دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟

به گزارش مجله عکسفا، دیپ فیوژن (Deep Fusion) یک سیستم پردازش تصویر است که اپل اولین با آیفون های 11 معرفی کرد و اینجا می خواهیم درباره نحوه عملکردش صحبت کنیم.

دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟

هنگامی که در حال آزمایش دوربین آیفون خود هستید؛ ممکن است متوجه چند مود مختلف یا فیلترهایی شوید که کمک می کنند ظاهر عکس های خود را تغییر دهید. چندین ویژگی مهم در پس زمینه این مودها کار می کنند و در داخل اپلیکیشن دوربین نیز به آن ها اشاره ای نشده است که مهم ترین آن فناوری دیپ فیوژن است.

این ویژگی با عرضه سری آیفون 11 در سال 2019 معرفی شد. فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی جهانی محصول اپل، این فناوری را در زمان رونمایی به این صورت توصیف می کند:

این فناوری 9 تصویر می گیرد. وقتی هنوز کلید شاتر را فشار نداده اید؛ 4 تصویر کوتاه و 4 تصویر در یک ثانیه گرفته می شود. هنگامی که دکمه شاتر فشار داده می شود؛ یک نوردهی طولانی مدت انجام شده تا یک تصویر بلند ثبت و سپس تنها در یک ثانیه، موتور عصبی، ترکیبی از تصاویر بلند و کوتاه گرفته شده را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین را از میان آن ها انتخاب می کند. پیکسل به پیکسل، همه پیکسل های عالی در تصاویر را انتخاب کرده و با بررسی و انتخاب 24 میلیون پیکسل، سراغ بهینه سازی جزئیات و نور کم و … می رود. این اولین بار است که یک موتور عصبی، مسئول تولید تصویر خروجی است. این علم دیوانه وار عکاسی محاسباتی است.

به طور مختصرتر، اپل در بیانیه مطبوعاتی خود، فناوری دیپ فیوژن را به صورت زیر معرفی می کند:

Deep Fusion از یادگیری ماشینی پیشرفته ای برای انجام پردازش پیکسل به پیکسل عکس ها، بهینه سازی بافت ها، جزئیات تصویر و سوژه و نویز در هر بحش از تصویر استفاده می کند.

باید متوجه شده باشید که جزئیات یک تصویر با استفاده از دیپ فیوژن، تا حد بسیار چشم گیری بازتولید می شوند؛ حتی در هنگامی که یک عکس چالش برانگیز ثبت کردید. مثال های ارائه شده از طریق اپل، از جمله تصویر بالا، سوژه های چالش برانگیز و چند بافتی مانند بلوز پشمی و پوست را زیر نوری کمتر از حد نرمال، بسیار ایده آل نشان داده و این تصویر را به یک عکس با عظمت و با شکوه تبدیل می کند.

ویژگی دیپ فیوژن برای تنظیمات داخلی دوربین و محیط های با نوردهی میانه، بسیار مفید است و به طور اتوماتیک استفاده می شود. همان طور که بالا اشاره کردیم؛ در اپلیکیشن دوربین آیفون خود، مود یا کلیدی به نام Deep Fusion پیدا نخواهید کرد و حتی یک سوئیچ ساده برای روشن یا خاموش کردن آن وجود ندارد.

سایت ورج به نقل از یکی از سخن گوهای اپل می گوید: این بسیار عمدی است؛ چون نمی خواهند مردم درباره چگونگی گرفتن بهترین عکس فکر کنند. ایده این است که دوربین خودش همه چیز را برای شما مرتب می کند.

کدام مدل های آیفون از فناوری دیپ فیوژن پشتیبانی می کنند؟

اسمارت فون های زیر از اپل دارای فناور دیپ فیوژن هستند:

آیفون 11

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 12

آیفون 12 مینی

آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو مکس

آیفون 13

آیفون 13 مینی

آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو مکس

آیفون SE 3

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2015

به "دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید