راهکارهای شهردار تهران برای حل مسئله ترافیک ، زاکانی : 72 هزار تاکسی با فرسودگی بالای 60 درصد در تهران وجود دارند

به گزارش مجله عکسفا، شهردار تهران اشاره ای نیز به راهکارهای مدیریت شهری برای حل بحران حمل ونقل عمومی و مساله ترافیک در مرکز داشت و گفت: یکی از طراحی های ما برای رسیدن به اهداف ترافیکی هوشمندسازی شهر و تکیه بر مساله فناوری است تا بتوانیم از این طریق سهم مسافرت های شهری شهروندان را کاهش دهیم.

راهکارهای شهردار تهران برای حل مسئله ترافیک ، زاکانی : 72 هزار تاکسی با فرسودگی بالای 60 درصد در تهران وجود دارند

به گزارش خبرنگاران، نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک صبح امروز- دوشنبه پانزدهم اسفند ماه 1401- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران و مسئولان شهری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید. در ابتدای این مراسم زاکانی با اشاره به چالش های ترافیکی مرکز گفت: بزرگ ترین مشکل تهران امروز مساله ترافیک است به نحوی که اگر تمام مرکز را تبدیل به خیابان کنیم بازهم به علت فراوری خودروهای تازه پس از مدتی مجدداً با چالش ترافیک روبه رو خواهیم شد .

وی تاکید نمود: تهران در حوزه حمل ونقل عمومی احتیاج به تحول و بازنگری دارد. مطابق اسناد بالادستی تا سال 1420، 11 خط مترو و 2 خط اکسپرس در تهران باید فعال گردد هزینه احداث این خطوط به پول امروز رقمی حدود 360 هزار میلیارد تومان است.

زاکانی در ادامه پیرامون شرایط فعلی حمل ونقل عمومی مرکز گفت: امروز حدود 2600 اتوبوس در شهر تهران فعال است که از این رقم 1850 اتوبوس در خطوط شهری فعالیت می نمایند و باقی موارد نیز در سرویس های مختلف فعالند. بعلاوه 6 هزار ون صددرصد فرسوده و 72 هزار تاکسی با فرسودگی بالای 60 درصد در تهران داریم. این ارقام و آمارها نشان می دهد شرایط حمل ونقل عمومی در تهران مناسب نیست و باید به سمت بازسازی و نوسازی آن برویم که برای این کار به اعتباری حدود 507 هزار میلیارد تومان احتیاج داریم.

شهردار تهران اشاره ای نیز به راهکارهای مدیریت شهری برای حل بحران حمل ونقل عمومی و مساله ترافیک در مرکز داشت و گفت: یکی از طراحی های ما برای رسیدن به اهداف ترافیکی هوشمندسازی شهر و تکیه بر مساله فناوری است تا بتوانیم از این طریق سهم مسافرت های شهری شهروندان را کاهش دهیم. در قدم بعدی در پی توجه به زیرساخت ها و سامان دهی و هوشمندسازی باراندازهای مرکز به ویژه در منطقه ها 12 و 16 هستیم زیرا این باراندازها علاوه بر اینکه سبب آزار و اذیت شهروندان می گردد تا به امروز نفعی برای ما نیز آن گونه که باید نداشته اند. مناسب سازی معابر شهری یکی دیگر از اهداف ما برای حل مساله ترافیک مرکز است. در همین رابطه سال گذشته 260 کیلومتر و سال جاری 300 کیلومتر از معابر مرکز مناسب سازی شده اند.

وی در ادامه اضافه نمود: برای حل مسائل مرتبط با حمل ونقل عمومی تهران افقی 5 تا 7 سال در نظر گرفته ایم و در نظر داریم تا سال 1410 به نقطه ای برسیم که در آن حمل ونقل عمومی کفاف مسافرت های شهری شهروندان را بدهد و در تهران از خودروی شخصی کم تر استفاده گردد. در این افق هفت خط مترو تهران با اعتباری حدود 60 هزار میلیارد تومان و بهره مندی 65 درصدی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در رابطه با برنامه های شهرداری تهران برای بهبود شرایط ناوگان اتوبوسرانی مرکز گفت: باید در رابطه با خطوط اتوبوسرانی فعال در تهران بازنگری صورت گیرد زیرا مطابق آمارها 70 درصد از شهروندانی که از اتوبوس استفاده می نمایند تنها به وسیله 34 درصد از خطوط فعال اتوبوسرانی جابجا می شوند.

وی تأکید کرد: برای بهبود شرایط اتوبوسرانی مرکز در آینده ای نزدیک 7000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز اضافه نموده خواهد شد .

زاکانی در رابطه با ون و تاکسی های فعال در مرکز نیز گفت: امروز 6 هزار ون در تهران فعال اند که از این رقم 4 هزار دستگاه مربوط به بخش خصوصی و حوزه غیر مرتبط با حمل ونقل عمومی است. مطابق مصوبه برنامه سوم باید مقدار خودروهای ون فعال در مرکز به 25 هزار دستگاه برسد، مطابق برنامه ریزی های اجرا شده این خودروها نیز باید در خطوط ثابت اتوبوسرانی کم مسافر، خطوط ثابت تاکسی رانی پرمسافر و سایر خطوطی که تعیین شده اند بکار گرفته شوند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون راهبردهای شهرداری تهران برای تأمین منابع مالی حوزه مرتبط با نوسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی گفت : به وسیله مشارکت و مولدسازی منابع در تلاشیم اعتبار لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی را تأمین کنیم. مولدسازی منابع از نظر ما یعنی استفاده درست و حداکثری از ظرفیت های شهر. به عنوان مثال قرار بود پایانه انتهایی خط شش مترو تهران در زمینی به وسعت 59 هکتار در منطقه دولت آباد احداث گردد با برنامه ریزی های اجرا شده این پایانه را با رقمی کمتر به جای روی زمین در زیر زمین احداث خواهیم کرد و با این کار عملا 59 هکتار از زمینی که در اختیار شهرداری است را حفظ نموده ایم تا در سایر موارد دیگر مرتبط با خدمت رسانی به مردم به کارگرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2194

به "راهکارهای شهردار تهران برای حل مسئله ترافیک ، زاکانی : 72 هزار تاکسی با فرسودگی بالای 60 درصد در تهران وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای شهردار تهران برای حل مسئله ترافیک ، زاکانی : 72 هزار تاکسی با فرسودگی بالای 60 درصد در تهران وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید