینه از زمان و هدر ندادنش جهت رسیدن به مقصد مورد نظرشان از مسیرهای پروازی و خطوط هوایی مختلف بهره گرفته اند و در واقع، با کمی هزینه بیشتر عنصر زمان را برای خود و دیگر همراهان در طول سفر کوتاه یا بلند مدتشان ذخیره نموده اند. جا به جایی هوایی امروزه یکی از اصلی ترین شاخص های ناوگان حمل و نقل بین المللی در اقصی نقاط دنیا محسوب می گردد و با اینکه به ندرت می توان مقصدی را در این عالم خاکی پیدا کرد که هیچ پروازی به سوی آن انجام نگردد، اما خبرنگاران توانسته تا تعدادی از طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را که نه هواپیمایی قادر است بصورت مستقیم به آن پرواز کند و نه تا به امروز پروازی اتصالی برای آن در نظر گرفته شده را برایتان گردآوری نماید. شرکت هواپیمایی کانتاس در چهاردهم نوامبر سال 2019 میلادی تصمیم گرفت تا بار دیگر پرواز مستقیم و بدون وقفه هیترو لندن به طرف سیدنی را که در سال 1989 انجام گرفته را تکرار نماید و اکنون نیز این کمپانی استرالیایی سخت در حال آماده سازی شرایط لازم برای انجام این پرواز 17 هزار کیلومتری بر فراز آسمان تا سال 2022 هست. ناگفته نماند طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا از سوی شرکت هوایی و تحلیلی OAG مورد آنالیز قرار گرفته اند.

معرفی تعدادی از طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

سیدنی - پاریس

از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا بایستی به راستا تقریبا 17000 کیلومتری سیدنی به طرف پاریس و بالعکس اشاره نماییم که در حال حاضر، این سفر هوایی از سوی شرکت های هواپیمایی کانتاس، لوفت هانزا و همچنین ایر فرانس بصورت غیر مستقیم ترتیب داده می شود.

لس آنجلس - هوشی مین

راستا هوایی میان دو شهر لس آنجلس از آمریکا و هوشی مین از کشور ویتنام یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا با فاصله هوایی 13146 کیلومتری بحساب می آید که البته می توان با استفاده از بوئینگ 787 و همچنین ایرباس A350 بصورت مستقیم این مسافت هوایی را طی کرد، منتها به شرطی که صرفه اقتصادی هم برای مسافران و هم برای شرکت های هواپیمایی مربوطه داشته باشد. حقیقتش را بخواهید تا ماه ژانویه سال 2019 میلادی طبق آمار مستند، چیزی نزدیک به 270 هزار نفر مسافر میان شهرهای لس آنجلس و هوشی مین جا به جا شده اند که البته این سفر عموما بصورت اتصالی و به وسیله کانال پروازی کشورهای چین یا ژاپن صورت گرفت و اکنون به گفته یکی از اعضای OAG، تحقیقات مفصل و جامعی از سوی تیم برنامه ریزی این کمپانی در حال اجرا هستند که آیا ترتیب دادن یک پرواز مستقیم از لس آنجلس به طرف هوشی مین و یا بالعکس می تواند درست باشد یا اصلا آیا مسافران خطوط هوایی حاضرند در ازای پرداخت مبلغی بیشتر بدون کشور واسطه به مقصد خود در شهرهای نامبرده شده سفر کنند یا نسبت به افزایش قیمت چنین بلیت هوایی از خود واکنش نشان می دهند؟!

کالیفرنیا - بانکوک

در صندلی بعدی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا باز هم باید به سفر هوایی میان دو نقطه پرمخاطب دنیا یعنی ایالات متحده و پایتخت کشور تایلند اشاره نماییم. مسافت هوایی بین ایالت کالیفرنیا تا شهر بانکوک که درست در بخش شرقی قاره آسیا واقع شده، چیزی بالغ بر 13300 کیلومتر هست که این راستا هوایی همه ساله با استقبال پرشور بیش از 250 هزار جهانگرد و مسافر روبرو می شود.

لندن - بریزبن

سفر هوایی میان لندن و بریزبن نیز از جمله طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا بحساب آورده می شود که سالیان زیادی است مسافران این خط هوایی چاره ای جز استفاده از یک فرودگاه اتصالی برای رسیدن به مقصد خود ندارند. پیشترها ایرلاین کانتاس و بریتیش ایرویز میان هیترو لندن و شهر بریزبن بودند که این سفر هوایی را ترتیب می دادند و امروزه هیچ کدام از آن ها حاضر به پیاده کردن مسافران خود در فرودگاه شهر بریزبن نیستند و شرکت هواپیمایی کانتاس مسافران خود را میان شهر پرت یا سنگاپور پیاده می نماید و بریتیش ایرویز نیز مدت هاست که به غیر از بزرگترین شهر استرالیا یعنی سیدنی هیچ پرواز دیگری را به خاک کشور استرالیا ترتیب نمی دهد.

هوشی مین - سانفرانسیسکو

یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا که تا به امروز پرواز مستقیمی برای آن در نظر گرفته نشده، اما به احتمال زیاد بزودی شاهد انجام یک پرواز مستقیم از خطوط فعال هوایی میان کشورهای ویتنام و ایالت متحده آمریکا برای آن خواهیم بود، خط پروازی بین شهرهای هوشی مین و سانفرانسیسکو بوده که سالانه چیزی نزدیک به 171 هزار جهانگرد و مسافر از آن استقبال می کنند و چنانچه ایرلاین های دنیا بتوانند پرواز مستقیم و بدون توقفی را برای آن ترتیب دهند، راستا هوایی این دو شهر از نظر زمانی 40 دقیقه و از نظر مسافتی نیز 530 کیلومتر کوتاهتر می شود که قطعا از سوی مسافران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نیویورک - داکا

راستا طولانی بعدی مربوط به مسافت هوایی میان فرودگاه جان اف کندی از ایالت نیویورک و همچنین فرودگاه اصلی شهر داکا می شود که اگر پرواز مستقیمی برای آن در نظر گرفته شود، مسافت این دو نقطه با عبور از آسمان شمالگان تا 12700 کیلومتر کاهش پیدا می نماید.

فرانکفورت - سیدنی

کسی نمی داند شاید روزی فرا برسد که ایرلاین های لوفت هانزا، ایر فرانس و همچنین کانتاس بصورت مستقیم پروازی از سوی فرودگاه فرانکفورت تا بزرگترین شهر استرالیایی ها یعنی سیدنی را انجام دهند و مسافت آسمانی این دو نقطه جذاب و جهانگرد پسند دنیا را کوتاهتر از قبل کنند.

پاریس - بالی

نمی شود حرف از خطوط شلوغ و پر مسافر دنیا زد و هیچ نامی از پایتخت عشق و احساس دنیا یعنی پاریس نزد! طبق مطالعات شرکت هوایی OAG راستا هوایی میان شهرهای پاریس و جزیره بالی در کشور اندونزی یکی دیگر از طویل ترین راستاهای پروازی است که البته می توان برای این مسافت هوایی 12400 کیلومتری، به فکر ایجاد یک خط پرواز مستقیم بود، زیرا هم از مسافران زیادی برخوردار است و هم می تواند توجیه اقتصادی و منافع اقتصادی زیادی را برای ایرلاین قدم برداشته در این راه به همراه داشته باشد.

بانکوک - نیویورک

به فهرست طولانی ترین راستاهای هوایی دنیا باز هم باید یک سفر هوایی دیگر از ایالات متحده آمریکا به یکی از نقاط شرقی قاره کهن یا بالعکس را اضافه نماییم. سفر میان نیویورک و بانکوک یکی از داغ ترین خطوط هوایی دنیا بوده که سالانه نزدیک به 140 هزار پرواز میان این دو نقطه بصورت غیرمستقیم رد و بدل می شوند که شاید روزی با انجام یک پرواز مستقیم و بدون اتصال، این راستا هوایی نیز چه به لحاظ زمانی و از بعد مسافتی کوتاهتر شود.

سیدنی - بیروت

آخرین راستا پرواز طولانی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم داشت، پرواز هوایی میان سیدنی و بیروت بوده که از فاصله هوایی 14000 کیلومتر نیز برخوردار است و معمولا جهانگردان و مسافران می توانند برای پیمودن این راستا از هواپیما بوئینگ 787 استفاده کنند. بد نیست بدانید شمار زیادی از مردم لبنان ساکن سیدنی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 897

به "معرفی تعدادی از طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید