ذهنیت مردم درباره مسکن مهر اشتباه است

به گزارش مجله عکسفا، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از یکسال و نیم پایانی عمر دولت در حالی آغاز شد که با بی اعتمادی مردم روبرو بود، گفت: دلیل آن قضاوت های نادرست است که میراث گذشته بود.

ذهنیت مردم درباره مسکن مهر اشتباه است

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با متولیان مسکن در استان اصفهان اذعان داشت: طرح اقدام ملی مسکن از یکسال و نیم سرانجامی عمر دولت در حالی شروع شد که با بی اعتمادی مردم روبرو بود. افکار عمومی آنچنان که باید و شاید در مورد این طرح قانع کردن نشده بود و دلیل آن قضاوت های نادرست در مورد طرح مسکن مهر است که میراث گذشته بود.

وی ادامه داد: مردم گمان داشتند که این طرح پروژه ای حاشیه دار است که ممکن است با بحران روبرو گردد اما این طرح با استراتژی و تصمیم گیری قوی به مرحله اجرا در آمد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ذهنیت های ایجاد شده درباره مسکن مهر اشتباه است، عنوان داشت: اکثریت پروژه های مسکن مهر در همان سال های ابتدایی دولت تحویل مردم شد و دلیل اینکه بعضی پروژه ها به طول انجامید این است که این پروژه ها به دلایل مختلف از سال گذشته شروع شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سرانجام سال 93 بیش از 96 درصد پروژه مسکن مهر استان اصفهان تحویل متقاضیان شده بود، گفت: استان اصفهان با بالاترین سهمیه مسکن مهر کشور در مجموع شهری و روستایی به تعداد 214 هزار واحد انجام شد و تنها استانی بود که احتیاج به الحاق به محدوده نداشت و هیچ مصوبه ای از شورای عالی معماری و شهرسازی نگرفت همچنین تنها استانی است که با همان قیمت های اولیه مسکن مهر تحویل مردم شد.

محمودزاده از دلایل برنامه ریزی برای احداث واحدهای ملی را روبرو شدن کشور با آمارهایی بی سابقه دانست و تشریح کرد: وجود رشد جمعیت منفی برای اولین بار در تاریخ کشور، سهم بالای مسکن در تشکیل خانواده و سبد خانوار همچنین وجود فاصله بین قیمت تمام شده ساختمان و توان خرید مردم از جمله دلایلی بود که دولت به برنامه طرح اقدام ملی مسکن ورود کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از پشتوانه درآمد نفتی برخوردار نیست و در لایحه بودجه سال های 98 الی 1400 منابعی برای این طرح در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: با وجود تمامی مسائل با عزم جدی اقدام کردیم و به لطف خدا در حال حاضر 504 هزار واحد مسکن ملی وارد فاز اجرایی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تا سرانجام سال پروژه های افتتاحی داریم که در امسال شروع شده است و این مرهون تجربه ای جدیدی است که ما در مدیریت ساخت مسکن در بخش خصوصی پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه مسکن ملی صرفاً یک طرح نیست که به سرانجام برسد و بعد مجدد کشور با کمبود شدید مسکن روبرو گردد. گفت: مهمترین ویژگی این طرح، استراتژی فراوری مستمر مسکن است. بر همین اساس حدود یک و نیم میلیون واحد را برنامه ریزی کردیم که 400 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی به تعهد وزارت راه و شهرسازی است، 800 هزار واحد در قالب تفاهم نامه ها و 300 هزار واحد برای دهک های اول تا سوم است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1452

به "ذهنیت مردم درباره مسکن مهر اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذهنیت مردم درباره مسکن مهر اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید