سفر به ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟

به گزارش مجله عکسفا، بد نیست قبل از سفر به ترکیه در ماه رمضان، با آداب و حال و هوای این شهر در ماه رمضان آشنا شوید. بعضی از این آداب ویژه کشور ترکیه هستند و برای گردشگران جذابیت ویژه ای ایجاد می نمایند.

سفر به ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟

صدای طبل هنگام سحر

اگر هنگام سحر صدای طبل را شنیدید تعجب نکنید. در این ماه، تعدادی افراد محلی، با لباس های سنتی در کوچه پس کوچه های ترکیه شروع به نواختن طبل و خواندن آواز محلی می نمایند. این سنت در حال فراموشی است و امروزه بعضی برای کسب درآمد این کار را انجام می دهند.

آداب ماه رمضان در ترکیه

اگر در ماه رمضان راهی ترکیه می شوید، بهتر است برای احترام به روزه دارن در مکان های عمومی غذا میل نکنید. هرچند برای اینکار اجباری وجود ندارد. می توانید در رستوران و کافه های سرپوشیده آن غذا میل کنید. اغلب رستوران های ترکیه در این ماه مشغول فعالیت هستند و پنجره های خود را با پرده می پوشانند.

مساجد ترکیه در ماه رمضان

مساجد ترکیه در این ماه، مانند دیگر مساجد کشورهای اسلامی پر شور و ازدحام می شوند. اغلب مساجد را تزیین می نمایند و مراسم متعددی برای این ماه در نظر می گیرند. علاوه بر نماز جماعت که با شور خاصی برگزار می شود می توان به مراسم چاوش خوانی اشاره نمود. طی این مراسم، روزه داران ترکیه با ادبیات خاص خود به بیان آرزو، حاجات، عواطف و مسائل خود می پردازند.

مراسم افطار در ترکیه

افطار جشن روزه داران است. در زمان افطار، خیابان ها، ساختمان ها و مساجد ترکیه تزیین شده و نورانی می شوند. شیرینی و شکلات بین بچه ها تقسیم می شود. از قبل سفره افطار گسترده شده و حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار زمان سرو شام فرا می رسد. به طور کلی می توان گفت مراسم ماه رمضان در ترکیه شبیه به ایران است. رستوران ها منوی افطار و سحری را به غذاهای شان اضافه می نمایند و میزبان روزه دارن می شوند. روزه داران ترکیه اغلب روزه خود را با خرما یا زیتون باز می نمایند. شیرینی مخصوص ماه رمضان آن ها باقلوا و کونفه است و پنیر کاشار در سفره افطار و سحر ترک ها بسیار دیده می شود.

در ماه رمضان در محله های مختلف ترکیه، سفره های افطاری گسترده می شود. اغلب این افطاری ها شامل قورمه، برنج و چوربا، سوپ، بامیه، خرما، شیر، چای، سالاد و غیره است. این محله ها با چیدن میز و جایگاه هلی بی شمار میزبان روزه دارن و گردشگران می شوند. یکی از بزرگترین این مراسم در میدان تکسیم برگزار می شود.

بازدید از اماکن تاریخی ترکیه در ماه رمضان

اکثر موزه ها، سایت ها و مناطق دیدنی ترکیه در ماه رمضان، مشغول فعالیت هستند و از روز دوم ماه رمضان می توانید از آن ها بازدید کنید. در این ماه ممکن است تخفیفات ویژه ای به امکان تاریخی ترکیه تعلق بگیرد.

عید فطر در ترکیه

عید فطر یا به قول ترک ها عید شیرینی مهم ترین عید ترکیه بعد از قربان است. این عید سه روز متوالی جشن گرفته می شود. در گذشته این روز با حمام عرفه شروع می شد و به دید و بازدید از اقوام ادامه پیدا می کرد. امروزه نیز در بعضی اقوام این مراسم دیده می شود. به جر روز اول عید فطر در دو روز دیگر می توانید از اماکن تاریخی و مراکز تفریحی ترکیه بازدید کنید.

آیا رستوران های ترکیه در ماه رمضان بسته اند؟

اینطور نیست که همه رستوران ها و مغازه های خوراکی فروشی ترکیه تا زمان افطار بسته باشند. حتما رستوران هایی برای صرف غذا پیدا خواهید کرد. ضروری است بدانید در ترکیه قبل از شروع ماه رمضان مواد غذایی تخفیف می خورند و با قیمت مناسب به فروش می رسند.

مراکز خرید ترکیه در ماه رمضان

در این ماه همه مراکز خرید ترکیه مشغول فعالیت هستند و ساعت کاری آنها تغییری نمی کند. اغلب بین ساعت 10 صبح تا 10 شب می توانید به مراکز خرید ترکیه سر بزنید. از طرفی مراکز خرید ترکیه در این ماه بسیار خلوت هستند و بیشتر اجناس خود را تخفیف می زنند. مراکز تفریحی، رستوران های زنجیره ای و غیره نیز طبق روال قبل مشغول فعالیت هستند.

برای اطلاع از آداب و رسوم جالب مردم دنیا در ماه رمضان کلیک کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 360

به "سفر به ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید