دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند

به گزارش مجله عکسفا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پیشنهاد این دانشگاه به دولت این است که در راستای مهارتی کردن دانشجویان 30 درصد از شهریه آنها را در برخی از رشته های مورد احتیاج خود در برخی از مناطق مورد تائید پرداخت کند.

دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه این دانشگاه به دولت پیشنهاد می نماید 30 درصد از شهریه دانشجویان مهارتی را بپردازد، گفت: یکی از گام هایی که ما برای دانشجویان برداشته ایم این است که دولت برای بعضی از رشته های تحصیلی مورد احتیاج خود در بعضی از مناطقی که معین می نماید، 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند چرا که این اتفاق می تواند به عنوان یک راه برون رفت از مشکل بیکاری در راستای کارآفرینی مفید واقع گردد.

پرداخت 30 درصد از شهریه دانشجویان

وی اضافه نمود: دانشگاه علمی کاربردی سال گذشته در کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس موضوع پرداخت 30 درصد از شهریه دانشجویان را عنوان نموده که مصوب شد و در کمیسیون تلفیق در مرحله اول به تصویب رسید، اما در مرحله بعد به علت شرایط مالی کشور و کمبود بودجه این پیشنهاد تایید نشد. این در حالی است که سال جاری با رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس صحبت کردیم که احتمال تصویب این پیشنهاد زیاد است.

برنامه ششم توسعه می گوید 30 درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی مهارتی باشند

امید توضیح داد: طرح پیشنهاد دانشگاه علمی کاربردی به مجلس شورای اسلامی این است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که می گوید 30 درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی مهارتی باشند، بر همین اساس با توجه به اینکه اکنون با کاهش دانشجو در سطح دانشگاه ها روبرو هستیم که تعداد آنها به 3 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است که در نتیجه 30 درصد از این تعداد یک میلیون دانشجو می گردد که در این رابطه باید بگویم جمعیت دانشجویان مهارتی کشور اکنون کمتر از 15 درصد است که برای رسیدن به 30 درصد طبق قانون برنامه ششم توسعه باید دانش مهارتی زیاد گردد.

برای افزایش دانشجوی مهارتی ظرفیت وجود دارد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای افزایش دانشجوی مهارتی احتیاجمند وجود ظرفیت در دانشگاه ها و استقبال دانشجویان هستیم که در حال حاضر ظرفیت وجود دارد. درواقع اکنون دانشگاه علمی کاربردی به تنهایی همه یک میلیون نفر را در دانشگاه پذیرش نموده است که البته دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در کنار ما فعالیت های خوبی را در مورد مهارتی کردن دانشجویان انجام می دهد.

دولت برای بعضی از رشته های مورد احتیاج خود طرح حمایتی بگذارد

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی استقبال نمی نمایند، بالا بودن هزینه های تحصیل است که در این رابطه ما از دولت درخواست کردیم برای بعضی از رشته های مورد احتیاج خود در بعضی از مناطقی که معین می نماید، برای تعداد مشخصی از دانشجویان طرح حمایتی بگذارد، به طوری که حدود 30 درصد از شهریه آنها را پرداخت کند که این عدد برای کل کشور عدد بسیار بزرگی نیست. به این معنا که تعداد دانشجویان در حدی است که دولت می تواند به راحتی آنها را تحت حمایت قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 642

به "دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید