رشد نسبی اعزام اساتید و محققان به رویدادهای علمی خارجی

به گزارش مجله عکسفا، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از رشد اعزام استادان، دانشجویان و پژوهشگران به سمینارهای علمی خارج از کشور و اقبال کشورهای پیشرو در حوزه علم و فناوری برای توسعه همکاری های علمی با ایران با تکیه بر تحلیل داده های آماری اطلاع داد.

رشد نسبی اعزام اساتید و محققان به رویدادهای علمی خارجی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از رشد اعزام استادان، دانشجویان و پژوهشگران به سمینارهای علمی خارج از کشور و اقبال کشورهای پیشرو در حوزه علم و فناوری برای توسعه همکاری های علمی با ایران با تکیه بر تحلیل داده های آماری اطلاع داد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این خصوص اظهار کرد: آنالیز و تحلیل داده های آماری نشان می دهد که به رغم همه تحدیدها، موانع و شرایط داخلی و برون مرزی و برخلاف تحلیل های رایج، حضور و مشارکت استادان، دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در رویدادهای علمی بین المللی از جمله دوره های آموزشی و فرصت های مطالعاتی رشد داشته است و ما شاهد افزایش 9درصدی در آمار اعزام های به خارج از کشور هستیم.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی اضافه کرد: هدف این مراودات، تبادل دانش فنی، آشنایی یا تسلط بر روند پیشرفت های علمی جهان، کسب گرنت های بین المللی و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور بوده و هست.

وی گفت: 2168 استاد، عضو هیئت علمی و محقق خارجی در سال 1397 در ایران حضور یافتند تا در کنفرانس های علمی مشارکت کنند و یا پروژه های مشترک را انجام داده و دوره های آموزشی برگزار کنند، یا هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برعهده بگیرند. بیشترین محققان و اساتید نیز به ترتیب از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و روسیه به ایران آمده اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از حضور 1022 استاد، عضو هیئت علمی و محقق هیئت علمی کشورمان در سمینارها و مجامع علمی جهان در سال گذشته اطلاع داد و گفت: براساس تفکیک انجام شده، کشورهای ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آلمان، فرانسه و چین، میزبان اصلی دانشمندان ایرانی بوده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 128

به "رشد نسبی اعزام اساتید و محققان به رویدادهای علمی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد نسبی اعزام اساتید و محققان به رویدادهای علمی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید