سربازان آمریکایی، قربانیان پنهان تسلیحات شیمیایی آمریکا

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: فرجی، کارگردان مستند تولد در زمین سوخته از شروع تدوین مستند جدید خود اطلاع داد و گفت: در این مستند قربانی های جدیدی از جنگ ویتنام معرفی می شوند.

سربازان آمریکایی، قربانیان پنهان تسلیحات شیمیایی آمریکا

وحید فرجی، کارگردان مستند تولد در زمین سوخته در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، از شروع تدوین مستند جدید خود اطلاع داد و گفت: در این مستند قربانی های جدیدی از جنگ ویتنام معرفی می شوند.

وی اضافه نمود: فیلمبرداری این مستند را در مناطق جنگی ویتنام به انتها رساندیم و اکنون مشغول ترجمه و تدوین فیلم هستیم .به احتمال فراوان این مستند را در یک قسمت 60 دقیقه ای فراوری می کنیم. هنوز اسم قطعی این فیلم را انتخاب نکرده ایم.

این مستندساز اعلام کرد: نکته مورد توجه این مستند حضور سربازان آمریکایی در مناطق جنگی ویتنام است. این سربازان روایت گر جنگ ویتنام هستند. بسیاری از آنها زخم خورده عنصر نارنجی هستند. ما با این سربازان آمریکایی و فرزندان آنها که همگی به خاطر عنصر نارنجی دچار معلولیت شده اند همراه می شویم و با فعالین این موضوع در ویتنام به گفت وگو می پردازیم.

فرجی گفت: در جنگ ویتنام علاوه بر سربازان ویتنامی، بخش زیادی از سربازان آمریکایی نیز به دلیل استفاده ارتش آمریکا از عنصر نارنجی دچار مشکل می شوند. بسیاری از سربازان آمریکایی نیز همانند ویتنامی ها صاحب فرزندان عقب مانده و معلول می شوند. اما نکته جالب این جا است که ارتش آمریکا از این سربازان خود که بیمار هستند هیچ حمایتی نمی نماید و البته دلیل آن نیز واضح است. با این حمایت، استفاده آمریکا از عنصر نارنجی در جنتگ جهان به همه جهان اثبات می گردد که نتیجه آن پرداخت غرامت سنگین توسط آمریکا به ویتنام است. البته سانسور خبری را هم باید به این دلایل اضافه نمود.

وی با تاکید بر اینکه در این مستند بیش از ویتنامی ها به سربازان آمریکایی که تحت تاثیر عنصر نارنجی قرار گرفتند، پرداخته می گردد، گفت: اگر در فیلم های هالیودی دقت کنید، می بینید که کمترین اشاره ای به استفاده از عنصر نارنجی در این جنگ نمی گردد. در حالی که خود سربازان آمریکایی نیز از این موضوع زخم خورده هستند. در جنگ آمریکا با ویتنام حدود 80 میلیون لیتر عنصر نارنجی استفاده می گردد و نزدیک به 20 درصد جنگل های ویتنام با این ماده سمپاشی می گردد. آمریکا با عدم حمایت از سربازان بیمار خود این موضوع را کتمان می نماید.

وحید فرجی علاوه بر کارگردانی، فیلم برداری این مستند را خودش انجام داده است. دستیار کارگردان این فیلم مجید عزیزی و تهیه کننده آن سید سلیم غفوری است. این مستند در موسسه فرهنگی میثاق فراوری می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 304

به "سربازان آمریکایی، قربانیان پنهان تسلیحات شیمیایی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازان آمریکایی، قربانیان پنهان تسلیحات شیمیایی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید