زیرساخت مقرراتی برای توسعه شبکه فیبرنوری فراهم شد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق عباسی شاه کوه در پیامی به مناسبت شروع سال نو گفت: روزهای پایانی سال 1400 در گذر است. سالی که با نگاهی به تجربیات آموخته شده از چالش شیوع ویروس کرونا، در نیمه دوم آن، خانواده بزرگ ارتباطات کشور مهیای پایه ریزی بنیان های محکم دیگری برای توسعه ارتباطات کشور شد. بنیانی که ذات تغییرپذیر تکنولوژی و در هم تنیدگی ارتباطات و فناوری اطلاعات با زندگی روزمره مردم لزوم آن را بیش از پیش گوشزد می کرد.

زیرساخت مقرراتی برای توسعه شبکه فیبرنوری فراهم شد

وی ادامه داد: ضرورتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را بر آن داشت توسعه زیرساخت های ارتباطی ثابت، پر سرعت و با کیفیت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و ارتقا کیفیت ارتباطات سیار با تاکید بر فناوری های نوین را به عنوان اصلی ترین اولویت های رگولاتوری قلمداد کند تا به واسطه تحقق آنها، متناسب با تحولات جهانی، ظرفیت های کشور در بخش ICT افزایش یافته و مردم شریف کشورمان، خدمات با کیفیت دریافت نمایند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: رگولاتوری، پیش از شروع سال نو، در تعامل با فعالان بخش های مختلف حوزه ICT، در قالب تدوین و تصویب مقررات مناسب، ریل های جهت پیش رو برای دستیابی به این اولویت ها را ساخته است. به همین واسطه اکنون زیرساخت مناسب مقرراتی برای اجرای نقشه راه سه ساله توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری فراهم شده و از سوی دیگر با همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بندهای اقتصادی حمایتی در قانون بودجه سال آینده کشور پیش بینی شده است.

عباسی شاه کوه اظهار داشت: همزمان با شروع سال نو، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش های زیرساختی، اپراتوری، صنایع مرتبط با این حوزه و … عرصه فراخی برای فعالیت دارد و نیازمند این است که بازیگران این حوزه، بار دیگر با همت، کوشش جدی، مشارکت همه جانبه و عزمی پایدار پا به میدان گذاشته و دستاوردی نو را در تقویم ارتباطات کشور به ثبت برساند.

معاون وزیر ارتباطات اضافه نمود: فرصت را مغتنم شمرده در آستانه سال نو، از همراهی تمامی همکارانم در خانواده بزرگ ارتباطات کشور قدردانی می کنم و امیدوارم در سال نو در سایه الطاف پروردگار متعال، در کنار یکدیگر توفیق خدمت رسانی به مردم شریف ایران زمین، نصیبمان گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2032

به "زیرساخت مقرراتی برای توسعه شبکه فیبرنوری فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت مقرراتی برای توسعه شبکه فیبرنوری فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید