دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/کرماناستاندار کرمان با اشاره به بازدیدهای سفرا و رایزن های مالی از بخشی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان در شهرستان های سیرجان و رفسنجان اعلام کرد: خوشبختانه امروز دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است و می توانیم مذاکرات و تعاملات خوبی در این خصوص با کشورهای مختلف داشته باشیم هر چند که نتوانستیم همه ظرفیت های استان را به مهمانان نشان دهیم اما بازخوردهای خوبی را تاکنون در این راستا از سوی این سفرا و رایزنان مالی کشورهای شرکت کننده در این برنامه، گرفته ایم.

دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی امروز دهم آبان ماه در نشست آنالیز پتانسیل های توسعه روابط مالی فرامرزی در کرمان با حضور تعدادی از سفرا و رایزنان مالی کشورهای خارجی و معاون مالی وزارت امور خارجه گفت: بعضی از سفرا و میهمانان گرامی احساسات و نظرات خود را بعد دیدن شهرستان های سیرجان و رفسنجان توییت نموده و از میزبانی استان کرمان تشکر نموده بودند که من هم به نوبه خود از مهمانانمان در این خصوص تشکر کنم.

وی با اشاره به بازدیدهای سفرا و رایزن های مالی از بخشی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان در شهرستان های سیرجان و رفسنجان اعلام کرد: خوشبختانه امروز دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است و می توانیم مذاکرات و تعاملات خوبی در این خصوص با کشورهای مختلف داشته باشیم هر چند که نتوانستیم همه ظرفیت های استان را به مهمانان نشان دهیم اما بازخوردهای خوبی را تاکنون در این راستا از سوی این سفرا و رایزنان مالی کشورهای شرکت کننده در این برنامه، گرفته ایم.

استاندار کرمان گردشگری را یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان دانست و اعلام کرد: یک سوم آثار ثبت جهانی کشور در کرمان جای دارند و حتی بعضی از کشورها تعداد آثار ثبت جهانی آنها کمتر از استان کرمان است که این موضوع نشان دهنده ظرفیت گردشگری این خطه از کشور است.

وی پروازهای مستقیم و تورهای گردشگری را از راهکارهای گسترش گردشگری استان کرمان برشمرد و اعلام کرد: استان کرمان ظرفیت های صادراتی بسیار خوبی دارد به طوری که در بخش های کشاورزی (پسته، خرما، گل محمدی، گیاهان داوریی و ...)، صنایع دستی(قالی کرمان، گلیم شیرکی پیچ و ...)، صنایع معدنی(فولاد، مس و آهن و زغالسنگ) و ... پتانسیل های خوبی برای برقرای مراودات مالی با کشورهای مختلف را دارد و در مقابل نیز استان کرمان نیازهایی دارد که می توانیم با صادرات و واردات تعاملات خوبی با کشورهای مختلف داشته باشیم.

فدایی با اشاره به وجود مناطق ویژه مالی در استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون نیز سرمایه گذاری مستقیم کشورهای خارجی در استان کرمان را داریم که نمونه آنها را می توان در کارخانه فروکروم رفسنجان و مجموعه خودروسازی ارگ جدید بم مشاهده کرد همچنین در بحث آموزش و پژوهش نیز با توجه به وجود دانشگاه های مطرح کشور در استان کرمان، می توانیم تعاملات خوبی در بحث نانو تکنولوژی، طرح های صنعتی و معدنی و سلول های بنیادی و ... با جهان داشته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتایج خوبی از این جلسه و سفر را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 468

به "دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دید خوبی نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان به وجود آمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید